Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder lassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 824 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37740 - cilinder lassen
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4492 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KaWaReZ 28-6-2006 21:56 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
er is een speciale koelmethode om cilinders te kunnen lassen/warmstoken etc volgens mij was het met een peltier element



technisch gezien is alles mogelijk, maar dan zit je aan prijzen waar je 4 nieuwe cilinders voor kunt halen
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
mulder 28-6-2006 22:29 Print reply

Posts: 13701
al die beun metaal en lijm oplossingen moet je uit je hoofd zetten
en gewoon ff langs industrieterrein langs die gasten van metaalbewerkingsbedrijven die kunnen het wel fiksen, die hebben jaren ervaring enzo zien zo hoe je dit kan fiksen.

Dit bericht is gewijzigd door mulder op 28-6-2006 om 22:34 uur.
 
benellifan 28-6-2006 22:49 Print reply
Posts: 1553
het gaat erom dat de enige goede oplossing lassen is en daarna vlakslijpen maar je zit met de warmteontwikkeling (naar een metaalbewerkingsbedrijf gaan heeft geen zin je moet naar een machinefabriek gaan) ik spreek uit ervaring ik werk bij alle2 voor meer vragen mag je me ook inboxen
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
mblover 29-6-2006 2:50 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



technisch gezien is alles mogelijk, maar dan zit je aan prijzen waar je 4 nieuwe cilinders voor kunt halen



als dat idd met een peltier is,
die dingen hoeven geen kapitaal te kosten, coldplate ook niet,
zoek eens op pc fora,
got ofzo,
staan die dingen mss wel te koop

verder, het is toch alu? dan zou het te lassen moeten zijn, alleen dat krom trekken...
 
Red-dragon 29-6-2006 8:25 Print reply

Posts: 1486
Een Peltier zou een optie zijn ja, en met gewoon stromend water er langs laten lopen? (Of denk ik nu te simpel?)

Ik heb even wat links voor je gezocht waar je misschien wat aan hebt..
Overclockers.com
GoT Peltier FAQ
Wikipedia, de simpelste uitleg denk.
Effect @ Wiki
The Heatsink Guide

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Anders moet je zelf nog maar even zoeken met Google of op GoT
(Dan ga ik nu naar de coater )
 
Fly like an Eagle...
PraatPaal 29-6-2006 9:27 Print reply

Posts: 7977
laat het gewoon met een goed middel dichten. doe vervolgens een klein rinngentje met wat vloeibare rubber pakking om je tap heen en hijs weer dicht, gegarendeert dat je nog een half jaar rond kan rijden tot je weer onderhoud moet doen.

voordelen:
geen lek
geen lasjes
niet kromtrekken want het metaal wat er zit werkt als stop.
 
Leen 29-6-2006 9:46 Print reply

Posts: 26877
gewoon doen wat rez zegt, gewoon tapeind erin draaien, verder dan je voetpakking kan de kvs toch niet komen.
 
khpoppema 29-6-2006 10:13 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaNSRmaster
[...]



NEE Nu wel


ik weet niet of je frits kent of miss weet je wat er met hem allemaal is gebeurd op bm 2k5. maar t is geen compliment.



 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Hondalover19 29-6-2006 18:59 Print reply

Posts: 1255
Als het gietijzeren cilinder is dan is het te lassen alu staal ook allemaal.En het is maar een klein lasje dat je maakt denk nog niet eens 1 cm dat is gewoon eens punten.Dan zet je cilinder op de draaibank de las mooi weg vlakken en het laatste kleine stukje met heel fijn schuurpapier .Heb je schrik dat de las dan te zwak gaat zijn dan vijl je afgebroken stuk een klein beetje uit zodat alleen in het midden er wat materiaal weg is gehaalt .Zo kan je het stukje er nog terug goed opzetten en heb je een betere las.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Uncle BLAM 11-7-2006 10:48 Print reply

Posts: 1025
Ik zou het volgende doen,

Gat opboren met een kolomboormachine tot 2mm groter en dan een busje van 1mm dikwandig erin zetten, eventueel met hittebestendig locktight



en dan lekker boeken
 
een BF teller is sneller
benellifan 11-7-2006 11:12 Print reply
Posts: 1553
het zou moeten kunnen
en die koelmethode is idd met peltier element in een behuizing die op maat word gemaakt dus ik denk dat het een dure grap word als je die methode zou gebruiken
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Harm 11-7-2006 11:57 Print reply

Posts: 3032
Gewoon monteren zonder dat hoekje. Je kvs kan niet in de cilinder komen, maar zoals zoveel zeggen alleen tot je tapeind, niet boeiend dus verder.
 
http://www.durtikkers.tk
Jarco 11-7-2006 12:00 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
Gewoon monteren zonder dat hoekje. Je kvs kan niet in de cilinder komen, maar zoals zoveel zeggen alleen tot je tapeind, niet boeiend dus verder.


nee idd, maakt niet uit.je kan alleen je kop krom draaien, verder niets.
 
Name of Steel 11-7-2006 12:05 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Ik zou het volgende doen,

Gat opboren met een kolomboormachine tot 2mm groter en dan een busje van 1mm dikwandig erin zetten, eventueel met hittebestendig locktight

afbeelding

en dan lekker boeken



dit is idd een goed id!

anders lassen met een 1,6 electrode, op 55 amp, daarna laten vlakken
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Jarco 11-7-2006 12:07 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Ik zou het volgende doen,

Gat opboren met een kolomboormachine tot 2mm groter en dan een busje van 1mm dikwandig erin zetten, eventueel met hittebestendig locktight

afbeelding

en dan lekker boeken


is idd een goed idee, maar wat als het meer uit gaat zetten dan de cilinder zelf?
en past het met het tapeind?
 

Dit topic is 4492 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved