Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - verbrand blokolie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1137 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37773 - verbrand blokolie
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2209 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HayeSM 30-6-2006 13:24 Print topicpost

Posts: 3052
heey, ik heb net me blokje gereviceert, overal nieuwe pakkingen tussen gedaan, en nieuwe krukas lagers en keerringeen.

Nu rookte hij heel erg, heb dus weer de rechter keerring vervangen (van buitenkant, onder de koppeling) Hier zat orgineel een keerring in die aan de koppelingskant helemaal dicht was, ik kreeg eentje met aan beide kanten een veer. Gevraagt hoe hij er in moet .. zus en zo gedaan.

Nu rookt hij wel stukkie minder, maar k heb ff oliepeil gechecked, maar na 15km rijden is hij al een heeel stuk leger, dus hij lekt nog steeds.

Wat doe ik fout?
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice

spinechiller 30-6-2006 15:42 Print reply

Posts: 509
je carterbouten harder aandraaien.

( edit ) of liquid pakking ertussen.



Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 30-6-2006 om 15:43 uur.
 
honda cr project...
OmafietS 30-6-2006 15:45 Print reply

Posts: 7472
zie je m ergens lekken?
 
Ja Weh nou 30-6-2006 16:23 Print reply

Posts: 2242
Quote:
verbrand blokolie
!

Maybe imi krukaskeering?
 
HTS Autotechniek
Marthin 30-6-2006 16:40 Print reply

Posts: 6164
hoeveel blokolie heb je erop gegooid dan?
 
XtreemTerror 30-6-2006 16:54 Print reply

Posts: 1629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ja Weh nou
[...]
!

Maybe imi krukaskeering?

tegenwoordig is zeker alles immi??
tjong keering = een keering,

enne meschien verkeerde keering er in???
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
-Bassie- 30-6-2006 17:55 Print reply

Posts: 6617
sluit de keering wel helemaal goed aan.

en is hij niet groter geworden door het draaien van je krukas??


 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Mopar 30-6-2006 17:56 Print reply

Posts: 4772
om wat voor brommer gaat het ?
 
mtx_owned 30-6-2006 17:59 Print reply

Posts: 2183
het kan ook goed zijn dat je er teveel blokolie in hebt zitten, en dat ie dat meeverbrand. Dat had ik ook met mn mtx.
zorg dat er niet teveel olie in zit, maak de bougie evt schoon, en rijd dan een paar dagen, als ie dan nog steeds rookt is er iets anders mis.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
hasj volle gasj 30-6-2006 18:20 Print reply

Posts: 735
je moet altijd wat olie aan je keerring doen voordat je hem erin zet, anders kan hij dubbel gaan zitten of gaan lekken.

en heb je hem er wel RECHT ingeklopt??/zit hij nu wel recht??

Dit bericht is gewijzigd door hasj volle gasj op 30-6-2006 om 18:24 uur.
 
S1lv3r 30-6-2006 19:32 Print reply

Posts: 5213
heb je het olie peil wel steeds gemeten 15 minuten nĂ¡ het rijden..? want als je dat de ene keer niet hebt gedaan, en de andere keer wel. dan is het logsiche dat je oliepeil op het ene moment hoger is dan op het andere moment.
 
Blorn 30-6-2006 19:39 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
het kan ook goed zijn dat je er teveel blokolie in hebt zitten, en dat ie dat meeverbrand. Dat had ik ook met mn mtx.
zorg dat er niet teveel olie in zit, maak de bougie evt schoon, en rijd dan een paar dagen, als ie dan nog steeds rookt is er iets anders mis.
Wat je nu dus zegt is echt onzin.... Bij een tweetakt kan er alleen bakolie mee verbrand worden als 1 van de krukaskeerringen lek is (vaak staat zelfs alleen de rechter in verband met bakolie..).

Het is geen 4 takt waar die het boven de zuiger perst.....
 
mtx_owned 30-6-2006 19:41 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn
[...]
Wat je nu dus zegt is echt onzin.... Bij een tweetakt kan er alleen bakolie mee verbrand worden als 1 van de krukaskeerringen lek is (vaak staat zelfs alleen de rechter in verband met bakolie..).

Het is geen 4 takt waar die het boven de zuiger perst.....


o, dan is waarschijnlijk bij mij ook die keerring lek
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Blorn 30-6-2006 19:44 Print reply

Posts: 13825
Wees dan maar blij dat je een MTX-SH hebt, dan hoef je niet het hele blok te splitsen (zoals bij MT, MB en MTX-OT).
 
mtx_owned 30-6-2006 19:46 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Wees dan maar blij dat je een MTX-SH hebt, dan hoef je niet het hele blok te splitsen (zoals bij MT, MB en MTX-OT).


hoef je dan alleen maar het koppelingsdeksel eraf te halen om m te vervangen (heb er trouwens een nsr blok onder hangen)
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Jarco 30-6-2006 21:42 Print reply

Posts: 4520
zit je keering er wel recht in ?

 

Dit topic is 2209 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved