Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hydroform uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37640 - hydroform uitlaat
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
Dit topic is 10170 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

steven-o 24-6-2006 12:53 Print topicpost

Posts: 953
yes.. mensen na lange tijd weer een update!!! foto's van lage kwaliteit, van het weekend betere!!!

de uitlaat is nu alleen nog gelast en ga ik morgen ''opblazen''

hieronder de resultaten dus






dit is nog steeds nietecht het gewenste resultaat.. maar hij is deze keer weer mig/mag gelast.... had geen geduld meer er komt hierna dus nog een uitlaat, maybe rvs.. dat zie ik nog wel. de volgende word wel 100% zeker weten ge tig last!

vragen en opmerkingen welkom



he, ik post hier wat foto's van mijn hydroform projectje het begon allemaal toen ik heeeele tijd geleden het topic hier op bf zag. ben toen de sites gaan bekijken van mensen die ook uitlaten hydroformen.

ik heb het altijd al is willen proberen, maar het kon niet. was niet in het bezit van een las apparaat enzo... nu werk ik al een tijdje op de schade afdeling van een vrachtwagen bedrijf, en kan daar dus alles doen: materiaal, lassen, en op druk zetten.

ik wil nog wel even zeggen tegen de mensen die zoiets hebben van: dat wil ik ook wel is doen.. pas op, het is meer werk dan je denkt.. en ga er niet naast staan als je hem onder druk zet, kan gevaarlijk zijn

nja genoeg gelul, hier zijn de foto's niet op de las letten! ik heb deze uitlaat migmag gelast, dit is ook maar een test uitlaat!





ik heb deze keer dus 1 mm plaat gebruikt en mimag gelast, dit geeft niet helemaal het gewenste resultaat! de volgende uitlaat die ik ga maken word van 0,8 mm plaatstaal en word tig gelast voor mooier resultaat

NIEUWE foto's




edit: plaats ff reacties wat je ervan vind en waarom, en vooral reageren als je ook al is iets als dit hebt geprobeert, ben zeer benieuwd

Dit bericht is gewijzigd door steven-o op 24-6-2006 om 12:54 uur.

Dit bericht is gewijzigd door steven-o op 7-9-2006 om 22:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door steven-o op 8-9-2006 om 18:01 uur.
 
gpr tekoop! inbox voor foto's

Bruuns 24-6-2006 12:55 Print reply

Posts: 2213
tis al wel redelijk netjes .. kvind zelf gwoon gelast wat mooier,, maar ligt ook aan de brom waar hij opligt.
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
steven-o 24-6-2006 12:57 Print reply

Posts: 953
ik vind het allebei wel wat hebben, maar wou is wat anders proberen, en dit is veel minder werk, en als het met goed materiaal gebeurd, en goed gelast is is het relutlaat veel mooier.. deze las is gewoon niet mooi
 
gpr tekoop! inbox voor foto's
Gary - Forum en Gallery Moderator 24-6-2006 12:58 Print reply

Posts: 12846
Ziet er goed uit . Op basis van welke uitlaat heb je hem gemaakt?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Bruuns 24-6-2006 12:58 Print reply

Posts: 2213
en nog ff kijke hoe je die knik in de bocht wat netter kunt krijge misschien?
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
Tombrom 24-6-2006 12:58 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steven-o
ik vind het allebei wel wat hebben, maar wou is wat anders proberen, en dit is veel minder werk, en als het met goed materiaal gebeurd, en goed gelast is is het relutlaat veel mooier.. deze las is gewoon niet mooi


hier zijn de foto's niet op de las letten! ik heb deze uitlaat migmag gelast, dit is ook maar een test uitlaat!

naja voor een test uitlaat vind ik hem redelijk gelukt
 
Bruuns 24-6-2006 13:00 Print reply

Posts: 2213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]


hier zijn de foto's niet op de las letten! ik heb deze uitlaat migmag gelast, dit is ook maar een test uitlaat!

naja voor een test uitlaat vind ik hem redelijk gelukt


wat bedoel je nou?.. hij had het over zichzelf..
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
RS_70_power 24-6-2006 13:23 Print reply

Posts: 1990
chill

ik ben er ook al eens bezig mee geweest een tijdje geleden , ik hoop na de zomervakantie een goede pomp te hebben .
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
S1lv3r 24-6-2006 13:23 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bruuns
[...]


wat bedoel je nou?.. hij had het over zichzelf..


misverstand denk, dat gebeurt :P


maar mooi werk steven!
 
steven-o 24-6-2006 13:38 Print reply

Posts: 953
dit is op berekeningen van opmaat uitlaat voor ori derbi setup. de bedoeling is dat ie onder me gpr komt... tijdelijk totdat ik een mooie heb. ik wil met beide banken.. deze komt wss tekoop te staan als ik de volgende af heb. die krijgt trouwens ook mooiere bochten
 
gpr tekoop! inbox voor foto's
steven-o 24-6-2006 13:43 Print reply

Posts: 953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power
chill

ik ben er ook al eens bezig mee geweest een tijdje geleden , ik hoop na de zomervakantie een goede pomp te hebben .



maar nog nooit ''opgepomt?'' fotototofototo
 
gpr tekoop! inbox voor foto's
NX 125 24-6-2006 13:50 Print reply

Posts: 987
hoe word dat juist gedaan want kwil dat ijg ook wel eens proberen
 
ook lid worden van the belgium gangsters inbox dan snowboarderke die helpt wel
Razor 24-6-2006 13:57 Print reply

Posts: 1554
netjes ! op welke specs heb je hem ongeveer berekent? een uitlaat nagemaakt? of echt met berekeningen opmaat getekent..?

en had je knelkoppeling aan het einde gelast om vervolgens daar de pomp op aan te sluiten? en met water opgepompt of andere vloeistof?

of is dit allemaal beroepsgeheim?
 
blowdown en een powerband te koop!
Kietel Tuning 24-6-2006 13:58 Print reply

Posts: 863
Ik heb dit zelf ook een tijdje geleden geprobeert. Maar steeds scheurde mijn las als ik hem bijna rond gepomt had. Ik had geprobeert te lassen met autogeen, en co2. Maar lukt allebij niet. ben er toen maar mee gestopt. En met wat zette je dat ding onder druk water of olie?

Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 24-6-2006 om 13:59 uur.
 
steven-o 24-6-2006 14:04 Print reply

Posts: 953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
netjes ! op welke specs heb je hem ongeveer berekent? een uitlaat nagemaakt? of echt met berekeningen opmaat getekent..?

en had je knelkoppeling aan het einde gelast om vervolgens daar de pomp op aan te sluiten? en met water opgepompt of andere vloeistof?

of is dit allemaal beroepsgeheim?


nehoor, geen geheimen, alleen waarmee ik hem onder druk zet
dat moet iedereen zelf eventjes uitzoeken. maar ik heb olie gebuikt.

en nast ons zit zoon betonpomp bedrijf, en daar hadden ze n koppeling met draar erop. die draad had ik nodig zodat ik de koppeling van het systeen erop kon aansluiten. dat heb ik aan een pijp gelast.

ik gebuik dus elke keer zelfde pijpje.. het klinkt zeeer ingewikkeld en onduidelijk...


is het ook maandag zal ik een foto maken
 
gpr tekoop! inbox voor foto's
Neluhz 24-6-2006 14:21 Print reply

Posts: 4032
hoe zit het met de maten, komen die overeen met wat je in gedachten had?
 

Dit topic is 10170 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved