Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 'Normale' prijs Derbi FDS

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 807 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37689 - 'Normale' prijs Derbi FDS
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4372 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de scootergek 26-6-2006 19:23 Print reply

Posts: 8916
Niet doen, heb er zelf een gehad en t was niet echt een beste brommer. Hij sprong wel eens uit de versnelling zoals am-6 en de ontsteking had wel eens kuren. Het ding was wel snel, had er een 75cc metrakitje op liggen en wat ander spul. Qua onderdelen is er idd niet veel meer te vinden, beter regel je een of andere mt, is een betere start.
 
Honda RC-33
Bruuns 26-6-2006 19:24 Print reply

Posts: 2213
als hij niet van plan is bruut op te voeren heeft hij ook niet veel nodig hoor... tgaat niet alleeen om de hoeveelheid onderdelen die er voor te krijgen zijn... ongrenze leuk trek vertandingkje erop en crossen maar. ( Wel wat afdingen, anders kunje alsnog beter voor de crosse een tsx kope ofzo.. die heeft toch ook een betere voorvork als mt?
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
Bruuns 26-6-2006 19:24 Print reply

Posts: 2213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
Niet doen, heb er zelf een gehad en t was niet echt een beste brommer. Hij sprong wel eens uit de versnelling zoals am-6 en de ontsteking had wel eens kuren. Het ding was wel snel, had er een 75cc metrakitje op liggen en wat ander spul. Qua onderdelen is er idd niet veel meer te vinden, beter regel je een of andere mt, is een betere start.


dat lijkt me meer de staat van het blok lijkt me toch?
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
Jarco 26-6-2006 19:25 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bruuns
als hij niet van plan is bruut op te voeren heeft hij ook niet veel nodig hoor... tgaat niet alleeen om de hoeveelheid onderdelen die er voor te krijgen zijn... ongrenze leuk trek vertandingkje erop en crossen maar. ( Wel wat afdingen, anders kunje alsnog beter voor de crosse een tsx kope ofzo.. die heeft toch ook een betere voorvork als mt?



en wat als er wat kapot gaat?
Koop gewoon een mt/tsx/mtx/dt ofzo, daar zijn veel meer onderdelen voor te krijgen.
 
bart de scootergek 26-6-2006 19:28 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bruuns
[...]


dat lijkt me meer de staat van het blok lijkt me toch?



een geragd blok van een mt doet zulke dingen iig niet, dus ligt wel aan de kwaliteit van het blokje, ik heb er zelf aardig wat lol van gehad, maar veel geld aan kwijt geweest. ding kreeg ik trouwens ook zeer moeilijk verkocht.
 
Honda RC-33
De Schout 26-6-2006 19:35 Print reply
Posts: 5327
bij ons in't dorp heeft ook zo'n ding gelopen. zoiets heb je aan alle prijs teduur
 
tune tweak fiddle bang bummer
JustinP 26-6-2006 19:35 Print reply
Posts: 204
Er is inmiddels 280 euro geboden op de Derbi... Na al jullie tips is mij dit relatief te veel geld.
Ik zag voor 195 euro een Yamaha dt staan. Hij loopt wel, maar de cabarateur is waarschijnlijk vuil (o.i.d.). Is dit iets? Thanks in advance voor de tips


 
snowboarderke 26-6-2006 19:38 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Er is inmiddels 280 euro geboden op de Derbi... Na al jullie tips is mij dit relatief te veel geld.
Ik zag voor 195 euro een Yamaha dt staan. Hij loopt wel, maar de cabarateur is waarschijnlijk vuil (o.i.d.). Is dit iets? Thanks in advance voor de tips

afbeelding

wrs de ontsteking kapot, is een typisch kwaaltje ervoor...
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Jarco 26-6-2006 19:38 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Er is inmiddels 280 euro geboden op de Derbi... Na al jullie tips is mij dit relatief te veel geld.
Ik zag voor 195 euro een Yamaha dt staan. Hij loopt wel, maar de cabarateur is waarschijnlijk vuil (o.i.d.). Is dit iets? Thanks in advance voor de tips

afbeelding



Die Derbi zou ik sowieso laten staan, ook al was die 150 euro.
Kijk gewoon bij die dt, vraag wat er mis mee is, Hoe de staat van de banden/tandwielen is.
Of ze het blok open hebben gehad, en hoeveel de cilinder heeft gedraaid.
 
Sypie_Honda 26-6-2006 19:40 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Er is inmiddels 280 euro geboden op de Derbi... Na al jullie tips is mij dit relatief te veel geld.
Ik zag voor 195 euro een Yamaha dt staan. Hij loopt wel, maar de cabarateur is waarschijnlijk vuil (o.i.d.). Is dit iets? Thanks in advance voor de tips

afbeelding


ontsteking is een groot drama bij die dingen om over de 2 plaat koppelingen maar te zwijgen.

beter koop je gewoon een MT/MTX als je wil crossen, er zijn bulten onderdelen voor te krijgen, en niet duur
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 26-6-2006 19:42 Print reply

Posts: 10835
dt heeft nog contactpunten ja.
En schakelen bij die dingen is ook niet zo fijn.
Verder vind ik het koppelingssysteem een kutssysstem

mt kan je het beste kopen als je zelf wil hobbyen en niet te duur wil crossen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
JustinP 26-6-2006 19:48 Print reply
Posts: 204
Er zijn meerdere meningen zie ik
Wat mij een nadeel lijkt bij een MT: de voorvork is niet dik, het lijkt me dat deze snel krom buigen bij het crossen. Hier heeft m'n neef ook ervaring mee. MTX'en zijn nog effe te duur


Ik blijf die Yamaha DT een leuk ding vinden. Heeft iedereen er zo'n problemen mee, of zijn het zomaar toevallig wat mensen die er problemen mee gehad hebben??

Edit:
De Yamaha heeft een nieuwe cilinder + zuiger en schakelt goed. Hij verliest wat olie, er moeten dus nieuwe pakkingen op. De kickstart is er vanaf, je moet hem dus aanduwen in z'n versnelling. Kun je er gemakkelijk/goedkoop weer een kickstart op zetten?
Als hij eenmaal draait is het een erge sterke en snelle brommer. Ik mag een proefritje krijgen als ik hem zelf aan krijg. (gaat dus wat lastig zonder kickstart). Wat denken jullie? Ik denk dat ik hem maar ga halen, het lijkt me wel wat, voor die 200 euro..

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 26-6-2006 om 20:08 uur.
 
-simon- 26-6-2006 21:17 Print reply

Posts: 8211
als je 200 nieveel vind kun je denk ik beter een mtx80 oid halen lekker snel en nie opgefokt en heb je voor 300/350 ook bij motoimport.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Jarco 26-6-2006 21:18 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
als je 200 nieveel vind kun je denk ik beter een mtx80 oid halen lekker snel en nie opgefokt en heb je voor 300/350 ook bij motoimport.




die je dus niet op kenteken kan zetten.
Dus beter haal je een mtx oud model, vrij goede dingen
Of een Tsx.
 
Sypie_Honda 26-6-2006 21:19 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Er zijn meerdere meningen zie ik
Wat mij een nadeel lijkt bij een MT: de voorvork is niet dik, het lijkt me dat deze snel krom buigen bij het crossen. Hier heeft m'n neef ook ervaring mee. MTX'en zijn nog effe te duur


Ik blijf die Yamaha DT een leuk ding vinden. Heeft iedereen er zo'n problemen mee, of zijn het zomaar toevallig wat mensen die er problemen mee gehad hebben??

Edit:
De Yamaha heeft een nieuwe cilinder + zuiger en schakelt goed. Hij verliest wat olie, er moeten dus nieuwe pakkingen op. De kickstart is er vanaf, je moet hem dus aanduwen in z'n versnelling. Kun je er gemakkelijk/goedkoop weer een kickstart op zetten?
Als hij eenmaal draait is het een erge sterke en snelle brommer. Ik mag een proefritje krijgen als ik hem zelf aan krijg. (gaat dus wat lastig zonder kickstart). Wat denken jullie? Ik denk dat ik hem maar ga halen, het lijkt me wel wat, voor die 200 euro..

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 26-6-2006 om 20:08 uur.


mwa een vriend van mij heeft een FS1 (zelfde ontsteking als DT) en heeft echt ALTIJD gekloot mee, dan is dat weer gaar, dan is die condesator weer aan strond.

maja in een MT past plug and play een MTX vork dat weet je he?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 4372 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved