Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - remklauw/pomp probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1109 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37705 - remklauw/pomp probleem
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2660 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-6-2006 15:52 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
[...]


ontluchten: je draait nippel los, dan druk je de hendel in (hou ingedrukt) dan draai je nippel vast en laat je hendel los, dan weer nippel open, hendel in, nippel vast, hendel los, enz.

is heel simpel, en dit mopet je blijven doen tot er een bats remvloeistof uitkomt, en dan 1x herhalen, en dan moet hij ontlucht zijn en goed op druk zitten

suc6



zo moet het dus niet.

Je kan beter eerst doen wat henk hierboven zegt, dus bijvullen en blijven pompen totdat het eronder uit komt. Als je dan denkt dat je klauw en slang ongeveer vol zit dan pomp je een paar keer en dan houd je je handle ingeknepen. Dan draai je je nippel los (nu komt er als het goed is olie uit de nippel) en dan draai je de nippel weer vast waarna je de handle los laat. Dan weer paar keer pompen en de procedure herhalen totdat je druk hebt.
Je moet regelmatig controleren of je reservoir nog vol zit en je moet rustig pompen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Henk-88 27-6-2006 16:04 Print reply

Posts: 26703
Sorry, ik wil het niet ingewikkelder maken maar dit doe ik altijd om te ontluchten:

Slang aan de ontluchtingsnippel en fles eronder

deksel van reservoir af en ontluchtingsnippel los onder

op dit punt steek ik een sigaret op en wacht tot het onder begint te stromen

als het reservoir leeg raakt dan draai ik de nippel vast en vul boven het reservoir bij met de fles

daarna plaats ik de fles weer onder de slang aan de ontluchtingsnippel en draai deze weer los

en dat dan drie keer.

laat de slang met een boogje hangen dwz het eerste stuk vanaf de nippel eerst zo'n 10 cm omhoog en daarna pas naar beneden (dan komt er geen lucht meer in de klauw, ook als je wèl pompt wat ik op het eind soms doe als ik vind dat de rem niet gelijk hard genoeg is)

niet de remhendel inknijpen want dan stroomt het niet door, gewoon loslaten

Maar Steve: vertel nou 'ns ff hoe de druk was met je remhendel als je 'm voluit inknijpt en als je 'm langzaam inknijpt..
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Steve 4takt 27-6-2006 16:19 Print reply

Posts: 422
hoe meet je die druk?

Kijk wat jozef zegt doe ik precies, En het ontluchtinsnippel is helemaal aan de bovenkant, ik vul elke keer weer bij en binnen de kortste keren loopt mn hele vloer onder de remvloestof uit het nippeltje, MAAR Er zit gewoon geen druk achter, het is geen straal, geen spatters, gewoon heeeeel langzaam loopt er een beejte uit
Of ik em nou keihard inklap of heel rustig indruk.. En als ik mn vinders tussen de remblokken prop voel ik de zuigers op en neer gaan maar t is 1) heel weinig en 2) ze zitten nog te ver van de klem af..

ik ben echt ten einde raad... heb zin om een kettingzaag te pakken, want ik ben al bezig zins 11 uur..
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
Steve 4takt 27-6-2006 16:23 Print reply

Posts: 422
En als ik t nippeltje dicht heb zitten (als geen lucht meer bevat) endan ga knijpen komen er bubbels uit het pompje (alleen bij inknijpen) maar de zuigers in de klauw komen niet naar buiten en hij lekt ook nergens...
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
cmtheman 27-6-2006 16:53 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]



zo moet het dus niet.

Je kan beter eerst doen wat henk hierboven zegt, dus bijvullen en blijven pompen totdat het eronder uit komt. Als je dan denkt dat je klauw en slang ongeveer vol zit dan pomp je een paar keer en dan houd je je handle ingeknepen. Dan draai je je nippel los (nu komt er als het goed is olie uit de nippel) en dan draai je de nippel weer vast waarna je de handle los laat. Dan weer paar keer pompen en de procedure herhalen totdat je druk hebt.
Je moet regelmatig controleren of je reservoir nog vol zit en je moet rustig pompen.


zo moet het dus wel, ik doe het altijd zo en zo is hij altijd binnen een minuut goed ontlucht
 
ZAC #802, KNMV #82
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-6-2006 17:02 Print reply

Posts: 10835
ja, nou ik het weer doorlees heb je gelijk en komt dat ongeveer op hetzelfde neer als wat ik zei.

Op die manier zou het toch ontlucht moeten raken
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
cmtheman 27-6-2006 17:05 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
En als ik t nippeltje dicht heb zitten (als geen lucht meer bevat) endan ga knijpen komen er bubbels uit het pompje (alleen bij inknijpen) maar de zuigers in de klauw komen niet naar buiten en hij lekt ook nergens...


als er bubbels in komen is hij niet goed ontlucht,

als de slang vrijloopt en als je de slang van de klauw af hebt moet er ook olie uitlopen, anders is je slang misschien verstopt

maar eerst goed ontluchten, dan voel je vanzelf druk, als je da nie voelt is hij nie goed ontlucht
 
ZAC #802, KNMV #82
Steve 4takt 27-6-2006 17:19 Print reply

Posts: 422
Ok update...

er bouwd zich druk op, mijn manier van ontluchten is zoals de meerderheid hier zegt en ik heb nu 3 verschillende pompen en leidingen gebruikt.(nsr ns1 MHrx)

je kan de zuigers in beweging brengen...

WAAROM KOMEN ZE ER DAN NIET UIT
sorry maar ik wordt hier schijtziek van.....

Maar de zuigers zitten nu op hun verst ingedrukt en als je er op duwd zie je de ander (miniscuul) maar soepel omhoogkomen...

Hoe kan ik die krengen eruit krijgen zonder de 'normale' manier mbv remvloeistof?
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
slow nsr driver 27-6-2006 17:25 Print reply
Posts: 264
kompressor dr op. waar anders de slang aan zit

 
Steve 4takt 27-6-2006 17:39 Print reply

Posts: 422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slow nsr driver
kompressor dr op. waar anders de slang aan zit



mag k em lenen? die van jou?


is er nog een low tech manier?
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
Henk-88 27-6-2006 17:40 Print reply

Posts: 26703
Op zo'n punt aangekomen ga ik altijd eerst ff rustig zitten te staren naar de shizzle.

Ik ga dan het hele traject bijlangs

- komt er vloeistof vanuit het reservoir in de hoofdremcilinder
- zit er rommel in het kanaaltje onderin het reservoir (van stukjes rubber van de zuiger bv, scoor nou ff een borgveertangetje)
- en bouwt de zuiger daarin wel druk op
- dan de slang checken op lekken en goede doorstroom
- dan de klauw checken op verstoppingen en lekken

gewoon alles uitelkaar halen en je komt het euvel tegen, niet meer ff snel willen want je weet nu dat dat te veel tijd heeft gekost.

Goed kijken en goed nadenken daarbij en het wijst zich vanzelf. Het kost alleen ff tijd.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Schrabbekerke 27-6-2006 17:44 Print reply

Posts: 1812
Dat je belletjes in je reservoir ziet is een goed teken.

God wat ben ik lang bezig geweest om m'n Typhoon voorremsysteem goed te ontluchten, er zaten zoveel bochten in het systeem dat de lucht niet goed omhoog kwam. Hou de moed erin!
 
Henk-88 27-6-2006 17:46 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
En als ik t nippeltje dicht heb zitten (als geen lucht meer bevat) endan ga knijpen komen er bubbels uit het pompje (alleen bij inknijpen) maar de zuigers in de klauw komen niet naar buiten en hij lekt ook nergens...



Dat lijkt er toch echt op of je voorste rubbertjs van je zuiger in je hoofdremcilinder niet chill meer is. Versier dat tangetje nou ff en demonteer de rempomp die je uiteindelijk op je stuur wilt hebben. Dan weet je meer.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Steve 4takt 27-6-2006 19:40 Print reply

Posts: 422
nope da was et allemaal niet... toen ik de gehele klauw uit elkaar had en aangesloten had op de Rx pomp zag ik de zuiger n btje bewegen... dus ik ben als een randdebiel gaan pompen (klinkt wel als een standaard zaterdag avond ) ahum... juist En toen eindelijk kwamen ze beetje voor beetje omhoog. Ik weet niet of de O ringen beschadigd waren maar ze zien er nog tof uit dus ik ga gewoon alles schoonmaken en dan kijken of ie et doet... Wat een manier om 8 uur van je dag in beslag te nemen

Henk (en de rest) hardstikke bedankt...
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
menting 27-6-2006 19:46 Print reply
Posts: 24
ik denk dat het een nieuwe remklauw wordt

 

Dit topic is 2660 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved