Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder lassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 658 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37740 - cilinder lassen
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 4481 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-7-2006 12:56 Print reply

Posts: 10835
zet gewoon in elkaar.

waarom zou je kosten maken als het onnodig is?
de kop draagt ook nog op de binnen en de buitenring dus dat hoekje zal het ook niet uitmaken
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
MistrB 13-7-2006 9:14 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
afbeelding

dit is mijn probleem
nu is mijn vraag,
kan ik dit lassen??

zo nee, wat zouden andere oplossingen zijn?
(ivm kromtrekken)

bvd
Royal



lassen gaat in iedergeval niet en niet proberen ook mig/mag of tig gaat alle 2 niet het is GEGOTEN,, de cilinder is of alu of gietijzer en het is alle 2 niet te lassen omdat het gegoten is.. cilinders bevatten vaak een hoog nikkel percentage, en miss weetje dat nikkel ook in chroom zit(geen sier chroom)dus de cilinder is hard en bros daarom breekt hij ook makkelijk.. Mijn idee is om het te lijmen met een klein beetje vloeibaar pakking en op je koppakking ook een beetje en dan voorzichtig je koppakking erop leggen vast draaien en laten drogen. Ik denk wel dat als je de kop er weer afhaalt, dat het dan loskomt maar als je het zo laat zitten moet het wel lukken
 
You fuck my night up?! I'm gonna fuck up your day
Florry 13-7-2006 9:57 Print reply

Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MistrB
[...]



lassen gaat in iedergeval niet en niet proberen ook mig/mag of tig gaat alle 2 niet het is GEGOTEN,, de cilinder is of alu of gietijzer en het is alle 2 niet te lassen omdat het gegoten is.. cilinders bevatten vaak een hoog nikkel percentage, en miss weetje dat nikkel ook in chroom zit(geen sier chroom)dus de cilinder is hard en bros daarom breekt hij ook makkelijk.. Mijn idee is om het te lijmen met een klein beetje vloeibaar pakking en op je koppakking ook een beetje en dan voorzichtig je koppakking erop leggen vast draaien en laten drogen. Ik denk wel dat als je de kop er weer afhaalt, dat het dan loskomt maar als je het zo laat zitten moet het wel lukken

lijmen ga jij maar een lijm zoeken die tegen zulke hitte kan ja
 
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-)
Vuile Beunkoe 13-7-2006 10:01 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Florry
[...]

lijmen ga jij maar een lijm zoeken die tegen zulke hitte kan ja


Bison openhaardenkit. tot 1250 Graden Celsius
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Uncle BLAM 13-7-2006 11:00 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
[...]


Bison openhaardenkit. tot 1250 Graden Celsius


Tja, en zo heet wordt het niet eens omdat er koelvloeistof bij langs loopt, dus het moet iig wel waterbestendig zijn ...
 
een BF teller is sneller
Royal Club 13-7-2006 11:02 Print reply

Posts: 60390
probleem hebbik al opgelost dus lama zakken

voor de nieuwsgierigen: ik heb in de scheuren scilicone pakkings shit gedaan..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Florry 13-7-2006 11:08 Print reply

Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
[...]


Bison openhaardenkit. tot 1250 Graden Celsius

maar houdt dat wel metaal aan elkaar vast
 
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-)
remmie 13-7-2006 11:30 Print reply
Posts: 71
Neen, houd metaal nooit bijeen, maar zorgt er wel voor dat er een flexibele koelvloeistof afdichting is, dat is belangrijkste hierbij.
Alleen oppassen dat de koppakking niet geplet word.

 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
slow nsr driver 13-7-2006 11:58 Print reply
Posts: 264
gebruik nu maar gewoon van die blauw loctite 5926 als ik het goed heb. is bij elke automaterialen handel te krijgen en zeer goed spul!
 
Royal Club 13-7-2006 11:59 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slow nsr driver
gebruik nu maar gewoon van die blauw loctite 5926 als ik het goed heb. is bij elke automaterialen handel te krijgen en zeer goed spul!


leer eens lezen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
driver004 13-7-2006 11:59 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
probleem hebbik al opgelost dus lama zakken

voor de nieuwsgierigen: ik heb in de scheuren scilicone pakkings shit gedaan..


 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][

Dit topic is 4481 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved