KaWaReZ |
28-6-2006 21:56 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benellifan
er is een speciale koelmethode om cilinders te kunnen lassen/warmstoken etc volgens mij was het met een peltier element
technisch gezien is alles mogelijk, maar dan zit je aan prijzen waar je 4 nieuwe cilinders voor kunt halen
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
mulder |
28-6-2006 22:29 |
Posts: 13701 |
al die beun metaal en lijm oplossingen moet je uit je hoofd zetten
en gewoon ff langs industrieterrein langs die gasten van metaalbewerkingsbedrijven die kunnen het wel fiksen, die hebben jaren ervaring enzo zien zo hoe je dit kan fiksen.
Dit bericht is gewijzigd door mulder op 28-6-2006 om 22:34 uur.
|
|
|
|
benellifan |
28-6-2006 22:49 |
Posts: 1553 |
het gaat erom dat de enige goede oplossing lassen is en daarna vlakslijpen maar je zit met de warmteontwikkeling (naar een metaalbewerkingsbedrijf gaan heeft geen zin je moet naar een machinefabriek gaan) ik spreek uit ervaring ik werk bij alle2 voor meer vragen mag je me ook inboxen
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
mblover |
29-6-2006 2:50 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]
technisch gezien is alles mogelijk, maar dan zit je aan prijzen waar je 4 nieuwe cilinders voor kunt halen
als dat idd met een peltier is,
die dingen hoeven geen kapitaal te kosten, coldplate ook niet,
zoek eens op pc fora,
got ofzo,
staan die dingen mss wel te koop
verder, het is toch alu? dan zou het te lassen moeten zijn, alleen dat krom trekken...
|
|
|
|
Red-dragon |
29-6-2006 8:25 |
Posts: 1486 |
|
|
Fly like an Eagle... |
|
PraatPaal |
29-6-2006 9:27 |
Posts: 7977 |
laat het gewoon met een goed middel dichten. doe vervolgens een klein rinngentje met wat vloeibare rubber pakking om je tap heen en hijs weer dicht, gegarendeert dat je nog een half jaar rond kan rijden tot je weer onderhoud moet doen.
voordelen:
geen lek
geen lasjes
niet kromtrekken want het metaal wat er zit werkt als stop.
|
|
|
|
Leen |
29-6-2006 9:46 |
Posts: 26877 |
gewoon doen wat rez zegt, gewoon tapeind erin draaien, verder dan je voetpakking kan de kvs toch niet komen.
|
|
|
|
khpoppema |
29-6-2006 10:13 |
Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HondaNSRmaster
[...]
NEE Nu wel
ik weet niet of je frits kent of miss weet je wat er met hem allemaal is gebeurd op bm 2k5. maar t is geen compliment.
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Hondalover19 |
29-6-2006 18:59 |
Posts: 1255 |
Als het gietijzeren cilinder is dan is het te lassen alu staal ook allemaal.En het is maar een klein lasje dat je maakt denk nog niet eens 1 cm dat is gewoon eens punten.Dan zet je cilinder op de draaibank de las mooi weg vlakken en het laatste kleine stukje met heel fijn schuurpapier .Heb je schrik dat de las dan te zwak gaat zijn dan vijl je afgebroken stuk een klein beetje uit zodat alleen in het midden er wat materiaal weg is gehaalt .Zo kan je het stukje er nog terug goed opzetten en heb je een betere las.
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Uncle BLAM |
11-7-2006 10:48 |
Posts: 1025 |
Ik zou het volgende doen,
Gat opboren met een kolomboormachine tot 2mm groter en dan een busje van 1mm dikwandig erin zetten, eventueel met hittebestendig locktight
en dan lekker boeken
|
|
een BF teller is sneller |
|
benellifan |
11-7-2006 11:12 |
Posts: 1553 |
het zou moeten kunnen
en die koelmethode is idd met peltier element in een behuizing die op maat word gemaakt dus ik denk dat het een dure grap word als je die methode zou gebruiken
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
Harm |
11-7-2006 11:57 |
Posts: 3032 |
Gewoon monteren zonder dat hoekje. Je kvs kan niet in de cilinder komen, maar zoals zoveel zeggen alleen tot je tapeind, niet boeiend dus verder.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
Jarco |
11-7-2006 12:00 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harm
Gewoon monteren zonder dat hoekje. Je kvs kan niet in de cilinder komen, maar zoals zoveel zeggen alleen tot je tapeind, niet boeiend dus verder.
nee idd, maakt niet uit.je kan alleen je kop krom draaien, verder niets.
|
|
|
|
Name of Steel |
11-7-2006 12:05 |
Posts: 3532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Ik zou het volgende doen,
Gat opboren met een kolomboormachine tot 2mm groter en dan een busje van 1mm dikwandig erin zetten, eventueel met hittebestendig locktight
afbeelding
en dan lekker boeken
dit is idd een goed id!
anders lassen met een 1,6 electrode, op 55 amp, daarna laten vlakken
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
Jarco |
11-7-2006 12:07 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Ik zou het volgende doen,
Gat opboren met een kolomboormachine tot 2mm groter en dan een busje van 1mm dikwandig erin zetten, eventueel met hittebestendig locktight
afbeelding
en dan lekker boeken
is idd een goed idee, maar wat als het meer uit gaat zetten dan de cilinder zelf?
en past het met het tapeind?
|
|
|
|