Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gsm met toerenprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 920 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37797 - Gsm met toerenprobleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 876 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

David Mazereeuw 2-7-2006 4:14 Print topicpost
Posts: 134
Ik heb geprobeerd te zoeken naar een oplossing met de search, maar ik weet niet precies hoe ik mijn probleem zou omschrijven, dus nu:
Mijn brommer rijd meestal normaal, maar na een tijdje rijden 10+min gaat hij van 8000-8500rpm opeens naar 11k rpm, hij wilt dan wel een beetje harder gaan maar niet zo hard als hij zou gaan zonder die overslaande toerentallen...als ik dan op 11k zit en als ik verder schakel dan zit ie meteen weer in 11k óf hij zit heel laag (als ik te snel doorschakel)
een oplossing óf een term waar ik naar kan zoeken zou op prijs gesteld worduh
dank u
 
amsterdam is leuk, maar die gore dieven en wouten maakt t een beetje naar voor brommereigenaren.

Terror 2-7-2006 8:54 Print reply

Posts: 9269
David Mazereeuw 2-7-2006 14:19 Print reply
Posts: 134
bedankt, ik denk dan dat het me uitlaat-cilinder is waar er lucht doorheen komt, als ik gelijk heb, hoe repareer ik dat? ik ben een paar keer naar een winkel geweest maar daar geven ze me een of ander ijzeren ringetje mee, die niet past...

 
amsterdam is leuk, maar die gore dieven en wouten maakt t een beetje naar voor brommereigenaren.
Arjanus 2-7-2006 15:20 Print reply

Posts: 9073
wat is je setup ?

is het niet je koppeling , dat is nl een zwak punt

en lekken van lucht bij je uitlaat maakt niet uit , behalve voor de herrie
 
lieber nurburgring als ehering
StefanB 2-7-2006 15:23 Print reply

Posts: 2591
wat dacht je van versleten koppelings platen :P
 
E24 M30b35@GT3576
cittaghostracer 2-7-2006 19:54 Print reply
Posts: 144
dat leek mij nou ook:P

het kan al helpen als je je koppelings veren versterkt, maar zoals ik het bij jou hoor zullen je platen echt aan vervanging toe zijn.

setje koppelingsplaten zijn misschien een euro of 25. race platen een keer 40 á 50 euro...

is heel goed zelf te doen, als je maar wel weet hoe alles moet zitten zegmaar...

zoek anders ff een how-to op.
 
David Mazereeuw 2-7-2006 21:44 Print reply
Posts: 134
dat wordt dan een how to zoeken...wat is het verschil tussen normale en race platen? is het te doen als ik nog nooit me blok open heb gemaakt?
me setup is std 50cc, 21mm dellorto carb met een sproeier tussen 70 en 80, weet niet uit me hoofd en een metrakit uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door David Mazereeuw op 2-7-2006 om 21:45 uur.
 
amsterdam is leuk, maar die gore dieven en wouten maakt t een beetje naar voor brommereigenaren.
Jarco 2-7-2006 21:54 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: David Mazereeuw
dat wordt dan een how to zoeken...wat is het verschil tussen normale en race platen? is het te doen als ik nog nooit me blok open heb gemaakt?
me setup is std 50cc, 21mm dellorto carb met een sproeier tussen 70 en 80, weet niet uit me hoofd en een metrakit uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door David Mazereeuw op 2-7-2006 om 21:45 uur.



als je platen versleten zijn, zou ik gewoon een setje "race platen halen".
 
niekmtx 2-7-2006 22:14 Print reply

Posts: 471
21 mm is wel een beetje overkill voor een 50cc stnd..
 
Brommerloos
Jarco 2-7-2006 22:15 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niekmtx
21 mm is wel een beetje overkill voor een 50cc stnd..




De std cilinders van derbi zijn al vrij "snel" en met een redelijk uitlaatje kan dat zat.
 
David Mazereeuw 2-7-2006 23:51 Print reply
Posts: 134
nja...ik weet het maar ik wou een grotere carb en 19 was evenduur als 21 dus ja...makkelijke keuze...plus dat ik misschien nog een leuke cilinder wil halen, maar dat moet ik even laten wachten tot ik weer me platen heb vernieuwd.
[terug naar onderwerp]
ik had vandaag gereden en het was er niet...kan dat?
terror dacht valse lucht, gaf een handige link en die beschreef symptomen en de meeste heeft hij ook...is het dan niet gewoon valse lucht?

Dit bericht is gewijzigd door David Mazereeuw op 2-7-2006 om 23:56 uur.
 
amsterdam is leuk, maar die gore dieven en wouten maakt t een beetje naar voor brommereigenaren.
Arjanus 3-7-2006 23:17 Print reply

Posts: 9073
probeer eerst maar andere koppelingsplaten , alles wat jij beschrijft lijkt daarop , + dat de koppeling van een gsm gewoon kut is

het is een beetje vreemd dat ie dat nu al doet bij een 50 cc , maar als je in de toekomst een 70 wil moet je ze zowiezo verwisselen ..

koppeling kost btw omg 45 euri`s en is tamelijk makkelijk te vervangen


 
lieber nurburgring als ehering
David Mazereeuw 4-7-2006 9:39 Print reply
Posts: 134
tsja goed punt...en ze zijn ws niet vervangen in zon 18000km...dus miss ook wel tijd...is er een how to op het forum te vinden?
 
amsterdam is leuk, maar die gore dieven en wouten maakt t een beetje naar voor brommereigenaren.
Lord_Vader 4-7-2006 9:50 Print reply

Posts: 1244
=>Howto<=

Het is wel voor honda, maar het principe zou hetzelfde moeten zijn, je komt er wel uit.

succes
 

Dit topic is 876 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved