Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - matige vonk yamaha dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37794 - matige vonk yamaha dt
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6425 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dippas 1-7-2006 22:00 Print topicpost
Posts: 50
maar hier is mijn vraag dan :
mijn dt reed toen ik hem kocht goed (vonk alleen matig )

blok laten reviseren en zelf 70 cc der opgezet en 20mm carb en gianeli uitlaat .

nou alles in elkaar maar naa een moeilijke start deed die het .
nou verder in elkaar gezet en beginnen met inrijden .
nou kwartier wezen rijden ff neer gezet .
2 uur later wou ik nog een rondje rijden ff weg geweest knapt de ketting :(
ik naar huis lopen .
nu is die ketting gemaakt en wil ik weer weg wilt die niet starten .
ik bougy nakijken voor een vonk (maar die was al zeiknat omdat die verzopen was ) maar niks .
andere bougy der in kwam der een heel klijn vonkje van af stelde niks voor .
die der weer in weer niks , ik die bougy in de tomos geprobeerd dikke vonk bij dat ding .

nu is dus de conclusie dat die heel slecht vonkt .
de bobine is al eens vervangen en heb de bonine van de tomos geprobeerd maar ook een lichte vonk .
nu hoorde ik alleen dat het dan nog de ontstekings spoel kan zijn .
maar kan het dat zijn als die stuk is dat die maar een hele lichte vonk geeft of dan helemaal niks ?

en volgens mij heeft de mijne een cdi want hij heeft zon ontsteking .




hopelijk geef ik jullie genoeg info zo van mijn probleem .
gr robin
 

tsxj oran 1-7-2006 22:02 Print reply

Posts: 6498
had je niet je tank dichtgedraait?(benzine kraan)
loop hem eerst ff droog(zonder bougie in zijn 1) dan nog een keer proberen, nog steeds niet dan eerst nieuwe bougie erin
 
oud
dippas 1-7-2006 22:09 Print reply
Posts: 50
nee mijn probleem is gewoon dat ik een slechte vonk heb .
en had hem niet droog gelopen maar ff de aansteker der bij (is die met een klap leeg )
maar niks die vonk stelt echt niks voor
 
Bromvlieg 1-7-2006 23:00 Print reply

Posts: 782
Hebben yamaha DT's geen onstekingspunten, spoelen.
Dacht dat dit juist het grote nadeel was bij DT's.
But correct me if i'm wrong.
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
Tombrom 1-7-2006 23:06 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TS50ER-owner
Hebben yamaha DT's geen onstekingspunten, spoelen.
Dacht dat dit juist het grote nadeel was bij DT's.
But correct me if i'm wrong.


idd dt staat bekend om kut ontsteking
 
cmtheman 1-7-2006 23:08 Print reply

Posts: 2710
als je hem goed afstelt nie hoor, gewoon goed op 0,35mm afstellen een stukje voor het BDP en bij mij altijd perfect (en nadat ik een dtr ontsteking had ging het helemaal lekker)
 
ZAC #802, KNMV #82
dippas 1-7-2006 23:36 Print reply
Posts: 50
ja maar dat afstellen op .35 mm ken ik wel.
maar der valt niks aftestellen .
dat bekje zit er niet der zit een spoel . (is het dan cdi ?)
maar die vonk blijft gewoon klote .
hoe los je dat op ?
 
cmtheman 2-7-2006 12:11 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dippas
ja maar dat afstellen op .35 mm ken ik wel.
maar der valt niks aftestellen .
dat bekje zit er niet der zit een spoel . (is het dan cdi ?)
maar die vonk blijft gewoon klote .
hoe los je dat op ?


als je geen contactpunten hebt dan heb je idd een cdi-ontsteking en dan moet je dus ff naar je bougie kijken, en anders moet je ff je spoelen meten hoeveel stroom hij afgeeft
 
ZAC #802, KNMV #82
rubbert 2-7-2006 12:19 Print reply

Posts: 8825
ik zou idd even naar bobine ed kijken en effe alles doormeten (ook kabels enzo)
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
dippas 2-7-2006 14:16 Print reply
Posts: 50
ik heb meerdere bougies geprobeerd (en ook getest in een tomos ).
heb de kabels door gemeten doen het prima .
3 bobines geprobeerd ook die van de tomos die het goed doet (wat ook eerder in mijn tekst staat ).
de spoelen geven wel iets door dat heb ik ook gemeten (en anders krijg ik geen hele klijne fonk he ).
maar weet iemand de waarder die je door zon spoel moet meten ?(aantal ohm ).


 
HondaHeus 2-7-2006 16:04 Print reply

Posts: 1489
Heb je met verschillende bougies wel een andere hittegraad geprobeert, want als je er een 70 opzet moet je zowiezo een hittegraad hoger kopen..had ik ook met me nsr, heeft 1x gestart met hittegraad 8 daarna nooit meer (had er een 70 malossi opgezet, daarvoor ori) toen hittegraad 9 gekocht, 5 keer kicken en hij liep weer
 
dippas 8-7-2006 1:25 Print reply
Posts: 50
heb die zelfde bougy ook in de tomos geprobeerd en geeft een felere fonk
 
dippas 12-7-2006 17:06 Print reply
Posts: 50
wie kan mijn helpen ?
wie wilt er even moeite nemen en bij zijn dt de waardes van de spoelen te meten .
Spark Plug Cap: 4k-6k ohms
Ignition Coil: Primary (organge to coil base)=0.7-1.1 ohms
Ignition Coil: Secondary (Plug wire, no cap on, to coil base)=5.7k-8.5k ohms
Pulsar Coil: White/Red to Black=16-24 ohms
Source Coil: Black/Red to Black= 264-396 ohms
Lighting/Charge Coil Yellow/Red to Black= 0.16-0.24Ohms White to Black 0.24-0.36 Ohms

dit zou het moeten zijn bij mij zijn der een paar te laag .
dus kan het betekenen dat de stuk zijn .
nu zijn deze waardes van een yamaha ysr (maar moet het zelfde zijn )
 
khaz 12-7-2006 18:12 Print reply

Posts: 1450

praten we over zo een onsteking (contactpunten)?
vanwege de verwaring eerder
 
HPI |w00t
dippas 12-7-2006 18:23 Print reply
Posts: 50
mijn eerste post in dit topic staat een plaatje van mijn ontsteking .
een cdi onsteking zonder die bekjes .
maar die spoelen zijn het zelfde denk ik .
je kunt met zon ontsteking met bekjes iig niet de puls spoel door meten
 
dippas 13-7-2006 16:15 Print reply
Posts: 50
niemand?
 

Dit topic is 6425 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved