Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3782 - cilinder tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ThijsS 7-5-2002?22:22 Print topicpost
Posts: 109
Ik heb nou een eurokitje liggen voor mijn momenteel in restauratie toestand tsx. Deze wil ik gaan tunen niet veel maar toch iets. Uitlaat naar bougie verhogen en inlaat naar carter en beide iets breder. Maar als het misgaat moet ik weer een ander halen.

Nou is mijn vraag kunnen er ook andere cilinders op moet het er perse een zijn waar suzuki opstaat past er geen honda cilinder onder of zoiets. WAnt daar kan ik wel goedkoop aankomen.

En ik heb nog een orginele 50 liggen deze moet sneller gaan. Ik wil er geen ander voor halen het is voor een tsx die toch weggaat. Maar hij moet een beetje harder trekken en lopen.
Wat moet ik hier mee doen. Inlaat vergroten en verlagen en de uitlaat verhogen en vergroten?
 

SkaBla [Pim] 8-5-2002?01:30 Print reply

Posts: 4659
voor zo ver ik weet zijn er niet zo gek veel cilinders voor TSX en helaas passen er geen honda cilinders op wegens pakkingen en formaten geloof ik. ook de kop van een suzuki is zo dat er een bougie met lange schacht in moet(bij mij tenminste)
En een originele 50 kun je niet veel mee, ten minste bedoel je een originele cilinder die er standaard op zit of een originele suzuki 50cc(50snel) met die laatste kun je wel wat, die loopt ook aardig en is hoogtoerig. een standaard 50(eigelijk 49cc) is niet vooruit te branden van tunen weet ik verder bijna niks mar gebruik de search eens daar stond laatst nog iets in als je de uitlaat poort hoger maakt kan ie meer toeren maken ofzo geloof ik
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
swiss 8-5-2002?01:37 Print reply
Posts: 672
ehum , voor mensne met een tsx: toevalllig zag ik vandaag bij de bromboer ene tsx cilinder, 70 cc eurokit, helemaal zilver. ik dacht dat die heel erg moeilijk te krijgen waren enzo. maar hij kost 96.60 euro ofzo. dat julie het weten en dat was in heerlen , wel een eind rijden
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
Martijn 8-5-2002?02:45 Print reply
Posts: 10000
nou...eurokit is nogal makkelijk te krijgen hoor...alleen het komt niet vaak voor dat ze kaal zijn...omdat niemand dat wil kope natuurlijjk...

ehhh honda slag is anders...zit nog membraam in de cil bij suzuki...bij honda in inlaat...dat soort shit..maar michiel had eerst een idioot projectje...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Sneks 9-5-2002?21:06 Print reply
Posts: 2499
anders laat je hem tunen, dan weet je zeker dat het goed rijd
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 9-5-2002?21:16 Print reply

Posts: 7007
Als je het goed wilt doen kun je sowieso beter geen Eurokit nemen.
Als je echt snel en duur wilt, neem dan Malossi 70cc (2e hands misschien).
Verder zou ik met tunen de "regels" ff goed nalezen voordat je je cilinder verneukt.

 
nobody fuck with us!!
ThijsS 9-5-2002?21:46 Print reply
Posts: 109
Quote:
Originally posted by: Oscar?O.

Verder zou ik met tunen de "regels" ff goed nalezen voordat je je cilinder verneukt.


Ben al een tijd op zoek naar die regels maar ik kan er maar verdomd weinig vinden. Ik weet dat de uitlaatpoort niet breder mag worden dan +/-67%
De uitlaatpoort moet naar de bougie toe gebracht worden en de inlaat naar het carter. Maar verder weet ik geen maten te vinden duzzzzzzzzz als jij ze hebt.
 
Sneks 10-5-2002?09:05 Print reply
Posts: 2499
Nogmaals, als je er zo weinig van weet laat je het beter doen

Eurokit is trouwens meestal zeer tunable
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 10-5-2002?17:43 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Originally posted by: T hijs S?

Quote:
Originally posted by: Oscar?O.

Verder zou ik met tunen de "regels" ff goed nalezen voordat je je cilinder verneukt.


Ben al een tijd op zoek naar die regels maar ik kan er maar verdomd weinig vinden. Ik weet dat de uitlaatpoort niet breder mag worden dan +/-67%
De uitlaatpoort moet naar de bougie toe gebracht worden en de inlaat naar het carter. Maar verder weet ik geen maten te vinden duzzzzzzzzz als jij ze hebt.


Precies weet ik ze niet...Dat moet je gewoon leren van een ervaren tuner, je kunt het zoals Hans F. ook al zei beter laten doen.
 
nobody fuck with us!!
Blorn 10-5-2002?22:39 Print reply

Posts: 13825
de regeltjes die ik ken:

uitlaatpoort hoger (richting kop)
uitlaatpoort breder
inlaatpoort(en) hoger (richting blok)
inlaatpoort(en) breder
fluitpoorten boren vanuit je uitlaat(waar die normaal gesproken zit

wel zorgen dat alle poort OPEN staan als de zuiger helemaal beneden staat en dat alle poorten DICHT zijn voor het compressie opbouwen, dat begint geloofk net na het bovenste punt van de uitlaatpoort..

correct me if i'm wrong

edit: ohw jah, groter bekend niet automatisch sneler!! en doe het beetje voor beetje dan ken er weinig fout gaan

[This message is edited by Honda NSR freak on 10-5-2002 22:57]
 
-Michiel RS- 19-5-2002?00:29 Print reply
Posts: 2803
uitlaatpoort gewoon helemaal omhoog veilen, dat je er aan de bovenkant van de cilinder uitkomt
 
Martijn 19-5-2002?00:56 Print reply
Posts: 10000
kwaliteit van je posts is weer lekker hoog michiel...

beter laten tunen....zelf doen is wel leuk...maar laten doen is altijd beter...je kunt denk ik zowieso niet in ??n keer een cil goed tunen... je moet een paar cils ervaring hebben lijkt me...

beter effe een paar soepblikken tunen voordat je aan brommer cils begint...
ik ga een puch 50 cil proberen te tune...

was ik vergeten maar ga het weer doen...
heb alleen geen blokkie om em op te leggen...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 19-5-2002?01:35 Print reply

Posts: 13825
neeh dat heeft zin martijn
 
-Michiel RS- 19-5-2002?01:52 Print reply
Posts: 2803
neeh jouw posts zijn lekker quality altijd heh martijn reversed mannetje

hmm dit hoort eigenlijk in ut offtoppic forum, hebbe we dat ook? staat ni int lijsje, ik ben er vandaag pas achtergekomen dat we ook een technische afdeling hebbe gehad meteen effe alle toppics beantwoord
 

Dit topic is 616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved