Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 'Normale' prijs Derbi FDS

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 840 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37689 - 'Normale' prijs Derbi FDS
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4407 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 26-6-2006 21:22 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]




die je dus niet op kenteken kan zetten.
Dus beter haal je een mtx oud model, vrij goede dingen
Of een Tsx.


als hij op de weg wil wel ja ma als hij wil crossen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
TSX-dude 26-6-2006 21:46 Print reply

Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP

Edit:
De Yamaha heeft een nieuwe cilinder + zuiger en schakelt goed. Hij verliest wat olie, er moeten dus nieuwe pakkingen op. De kickstart is er vanaf, je moet hem dus aanduwen in z'n versnelling. Kun je er gemakkelijk/goedkoop weer een kickstart op zetten?
Als hij eenmaal draait is het een erge sterke en snelle brommer. Ik mag een proefritje krijgen als ik hem zelf aan krijg. (gaat dus wat lastig zonder kickstart). Wat denken jullie? Ik denk dat ik hem maar ga halen, het lijkt me wel wat, voor die 200 euro..

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 26-6-2006 om 20:08 uur.


dat er geen kickstart op zit en hy lastig loopt is egt lastig, wel te doewn maar dan loop je (net als ik heb gehad met mn TSX) je eige egt buite adem, en het vervange ligt eraan wat er vervange moet worde. compleet met kickstart asje is redelyk prijzig. van een DT weetk het niet mar van een TSX was iets minder als 100 eurie
 
mr200r 26-6-2006 22:01 Print reply
Posts: 5122
Als die derbie jou goed lijkt en het is gewoon kopen zijn best goede dingen zeer betrouwbaarblok,afwerking=minder,en ga naar de man bekijk het en leg poen op tafel.
Die man stuurt jouw echt niet weg als jij een zekere 200E op tafel legt tegen een internetbod van 280.
 
mr200r
repsacje2ndedition 26-6-2006 22:03 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-dude
[...]


dat er geen kickstart op zit en hy lastig loopt is egt lastig, wel te doewn maar dan loop je (net als ik heb gehad met mn TSX) je eige egt buite adem, en het vervange ligt eraan wat er vervange moet worde. compleet met kickstart asje is redelyk prijzig. van een DT weetk het niet mar van een TSX was iets minder als 100 eurie


zoals hier beschreven nword is de kickstart alleen er niet, een losse kickstart zal rond de 5/10 euri zitte.. en zet je er gemakkelijk op.. aanduwe is inderdaad niet altijd even makkelijk.. zoek daarvoor een heuveltje op ofzo, een afgangetje van een brug is al voldoende om meer snelheid te krijgen en minder kracht van jezelf
 
g4mer 26-6-2006 22:13 Print reply

Posts: 494
voor 200 kan je makkelijk een leuke mt krijgen.
en de blokken zijn betrouwbaar.
en zo ver ik weet geen erge kwaaltjes.
en zo als er al stond kan je mtx voor vork erin pluggen.
en heb je een leuke crossbrommer.

en als je die zonder kickstart haalt.
loop hem wel aan in ze 2 niet ze 1
moet dan makkelijk lukken.
 
TSX-dude 26-6-2006 22:22 Print reply

Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: g4mer
voor 200 kan je makkelijk een leuke mt krijgen.
en de blokken zijn betrouwbaar.
en zo ver ik weet geen erge kwaaltjes.
en zo als er al stond kan je mtx voor vork erin pluggen.
en heb je een leuke crossbrommer.

en als je die zonder kickstart haalt.
loop hem wel aan in ze 2 niet ze 1
moet dan makkelijk lukken.


ja aanlope gaat natturlijk wel maar de TS zei dat de carburateur vuil was, dus dan looptiej al niet goed en zal hij niet als je 2 à 3 meter aanloopt meteen aanslaan lykt my.

@ repsacje2ndedition:

een kickstartpedaal (om het zo maar ff te noeme) is idd niej duur, maar ik dacht dat het oowk het asje
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 26-6-2006 22:48 Print reply

Posts: 10835
kickstart kost 2e hands na ff zoeken niet zoveel denk ik. Voor paar euro heb je wel iets.

Maar aanduwen is echt niet zo moeilijk hoor. ff rennen en als je beetje snelheid hebt laat je de koppeling los en gaat de zuiger vaneigens op en neer
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
TSX-dude 26-6-2006 22:55 Print reply

Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
kickstart kost 2e hands na ff zoeken niet zoveel denk ik. Voor paar euro heb je wel iets.

Maar aanduwen is echt niet zo moeilijk hoor. ff rennen en als je beetje snelheid hebt laat je de koppeling los en gaat de zuiger vaneigens op en neer


aanduwen is zeker niet moeilijk, maar met een vuile carburateur wordt dat wel wat lastiger hè
 
JustinP 30-6-2006 16:32 Print reply
Posts: 204
Ik wist niet dat een MTX voorvork zo in een MT5 past. Da's interessant! Meer dan 200 euro is voor mij al veel, aangezien ik nog 'n aantal andere hobby's heb
Ik zie vrijwel nooit een MT5 of Suzuki TSX voor 200 euro, helaas, ik let dagelijks op. Dit lijkt me dan de beste optie, met wat gedult zou ik het moeten vinden?!

BTW: Wat betaal je gemiddeld voor een tweedehands voorvorkje van een MTX?
 
wolfvdk 30-6-2006 16:40 Print reply
Posts: 62
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Er zijn meerdere meningen zie ik
Wat mij een nadeel lijkt bij een MT: de voorvork is niet dik, het lijkt me dat deze snel krom buigen bij het crossen. Hier heeft m'n neef ook ervaring mee. MTX'en zijn nog effe te duur




ik eb mij nen mtx gekocht voor 210€ en hij is in vrij goeie staat
 
MrOi 30-6-2006 17:36 Print reply

Posts: 3110
Als je nog ff wacht heb ik een mtx-r2 met 110cc Autisa in de aanbieding, ding is echt puur gemaakt en afgesteld voor de cross. Dikke noppenbanden en stevig frame zorgen voor veel crossplezier :P
 
XT Supermotard For Sale!
Frysk 1-7-2006 1:40 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Er zijn meerdere meningen zie ik
Wat mij een nadeel lijkt bij een MT: de voorvork is niet dik, het lijkt me dat deze snel krom buigen bij het crossen. Hier heeft m'n neef ook ervaring mee. MTX'en zijn nog effe te duur


Ik blijf die Yamaha DT een leuk ding vinden. Heeft iedereen er zo'n problemen mee, of zijn het zomaar toevallig wat mensen die er problemen mee gehad hebben??

Edit:
De Yamaha heeft een nieuwe cilinder + zuiger en schakelt goed. Hij verliest wat olie, er moeten dus nieuwe pakkingen op. De kickstart is er vanaf, je moet hem dus aanduwen in z'n versnelling. Kun je er gemakkelijk/goedkoop weer een kickstart op zetten?
Als hij eenmaal draait is het een erge sterke en snelle brommer. Ik mag een proefritje krijgen als ik hem zelf aan krijg. (gaat dus wat lastig zonder kickstart). Wat denken jullie? Ik denk dat ik hem maar ga halen, het lijkt me wel wat, voor die 200 euro..

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 26-6-2006 om 20:08 uur.



koop MT'je voor 200,- oid
vind je vorkje te dun ---> MTX vork erin
past direkt en kost mischien 25,-


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Ik wist niet dat een MTX voorvork zo in een MT5 past. Da's interessant! Meer dan 200 euro is voor mij al veel, aangezien ik nog 'n aantal andere hobby's heb
Ik zie vrijwel nooit een MT5 of Suzuki TSX voor 200 euro, helaas, ik let dagelijks op. Dit lijkt me dan de beste optie, met wat gedult zou ik het moeten vinden?!

BTW: Wat betaal je gemiddeld voor een tweedehands voorvorkje van een MTX?




250,- en ff handelen heb je hem voor 200,-

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 1-7-2006 om 1:42 uur.
 
giggitybyte
-Tom- 1-7-2006 8:31 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


mwa een vriend van mij heeft een FS1 (zelfde ontsteking als DT) en heeft echt ALTIJD gekloot mee, dan is dat weer gaar, dan is die condesator weer aan strond.

maja in een MT past plug and play een MTX vork dat weet je he?

waarom heb ik dan nog nooit gekloot gehad met m'n onsteking?
Kwestie van in 1x de punten en de condensator te vervangen, en dan goed af te stellen

 
FTS Member
Saknet 1-7-2006 9:06 Print reply

Posts: 10355
ik heb hier weinig mensen gezien met DT die niet terugkerende problemen hadden met hun ontsteking

en ontsteking van derbi fds kan ik ook weinig goed over zeggen
behalve dat het mij een flinke wandeling op heeft geleverd..

zo vaak wandel ik niet

nouw mn fds werkt iig weer, et lag aan de bobine en aan teveel olie erin. BTW je kan alle onderdelen wel gewoon vinden als je goed zoekt.

meer info over derbi fds

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 8-1-2007 om 16:54 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
-Tom- 1-7-2006 9:19 Print reply

Posts: 4151
zal wel aan huynzelf liggen, want op het fs1 forum is er nooit iemand die altijd terugkomende problemen hebben. Kwestie van een keer wat onderdelen vervangen en 't loopt allemaal weer lang goed.
BTW, waarom geen DT of een TSX, die hebben alle 2 monoshock, of een MTX
 
FTS Member

Dit topic is 4407 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved