Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Keffende uitlaat na vervroeging ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 737 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #37649 - Keffende uitlaat na vervroeging ?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3140 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rugie 24-6-2006 19:47 Print topicpost

Posts: 511
Er komt dus een piepend geluid uit mn uilaat(een soort kef van een kut hondje).

Dit lijkt wel erger te worden hoe meer ik mijn ontsteking verlaat( dichter bij ori zet).

Hij reed als volgt toen hij nog reed:

Hij trok niet meer zo lekker op en het kenmerkenste was dat hij soms terugviel als je van ze 2 naar zn 3 schakelde.
Alleen als je op het perfecte moment schakelde trok hij door.

hierna heb ik er niet meer op gereden en de cilinder later reviseren toen : zakte die heeeeeel snel in toeren, waarss door lekkende uitlaat, maar dat weet ik niet zeker.
Toen plofte mijn uitlaat al in hoge toeren na zn plof zakte die sneller in toeren.
Nog steeds niet op gereden tot de dag op vandaag alleen onbelast korte periodes laten draaien(nog geen min)

Nu gaat hij helemaal niet meer aan het enige wat ik eruit krijg is dat verdomde kut kefje.


Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 25-6-2006 om 13:57 uur.
 

Harm 24-6-2006 19:47 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rugie
Hallo, aangezien dit eigenlijk over iets heel anders gaat heb ik een nieuw topic gemaakt:

Ik heb net mn ontsteking vroeger gezet, maar er komen nu piepjes uit mn uitlaat

Niet egt piepjes natuurlijk maar zo kan je het omschrijven.

De moertjes van mn grondplaat zitten zoveel mogeljk tegen de linker kant zodat als je met de klok meedraait ze daar tegenaan zitten.

Wtf kan dit zijn eerst plofjes en nu rare piepplof achtige geluiden.

Te vroege ontsteking.
 
http://www.durtikkers.tk
Rugie 24-6-2006 19:49 Print reply

Posts: 511
dan stond mn ontsteking dus eers al te vroeg ? moet ik hem nu een paar mm verlaten ?

En hoeveel ?

als dit er belang bij heeft

70cc malossi
13mm ori
Techno uitlaat

honda nsr

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 24-6-2006 om 19:49 uur.
 
Harm 24-6-2006 19:54 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rugie
dan stond mn ontsteking dus eers al te vroeg ? moet ik hem nu een paar mm verlaten ?

En hoeveel ?

als dit er belang bij heeft

70cc malossi
13mm ori
Techno uitlaat

honda nsr

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 24-6-2006 om 19:49 uur.

Gewoon ori zetten.
 
http://www.durtikkers.tk
Bruuns 24-6-2006 19:56 Print reply

Posts: 2213
lekkekoppakking ineens?
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
Mopar 24-6-2006 20:02 Print reply

Posts: 4772
Denk dat je koppakking idd lek is geraakt/gedeeltelijk er tussen uit geblazen omdat hij nu te vroeg staat.

Je kan dit wel eerst makkelijk controleren, gewoon een planten spuit met een beetje water, ( als de brommer nog koud is )

Ding starten, en dan ff rondom je kop nat maken, als je ergens bubbels ziet is hij dus lek, u get the idea..

Wat ook kan is dat je bougie is log getrilt, dan wil hij ook vaak piepen.

En anders idd je ontsteking weer ''ietsjes vroeger'' zetten als ori
 
Rugie 24-6-2006 20:31 Print reply

Posts: 511
ik weet niet hoe die ori staat, want ik kon hem maar ongv 1mm vroeger zetten zeker niet meer.
ori is gewoon in het midden ?

zou die trouwens niet kvs moeten lekken als de koppaking lek is ?

piepen komt zeker weten niet uit heb bougie gat egt uit de uitlaat.

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 24-6-2006 om 20:34 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 24-6-2006 20:34 Print reply

Posts: 10835
er staat een streepje op de grondplaat en een uitstulping op het carter, die 2 moeten gelijk staan.

En hij zou idd kvs moeten lekken als je pakking lek is
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Rugie 24-6-2006 20:38 Print reply

Posts: 511
doet ie niet dus.... geen lekke kop iig k dan zet ik hem op ori zo meer...(want ik heb er een hard hoofd in dat het gaat lukken op de 1 of andruh manier)
 
denollie(the real one) 24-6-2006 21:16 Print reply

Posts: 501
je motor pingelt wrsch, dit zilt zeggen dat je mengsel al aan het ontbranden is terzijl je zuiger eigenlijk nog nr boven is aan het komen dit geeft het kantelen vn de zuiger en een pingelend geluid
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
Hardstyle 24-6-2006 21:26 Print reply

Posts: 1077
Maar gewoon ori op zijn vroegst zetten moet geen probleem geven hoor..
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
Rugie 24-6-2006 21:56 Print reply

Posts: 511
ik zag een merkpunt op mijn carter een soort van pijltje en op de ontsteking een duidelijk streepje.
Die heb ik gelijk gezet nog steeds dat geluid wat is hier egt aan de hand ?
Hij vonkt wel .... ik zie hem niet maar ik voel hem wel..
starten doet hij nou ook niet meer het enige wat ik er uit krijg is dat kut geluid.

Maar wat mij meteen al opviel is dat het moeilijk gelijk is te zetten,omdat dat pijlt er rechtboven hangt en dat streepje niet precies aan de bovenkant zit, maar wat meer naar rechts hangt waardoor je dit efect krijgt(overdreven) :

*******************************************[[[(carter meerderkeren)
*******************************************/// (ontsteking meerdere keren.


http://www.mijnalbum.nl/Album=K3EW48QX

ff voor de duidelijkheid, moet als je hem vervroeg de schroef tegen kant 1 of tegen kant 2 aan zitten ?

De spoel zit onder he


hoe dan ook hij zit nu ongveer int midden.

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 24-6-2006 om 22:03 uur.
 
RS_Patrick 24-6-2006 22:06 Print reply

Posts: 117
Voor kracht Onder in zet je de Onsteking Vroeger.
Voor Kracht Boven in zet je de Ontsteking Later. Krijg je dus hogere topsnelheid.
Een CDI zorgt dat het ontstekings tijdstip verloopt.
Bij een laag toerental staat de onsteking relatief vroeg en bij een hoog toerental staat hij juist weer heel erg laat.

Doordat jij je Ontsteking vroeger hebt gezet staat hij nu waarschijnlijk veel te vroeg onder in en krijg je veel te veel druk waardoor je paakingen en mischien zelfs je keeringen gaan lekken.
 
Rugie 24-6-2006 22:09 Print reply

Posts: 511
hij loopt niet eens en ik heb hem ori gezet

koppaking lekt nog niet eens trouwens want komt geen kvs uit.

zou dit niet kunnen beteken dat mn cdi misschien stuk is ??

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 24-6-2006 om 22:10 uur.
 
Hardstyle 24-6-2006 22:14 Print reply

Posts: 1077
Piepen je lagers niet geoon?
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
Rugie 24-6-2006 22:17 Print reply

Posts: 511
nee kijk piepen is hoe ik het omschrijf het is een hard kut geluid een soort piepende knal.
 

Dit topic is 3140 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved