Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch loopt niet lekker

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 775 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37817 - puch loopt niet lekker
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yurp 3-7-2006 21:17 Print topicpost

Posts: 38
deze vraag zal vast wel vaker gesteld zijn maar kan geen antwoord vinden. Mijn Puch Maxi 50cc met orgineel blok en carb loopt niet erg lekker. Bij vol gas zakt het toerental steeds wat terug komt dan weer wat op en zakt vervolgens weer weg. Ook gaat tie minder snel dan je zou verwachten. Als iemand een idee heeft...
 

tsxj oran 3-7-2006 21:19 Print reply

Posts: 6498
gaat hij langzamer dan normaal, of rijd hij gewoon langzaam?
dat harder en zachter rijden komt miss door de wind?

 
oud
hasj volle gasj 3-7-2006 21:20 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yurp
deze vraag zal vast wel vaker gesteld zijn maar kan geen antwoord vinden. Mijn Puch Maxi 50cc met orgineel blok en carb loopt niet erg lekker. Bij vol gas zakt het toerental steeds wat terug komt dan weer wat op en zakt vervolgens weer weg. Ook gaat tie minder snel dan je zou verwachten. Als iemand een idee heeft...


valse lucht, teveel benzine, ontsteking??
 
tsxj oran 3-7-2006 21:24 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hasj volle gasj
[...]


valse lucht, teveel benzine, ontsteking??

snap je wel wat je zegt, je zegt eerst valse lucht dat is dus teveel lucht( te weinig benzine) en daarna zeg je teveel benzine
beter noem je nuttige dingen op en niet 2 die elkaar tegenspreken

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 3-7-2006 om 21:25 uur.
 
oud
yurp 3-7-2006 21:25 Print reply

Posts: 38
Langszamer dan voorheen iig. Dat harder en zachter is echt de motor, gaat ook redelijk schokkerig dus niet geleidelijk wat minder toeren maar echt dat je em in een keer minder toeren hoort maken.
 
yurp 3-7-2006 21:26 Print reply

Posts: 38
kan die valse lucht trekken via een lossig luchtfilter?
 
tsxj oran 3-7-2006 21:26 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yurp
Langszamer dan voorheen iig. Dat harder en zachter is echt de motor, gaat ook redelijk schokkerig dus niet geleidelijk wat minder toeren maar echt dat je em in een keer minder toeren hoort maken.

mischien moet je is een nieuwe bougie proberen, en je carburateur is schoonmaken, evt contactpunten afstellen kan ook wel handig zijn ze moeten op ongeveer 0,4mm

edit:
nee zonder luchtfilter zou hij ook goed moeten rijden, mischien begrenst de luchtfilter hem ietsjes, en krijgt hij nu dus meer lucht binnen en heeft hij benzine te kort
haal je bougie er ff uit en vertel me precies hoe die eruit ziet

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 3-7-2006 om 21:27 uur.
 
oud
zundapp_rs 3-7-2006 22:49 Print reply

Posts: 682
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

snap je wel wat je zegt, je zegt eerst valse lucht dat is dus teveel lucht( te weinig benzine) en daarna zeg je teveel benzine
beter noem je nuttige dingen op en niet 2 die elkaar tegenspreken

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 3-7-2006 om 21:25 uur.


Hij heeft toch net drie nuttige dingen opgenoemd? Jij snapt niet wat hij zegt, hij noemt gewoon drie verschillende mogelijkheden op.
Kan misschien ook nog vuil in je carburateur zijn.
Dus even die dingen proberen na te lopen.
Misschien ook een andere bougie proberen? Ik weet niet zeker of dat de oplossing kan zijn. En staat je carburateur wel goed afgesteld. Het is warmer weer, dat betekend dus minder lucht (massa) in hetzelfde volume waardoor je je carburateur anders moet afstellen als in de winter.
 
puch_master 3-7-2006 22:55 Print reply

Posts: 3429
Draai je bougi er uit, is deze wit/grijs achtig, dan is je mengsel te arm.

dit kan idd komen door een loszitten luchtfilter (omdat de carb. dan meer lucht kan aanzuigen omdat de lucht dan minder weerstand heeft).

het kan ook zijn dat je carb. smerig is van binnen, dus deze kun je ook even schoonmaken.
 
Toyota AE86 Levin coupé
mr200r 4-7-2006 0:57 Print reply
Posts: 5122
Het is warm mijn motor is ook minder fel dan met kouderweer
dit geld voor alles rustig aan komt vanzelf weer goed.
 
mr200r
tsxj oran 4-7-2006 6:57 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Het is warm mijn motor is ook minder fel dan met kouderweer
dit geld voor alles rustig aan komt vanzelf weer goed.

komt door de lucht, warme lucht is uitgezette lucht en zit dus in 1cm3 minder zuurstof dan 1cm3 koude lucht

maar bij een brommer zou je het bijna niet moeten merken

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 4-7-2006 om 6:57 uur.
 
oud
christiaan molenaar 4-7-2006 10:54 Print reply
Posts: 3
he kijk eerst eens naar je carberateur waarschijnlijk krijgt hij te veel benzine het kan zijn dat je luchtfilter niet goed aanzuigt of hij krijgt valse lucht test dit door je luchtfilter er af te halen kijken wat die dan doet rijd die dan goed dan sluit je luchtfilter te veel af rijd die heel slecht dan zou ik een pantiekous om je
carberateur binden met een tyrape bv 1 keer 2 keer er onm heen winden tot dat die goed rijd als je bij 5 keer over elkaar nog niet goed loopt zou ik naar de contact punten kijken kijk eerst of ze niet ongesleten zijn ofdat er geen puntjes op zitten of juist een holletje ze moeten allebei glad zijn is dat het geval stel ze af doot je zuiger op zijn bovenste dode punt te zetten dit is zo dicht mogenlijk tegen de cilinderkop aan schroefje van je punten losvast te draaien en met een voelermaat 0.4 mm ertussen te voelen en het onderste gedeelte van je punten te draaien tot de voelermaat losvast ertussen schuift dan het schroefje weer aan te draaien en je bougie weer terug te draaien
he check ook even je bougie beter koop je3 gewoon voor de zekerheid een nieuwe je vonk moet blauw zijn en je bougie kopje als je vol gas gereden heb koffie bruin sucses
 
chris
Scozzisa 4-7-2006 10:58 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christiaan molenaar
he kijk eerst eens naar je carberateur waarschijnlijk krijgt hij te veel benzine het kan zijn dat je luchtfilter niet goed aanzuigt of hij krijgt valse lucht test dit door je luchtfilter er af te halen kijken wat die dan doet rijd die dan goed dan sluit je luchtfilter te veel af rijd die heel slecht dan zou ik een pantiekous om je
carberateur binden met een tyrape bv 1 keer 2 keer er onm heen winden tot dat die goed rijd als je bij 5 keer over elkaar nog niet goed loopt zou ik naar de contact punten kijken kijk eerst of ze niet ongesleten zijn ofdat er geen puntjes op zitten of juist een holletje ze moeten allebei glad zijn is dat het geval stel ze af doot je zuiger op zijn bovenste dode punt te zetten dit is zo dicht mogenlijk tegen de cilinderkop aan schroefje van je punten losvast te draaien en met een voelermaat 0.4 mm ertussen te voelen en het onderste gedeelte van je punten te draaien tot de voelermaat losvast ertussen schuift dan het schroefje weer aan te draaien en je bougie weer terug te draaien
he check ook even je bougie beter koop je3 gewoon voor de zekerheid een nieuwe je vonk moet blauw zijn en je bougie kopje als je vol gas gereden heb koffie bruin sucses


amen ofzo?

respect

maar kijk gewoon ff naar je carb. volges mij moet die uitgekuisd worden. is dat het niet neem sowieso ook andere bougie, of bekijk ff je cilinder zelf. (zuigerveertjes)

 
fs180 4-7-2006 18:50 Print reply

Posts: 1346
dr zit gewoon een te grote sproeier is
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
yurp 4-7-2006 21:13 Print reply

Posts: 38
Hey bedankt allemaal ga al jullie tips eens uitproberen!
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 4-7-2006 21:16 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christiaan molenaar
he kijk eerst eens naar je carberateur waarschijnlijk krijgt hij te veel benzine het kan zijn dat je luchtfilter niet goed aanzuigt of hij krijgt valse lucht test dit door je luchtfilter er af te halen kijken wat die dan doet rijd die dan goed dan sluit je luchtfilter te veel af rijd die heel slecht dan zou ik een pantiekous om je
carberateur binden met een tyrape bv 1 keer 2 keer er onm heen winden tot dat die goed rijd als je bij 5 keer over elkaar nog niet goed loopt zou ik naar de contact punten kijken kijk eerst of ze niet ongesleten zijn ofdat er geen puntjes op zitten of juist een holletje ze moeten allebei glad zijn is dat het geval stel ze af doot je zuiger op zijn bovenste dode punt te zetten dit is zo dicht mogenlijk tegen de cilinderkop aan schroefje van je punten losvast te draaien en met een voelermaat 0.4 mm ertussen te voelen en het onderste gedeelte van je punten te draaien tot de voelermaat losvast ertussen schuift dan het schroefje weer aan te draaien en je bougie weer terug te draaien
he check ook even je bougie beter koop je3 gewoon voor de zekerheid een nieuwe je vonk moet blauw zijn en je bougie kopje als je vol gas gereden heb koffie bruin sucses



je zou eens wat leestekens kunnen proberen.
heb je ook niet geademt toen je dit typte?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 4696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved