tsxj oran |
3-7-2006 21:19 |
Posts: 6498 |
gaat hij langzamer dan normaal, of rijd hij gewoon langzaam?
dat harder en zachter rijden komt miss door de wind?
|
|
oud |
|
hasj volle gasj |
3-7-2006 21:20 |
Posts: 735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yurp
deze vraag zal vast wel vaker gesteld zijn maar kan geen antwoord vinden. Mijn Puch Maxi 50cc met orgineel blok en carb loopt niet erg lekker. Bij vol gas zakt het toerental steeds wat terug komt dan weer wat op en zakt vervolgens weer weg. Ook gaat tie minder snel dan je zou verwachten. Als iemand een idee heeft...
valse lucht, teveel benzine, ontsteking??
|
|
|
|
tsxj oran |
3-7-2006 21:24 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hasj volle gasj
[...]
valse lucht, teveel benzine, ontsteking??
snap je wel wat je zegt, je zegt eerst valse lucht dat is dus teveel lucht( te weinig benzine) en daarna zeg je teveel benzine
beter noem je nuttige dingen op en niet 2 die elkaar tegenspreken
Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 3-7-2006 om 21:25 uur.
|
|
oud |
|
yurp |
3-7-2006 21:25 |
Posts: 38 |
Langszamer dan voorheen iig. Dat harder en zachter is echt de motor, gaat ook redelijk schokkerig dus niet geleidelijk wat minder toeren maar echt dat je em in een keer minder toeren hoort maken.
|
|
|
|
yurp |
3-7-2006 21:26 |
Posts: 38 |
kan die valse lucht trekken via een lossig luchtfilter?
|
|
|
|
tsxj oran |
3-7-2006 21:26 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yurp
Langszamer dan voorheen iig. Dat harder en zachter is echt de motor, gaat ook redelijk schokkerig dus niet geleidelijk wat minder toeren maar echt dat je em in een keer minder toeren hoort maken.
mischien moet je is een nieuwe bougie proberen, en je carburateur is schoonmaken, evt contactpunten afstellen kan ook wel handig zijn ze moeten op ongeveer 0,4mm
edit:
nee zonder luchtfilter zou hij ook goed moeten rijden, mischien begrenst de luchtfilter hem ietsjes, en krijgt hij nu dus meer lucht binnen en heeft hij benzine te kort
haal je bougie er ff uit en vertel me precies hoe die eruit ziet
Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 3-7-2006 om 21:27 uur.
|
|
oud |
|
zundapp_rs |
3-7-2006 22:49 |
Posts: 682 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
snap je wel wat je zegt, je zegt eerst valse lucht dat is dus teveel lucht( te weinig benzine) en daarna zeg je teveel benzine
beter noem je nuttige dingen op en niet 2 die elkaar tegenspreken
Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 3-7-2006 om 21:25 uur.
Hij heeft toch net drie nuttige dingen opgenoemd? Jij snapt niet wat hij zegt, hij noemt gewoon drie verschillende mogelijkheden op.
Kan misschien ook nog vuil in je carburateur zijn.
Dus even die dingen proberen na te lopen.
Misschien ook een andere bougie proberen? Ik weet niet zeker of dat de oplossing kan zijn. En staat je carburateur wel goed afgesteld. Het is warmer weer, dat betekend dus minder lucht (massa) in hetzelfde volume waardoor je je carburateur anders moet afstellen als in de winter.
|
|
|
|
puch_master |
3-7-2006 22:55 |
Posts: 3429 |
Draai je bougi er uit, is deze wit/grijs achtig, dan is je mengsel te arm.
dit kan idd komen door een loszitten luchtfilter (omdat de carb. dan meer lucht kan aanzuigen omdat de lucht dan minder weerstand heeft).
het kan ook zijn dat je carb. smerig is van binnen, dus deze kun je ook even schoonmaken.
|
|
Toyota AE86 Levin coupé |
|
mr200r |
4-7-2006 0:57 |
Posts: 5122 |
Het is warm mijn motor is ook minder fel dan met kouderweer
dit geld voor alles rustig aan komt vanzelf weer goed.
|
|
mr200r |
|
tsxj oran |
4-7-2006 6:57 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Het is warm mijn motor is ook minder fel dan met kouderweer
dit geld voor alles rustig aan komt vanzelf weer goed.
komt door de lucht, warme lucht is uitgezette lucht en zit dus in 1cm3 minder zuurstof dan 1cm3 koude lucht
maar bij een brommer zou je het bijna niet moeten merken
Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 4-7-2006 om 6:57 uur.
|
|
oud |
|
christiaan molenaar |
4-7-2006 10:54 |
Posts: 3 |
he kijk eerst eens naar je carberateur waarschijnlijk krijgt hij te veel benzine het kan zijn dat je luchtfilter niet goed aanzuigt of hij krijgt valse lucht test dit door je luchtfilter er af te halen kijken wat die dan doet rijd die dan goed dan sluit je luchtfilter te veel af rijd die heel slecht dan zou ik een pantiekous om je
carberateur binden met een tyrape bv 1 keer 2 keer er onm heen winden tot dat die goed rijd als je bij 5 keer over elkaar nog niet goed loopt zou ik naar de contact punten kijken kijk eerst of ze niet ongesleten zijn ofdat er geen puntjes op zitten of juist een holletje ze moeten allebei glad zijn is dat het geval stel ze af doot je zuiger op zijn bovenste dode punt te zetten dit is zo dicht mogenlijk tegen de cilinderkop aan schroefje van je punten losvast te draaien en met een voelermaat 0.4 mm ertussen te voelen en het onderste gedeelte van je punten te draaien tot de voelermaat losvast ertussen schuift dan het schroefje weer aan te draaien en je bougie weer terug te draaien
he check ook even je bougie beter koop je3 gewoon voor de zekerheid een nieuwe je vonk moet blauw zijn en je bougie kopje als je vol gas gereden heb koffie bruin sucses
|
|
chris |
|
Scozzisa |
4-7-2006 10:58 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christiaan molenaar
he kijk eerst eens naar je carberateur waarschijnlijk krijgt hij te veel benzine het kan zijn dat je luchtfilter niet goed aanzuigt of hij krijgt valse lucht test dit door je luchtfilter er af te halen kijken wat die dan doet rijd die dan goed dan sluit je luchtfilter te veel af rijd die heel slecht dan zou ik een pantiekous om je
carberateur binden met een tyrape bv 1 keer 2 keer er onm heen winden tot dat die goed rijd als je bij 5 keer over elkaar nog niet goed loopt zou ik naar de contact punten kijken kijk eerst of ze niet ongesleten zijn ofdat er geen puntjes op zitten of juist een holletje ze moeten allebei glad zijn is dat het geval stel ze af doot je zuiger op zijn bovenste dode punt te zetten dit is zo dicht mogenlijk tegen de cilinderkop aan schroefje van je punten losvast te draaien en met een voelermaat 0.4 mm ertussen te voelen en het onderste gedeelte van je punten te draaien tot de voelermaat losvast ertussen schuift dan het schroefje weer aan te draaien en je bougie weer terug te draaien
he check ook even je bougie beter koop je3 gewoon voor de zekerheid een nieuwe je vonk moet blauw zijn en je bougie kopje als je vol gas gereden heb koffie bruin sucses
amen ofzo?
respect
maar kijk gewoon ff naar je carb. volges mij moet die uitgekuisd worden. is dat het niet neem sowieso ook andere bougie, of bekijk ff je cilinder zelf. (zuigerveertjes)
|
|
|
|
fs180 |
4-7-2006 18:50 |
Posts: 1346 |
dr zit gewoon een te grote sproeier is
|
|
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP |
|
yurp |
4-7-2006 21:13 |
Posts: 38 |
Hey bedankt allemaal ga al jullie tips eens uitproberen!
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
4-7-2006 21:16 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christiaan molenaar
he kijk eerst eens naar je carberateur waarschijnlijk krijgt hij te veel benzine het kan zijn dat je luchtfilter niet goed aanzuigt of hij krijgt valse lucht test dit door je luchtfilter er af te halen kijken wat die dan doet rijd die dan goed dan sluit je luchtfilter te veel af rijd die heel slecht dan zou ik een pantiekous om je
carberateur binden met een tyrape bv 1 keer 2 keer er onm heen winden tot dat die goed rijd als je bij 5 keer over elkaar nog niet goed loopt zou ik naar de contact punten kijken kijk eerst of ze niet ongesleten zijn ofdat er geen puntjes op zitten of juist een holletje ze moeten allebei glad zijn is dat het geval stel ze af doot je zuiger op zijn bovenste dode punt te zetten dit is zo dicht mogenlijk tegen de cilinderkop aan schroefje van je punten losvast te draaien en met een voelermaat 0.4 mm ertussen te voelen en het onderste gedeelte van je punten te draaien tot de voelermaat losvast ertussen schuift dan het schroefje weer aan te draaien en je bougie weer terug te draaien
he check ook even je bougie beter koop je3 gewoon voor de zekerheid een nieuwe je vonk moet blauw zijn en je bougie kopje als je vol gas gereden heb koffie bruin sucses
je zou eens wat leestekens kunnen proberen.
heb je ook niet geademt toen je dit typte?
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|