Ik ben begin dit jaar ('s ochtends 13 Februari) op de rollerbank gezet met mijn brommer, wat een meting van 1,9kw opleverde. Ik heb toen aangegeven wat opmerkingen bij mijn boete te willen zetten en dit is gebeurd.
Ik heb aangegeven dat de brommer niet vaststond tijdens de meting, dat de agent die erop zat tijdens het moment van de meting zelf keek hoeveel kw de brommer produceerde en dat hij daarvoor dus ging staan waardoor de brommer dus niet genoeg werd belast.
Ik kreeg van de agent die de boete opmaakte het mooie gele briefje met daarop de gebruikelijke gegevens, maar er stond ook een sanctiebedrag van 170eu aangegeven.
Ik verwachtte dus dat er binnen een paar weken een acceptgiro binnen zou komen en dan zou ik gelijk bezwaar aantekenen.
Maar na bijna vier maanden was er nog steeds niets binnen en ging ik geloven dat ze de boel vergeten waren.. DOM..
4 maanden na het voorval, 13juni('s middags), kwam er een briefje binnen, dit bleek een dagvaarding te zijn, waarin de gedagvaarde persoon(ik dus) vervolgens tenlastegelegd werd dat:
Hij op of omstreeks 13 februari 2006 te Lisse als bestuurder van een bromfiets(als bedoeld in artikel 1.1 onder m van het voertuigreglement), dan wel van een motorrijtuig dat op de in artikel 5.6.1, tweede lid, bedoelde wijze was voorzien van één of twee gele platen of gele vlakken, welke bromfiets/welk motorrijtuig was geconstrueerd voor een maximum snelheid van ten hoogste 50 km/h, daarmede heeft gereden over de voor het openbaar verkeer openstaande weg, de Sportlaan, terwijl die bromfiets/dat motorrijtuig niet bij voortduring is blijven voldoen aan die door de constructie bepaalde maximum snelheid; art 5.6.8 lid 1 Voertuigreglement.
Waar ik dus mee zit: Ik krijg eerst een sanctiebedrag, maar ontvang geen acceptgiro, maar na 4 maanden(wat volgens deze site:
OM site buiten de redelijke termijn is) ontvang ik dan een dagvaarding. Beetje vreemd. En wat ik ook niet helemaal duidelijk begrijp is; of ze mij nu ervan verdenken te hebben gereden op een brommer die te hard kon, of dat ze me ook daadwerkelijk veel te snel beweren te hebben zien rijden.
Heeft iemand hier ervaringen/tips mee/voor ?
Alvast bedankt, Paul