Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - ophoogbussen voorvork yamaha dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 675 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37815 - ophoogbussen voorvork yamaha dt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1061 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dt4ever 3-7-2006 19:27 Print topicpost
Posts: 218
Ik heb sinds kort een yamaha dt maar wil deze voorzien van ophoogbussen aan de voorkant.
Heeft iemand ervaring met het ophogen van een yamaha dt? is er speciaal schroefdraad nodig voor die bussen en weet iemand waar je zoiets kan laten maken?
 

-Bassie- 3-7-2006 19:28 Print reply

Posts: 6617
die bussen kan je zo kopen op 50cc.nl

alleen breekt bij dt vaak je t-stuk van je voor vork af.

en dan moet je ook achter op hogen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
cmtheman 3-7-2006 22:39 Print reply

Posts: 2710
die bussen komen in de plak van je bouten bovenop je voorvork.
en dan zijn je poten dus glad aan de bovenkant, en als je hem wilt bijvullen ofzo moet je de bussen er dus afhalen ipv de bouten

en je onderste kroonplaat breekt VEEL sneller dan zonder ophoogbussen (mijn kroonplaat is ook afgebroken )

dus is een afweging (ik heb ze laten zakken tot ze tegen me stuur aankwamen om zo de kracht te verminderen, en stond toch nog hoger dan ori)

en je hoeft hem nie te verhogen, met ori hoogte kan ook best
 
ZAC #802, KNMV #82
Tombrom 3-7-2006 23:01 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
die bussen komen in de plak van je bouten bovenop je voorvork.
en dan zijn je poten dus glad aan de bovenkant, en als je hem wilt bijvullen ofzo moet je de bussen er dus afhalen ipv de bouten

en je onderste kroonplaat breekt VEEL sneller dan zonder ophoogbussen (mijn kroonplaat is ook afgebroken )

dus is een afweging (ik heb ze laten zakken tot ze tegen me stuur aankwamen om zo de kracht te verminderen, en stond toch nog hoger dan ori)

en je hoeft hem nie te verhogen, met ori hoogte kan ook best


ori zijn ze zeer laag

als je hem achter ook mee ophoogt heb je dan ook problemen?



 
Frutje 4-7-2006 11:00 Print reply

Posts: 812
afwijken van het originele is altijd minder sterk, of je moet dingen verstevigen ( bijv beugels onder je cilinder bij een getunede cilinder )
maar ik zou niet weten hoe dah bij een voorvork zou kunnen, ik zou het ophogen achterwege laten
 
-Bassie- 4-7-2006 12:43 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frutje
afwijken van het originele is altijd minder sterk, of je moet dingen verstevigen ( bijv beugels onder je cilinder bij een getunede cilinder )
maar ik zou niet weten hoe dah bij een voorvork zou kunnen, ik zou het ophogen achterwege laten



ik hoorde bij stage dat die van mij ook op gehoogt is maar dan met nieuwe en langere poten.

dus het zal ook wel zo zijn dat je die poten kan kopen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
dt4ever 9-7-2006 15:16 Print reply
Posts: 218
ik denk dat ik um toch maar niet ophoog aangezien ik geen zin heb in gekloot met verrotte kroonplaten.

topic kan van mij part gesloten worden
 

Dit topic is 1061 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved