Je hebt op dat toerental 'slip' in je aandrijflijn. Dat kan eigenlijk alleen bij je koppeling. Dus checken of de veertjes met de juiste spanning de koppelingsplaten aandrukken, en of de platen wel dik genoeg zijn. Zijn die zaken in orde dan zou je toch gaan denken aan ongewenste 'smering' van je koppelingsplaten. Ik zou met mijn domme kop eerst de platen schoonmaken om te kijken of dat tot verbeteringen leidt. Bij geen verbetering lijkt het me dat de platen verneukt zijn door verkeerde olie o.i.d.. Vervanging (en doorspoelen van je blok om ongewenste ingrediƫnten te verwijderen) van de platen lijkt dan logisch.
Na revisie van een TSX-blok kan er gewoon een hele liter bak-olie in.
Bij gewoon alleen olie verversen de voorgeschreven hoeveelheid zoals bij de vuldop staat aangegeven bijvullen omdat er nog wat olie in het blok aanwezig is op dat moment.
edit: Waarom heb je je koppelingskap losgehad eigenlijk?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr.honda
had je nadat je er olie in had gedaan de brommer ook wel goed warm gereden? want als de olie koud is, dan is hij dikker, en zal de koppeling sneller slippen.
Bij mijn TSX-en heb ik juist de omgekeerde ervaring namelijk dat de koppeling wat plakt in het begin.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 30-6-2006 om 13:27 uur.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 30-6-2006 om 13:33 uur.
|