Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - DT: Zwakke vonk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 876 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #37804 - DT: Zwakke vonk
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rubie-The-Sysop 2-7-2006 20:33 Print topicpost

Posts: 161
Mijn Yamaha Dt begon steeds kutter te lopen, stotteren etc. Toen gewoon doorgereden, tot dat ie er echt mee ophield tijdens het rijden en nog ene dikke knal gaf.

Contactpuntjes waren flink versleten, maar als je hem wou aanlopen hoorde je af en toe nog een pofje, onderdelen bestelt, ook veel dingen voor me ontsteking, lichtspoel, bobine, en condensator. Ontstekingsspoel konden ze helaas niet meer leveren.

Nouja alles dus vervangen (behalve lichtspoel), maar daarna krijg ik gewoon een te zwakke vonk, bobine heb ik al de oude terug gezet, oude condensator gaf ook ene te lichte vonk en dat draadje is ondertueesn afgebroken.

Iemand enig idee waardoor dit komt? En hoe ik evt me ontsteking moet kunnen doormeten? Welke waardes meot krijgen, etc?
 
Yamaha DT '81

Jarco 2-7-2006 21:32 Print reply

Posts: 4520
maakt ie wel goede massa?

 
THOMASJEUHHH 2-7-2006 23:13 Print reply

Posts: 4159
bougie ook verwisseld?

staat ie op tijd? maag je vliegwiel van binne ff schoon en de magneetjes ff met schuurpapiertje overheen en de spoelen ook ff
 
bwoaahhppp,,..
Rubie-The-Sysop 3-7-2006 10:07 Print reply

Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
maakt ie wel goede massa?



De bobine op het frame bedoel je? Ja.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
bougie ook verwisseld?

staat ie op tijd? maag je vliegwiel van binne ff schoon en de magneetjes ff met schuurpapiertje overheen en de spoelen ook ff


We hebben vanalles aan me ontsteking gedaan, maar dat maakt gee nverschil. En ik zal het een en ander schoonmakewn, en dan hoor je nog wel of het is gelukt.

 
Yamaha DT '81
-Bassie- 3-7-2006 11:47 Print reply

Posts: 6617
ook je contactpunten vervangen??

en als je je dop er af draait en aleen met de bougie kabel bijna tegen je cilinder kop houd??

en je punten goed af gestelt??

 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Rubie-The-Sysop 3-7-2006 12:07 Print reply

Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
ook je contactpunten vervangen??

en als je je dop er af draait en aleen met de bougie kabel bijna tegen je cilinder kop houd??

en je punten goed af gestelt??




Ja, met mijn oude contactpunten kreeg ik zo nu en dan een knal, en met die nieuwe contactpunten een te lichte vonk.

Ook als ik mijn kabel tegen mijn cilinder hou krijg ik een te lichte vonk.

Contact puntjes zijn goed afgesteld, maar vanalles geprobeerd met afstellen, maar dat maakt geen verschil.
 
Yamaha DT '81
-Bassie- 3-7-2006 12:15 Print reply

Posts: 6617
en wat als je dat schakelaartje op je stuur uit de kring haalt??

dat je alleen nog je contact slot hebt??

en anders kijken wat er gebeurt als je je contactslot en dat scakelaartje er uit haalt.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Rubie-The-Sysop 3-7-2006 19:21 Print reply

Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
en wat als je dat schakelaartje op je stuur uit de kring haalt??

dat je alleen nog je contact slot hebt??

en anders kijken wat er gebeurt als je je contactslot en dat scakelaartje er uit haalt.



Maargoed, dan zou ie toch compleet GEEN vonk geven? Hij geeft nu iig nog iets, maar ik kan wel kijken of het uit maakt of ik me dodemansknop/contactslot aan/uit zet.

EDIT: Ik heb net even geken. op alles aan geeft ie de meeste sterke vonk. Zet ik iets uits werkt het totaal niet meer, alleen als ik me dodemansknop naar beneden zet voel ik hem heeeeeeeeeeel lichtjes, en naar boven doet ie helemaal niks.

Maar niemand heeft de waardes om me ontsteking door te meten?

Dit bericht is gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 3-7-2006 om 19:42 uur.
 
Yamaha DT '81
-Bassie- 3-7-2006 20:04 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rubie-The-Sysop
[...]



Maargoed, dan zou ie toch compleet GEEN vonk geven? Hij geeft nu iig nog iets, maar ik kan wel kijken of het uit maakt of ik me dodemansknop/contactslot aan/uit zet.

EDIT: Ik heb net even geken. op alles aan geeft ie de meeste sterke vonk. Zet ik iets uits werkt het totaal niet meer, alleen als ik me dodemansknop naar beneden zet voel ik hem heeeeeeeeeeel lichtjes, en naar boven doet ie helemaal niks.

Maar niemand heeft de waardes om me ontsteking door te meten?

Dit bericht is gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 3-7-2006 om 19:42 uur.



ik heb de waardes wel jah


moet je ze hebben kom dan effe op msn tegen mij.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Rubie-The-Sysop 4-7-2006 20:38 Print reply

Posts: 161
Verder iemand nog een idee wat ik kan proberen?
 
Yamaha DT '81
Jozeff - Forum en Sales Moderator 4-7-2006 21:03 Print reply

Posts: 10835
als je dat draadje wat uit het blok komt wat naar de bobine gaat nou eens opnieuw legt. (dus een nieuw stuk draad ertussen)
Dat is bij DT een zwarte geloof ik.
Als hij dan nog niet fatsoenlijk vonkt dan maakt de bobine misschien geen goede massa. Daar waar hij op het frame geschroeft zit moet je alles maar eens goed blank schuren.
Contactpunten afstellen heeft in principe niks met de sterkte van de vonk te maken.
Het kan ook aan je bobine of ontstekingsspoel liggen, misschien wekken die te weinig spanning op
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Rubie-The-Sysop 5-7-2006 21:11 Print reply

Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
als je dat draadje wat uit het blok komt wat naar de bobine gaat nou eens opnieuw legt. (dus een nieuw stuk draad ertussen)
Dat is bij DT een zwarte geloof ik.
Als hij dan nog niet fatsoenlijk vonkt dan maakt de bobine misschien geen goede massa. Daar waar hij op het frame geschroeft zit moet je alles maar eens goed blank schuren.
Contactpunten afstellen heeft in principe niks met de sterkte van de vonk te maken.
Het kan ook aan je bobine of ontstekingsspoel liggen, misschien wekken die te weinig spanning op



Weerstand tussen me bobine (die zilvere paten op elkaar) en me frame (ongespoten deel) krijg ik geen waarde op dus geen verbinding zou je denken. Maar als ik hem dan op me blok doe, krijg ik wel een waarde die naar 0,01ohm gaat.

Ik heb me bobine doorgemeten met behulp van dit (thnx Yamaha Dt project:


Maar als ik dat dus doe, kijg ik bij de eerste een waarde van 0Ohm, en bij de 2de helemaal niks. En dit krijg ik bij beide bobines.

En iemand enig idee hoe ik mijn ontstekingsspoel kan doormeten? Want voor mijn gevoel is dat het of mijn bedrading.

Wat ik dus nog moet doen:

- Bij me bobine, het contact tussen me bobine ne het frame beter maken.
- Draadje tussen met blok en me bobine een nieuw draad ertussen.
- Vliegwiel van binnen even schoonmaken, magneetjes met ene schuurpapiertje erover heen.
- Spoel schuren ??? lijkt me niet?

Alvast bedankt voor het kijken, hopelijk dat dit rampeding ooit nog gaat werken... Toevallig iemand die in de buurt van Almere woont die even wilt kijken?

Dit bericht is gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 5-7-2006 om 21:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 5-7-2006 om 21:12 uur.
 
Yamaha DT '81
oenoehoofd 6-7-2006 19:52 Print reply

Posts: 17851
zit er niet ergus een draad los of verrot? oid?

Dit bericht is gewijzigd door gsmgast op 6-7-2006 om 19:55 uur.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
timoty-dt 6-7-2006 20:11 Print reply

Posts: 1802
De draadjes van je blok naar bobine enz ff allemaal doormeten dan verder kjiken
 
kut voetbal
Rubie-The-Sysop 9-7-2006 19:58 Print reply

Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timoty-dt
De draadjes van je blok naar bobine enz ff allemaal doormeten dan verder kjiken



Ik krijg dan zeer gekke waardes. Ik heb me grondplaat dan los in me hand, dus die maakt verder geen contact met de rest van me blok. Als ik dan de weerstand meet tussen me het draadje dat van me condensator komt en naar me bobine gaat, als me contact uit staat is de 0Ohm staat me contact aan dan stijgt die waarde naar 512Ohm

Maargoed ik ga verder op zoek, zal meteen even een bedradingsschema printen zodat ik ook weet hoe de draden moeten lopen.

Verder nog iemand tips??
 
Yamaha DT '81
-Bassie- 9-7-2006 21:05 Print reply

Posts: 6617
he bje het goede bedraadings schema??

msn anders effe.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 6625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved