Wil niet mierenneukerig zijn, maar afstellen begin je altijd met stationair sproeier en luchtschoef,
dan hoofd sproeier en gasnaald.
De stationair sproeier(de sproeier onder het buisje waarin de naald valt) bepaalt hoeveelheid benzine in het mensel bij stationair tot +/- 1/5 a 1/4 gas.
Hierna gaat de sproeiernaald dit overnemen(in combi met hoofd sproeier), tot zo'n 3/4 a 4/5 gas.
Hierna komt de hoofdsproeier in beeld.
Luchtschroef knijpt of ruimt een apart luchtbuisje in de carburateur,
deze goed afstellen gaat als volgt:
rijden met warme motor, dichtdraaien totdat deze gaat inhouden.
Nu goed opletten hoe deze exact staat!
Nu vanaf dit punt opendraaien, weer totdat blokje gaat inhouden.
Het ideale afstelpunt ligt nu exact in het midden van deze 2 punten.
Goed uitgangspunt om te beginnen is tussen 1,25 en 1,5 slagen open vanaf dicht, meestal zit je dan in de buurt van de ori afstelling.
|