Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MT AC----> LC

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37636 - MT AC----> LC
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2722 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Florry 24-6-2006 0:20 Print reply

Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
@TS: Waarom wil je zo graag LC als ik vragen mag?

kep via via via gehoord dat ut beter is.
 
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-)
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 24-6-2006 0:22 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
@TS: Waarom wil je zo graag LC als ik vragen mag?



geen discussie uitlokken zie het weer aankomen




koelt in het algemeen beter maar brengt ook zat nadelen met zich mee
 
MT70-nolimit 24-6-2006 0:22 Print reply

Posts: 4322
Ja het rendement is beter, en je onderblok blijft beter op temperatuur. Maar als je niet tevreden bent met de snelheid die je met de huidige setup behaalt, bewerk dan gewoon de cilinder of stap over op 110cc ( waar het blok en het rendement dan weer niet beter op word ).

Imho is jouw setup een ideale, laag brandstofverbruik, lekker koppel.
 
gaat lang goed
Florry 24-6-2006 0:24 Print reply

Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Ja het rendement is beter, en je onderblok blijft beter op temperatuur. Maar als je niet tevreden bent met de snelheid die je met de huidige setup behaalt, bewerk dan gewoon de cilinder of stap over op 110cc ( waar het blok en het rendement dan weer niet beter op word ).

Imho is jouw setup een ideale, laag brandstofverbruik, lekker koppel.

kweet, kben er ook zeer blij mee
maar ik d8 dat het beter was om LC te hebben
maar nu ik ut zo heur hou ik wel me setupje en koel ik wel om de 10 km af dmv effe 15 minuten te stoppen
 
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-)
MT70-nolimit 24-6-2006 0:26 Print reply

Posts: 4322
Zolang je een goed afgestelde setup hebt hoeft dat niet, sproeier 120 ong. Zo'n ori cyl komt niet op hoge temperaturen maak je maar geen zorgen. Gewoon blazen.
 
gaat lang goed
Frysk 24-6-2006 0:44 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Zijn geen cilinders voor, alleen op 50 blok met zeta 70lc, voor de rest is het onmogelijk omdat je slag 51,4 is.

WEET ZO NIET HOOR
IK WEET WEL DAT 110 MALLOSIE OP MB8 BLOK PAST VAN NSR
DUS IPC MOET AC OOK OP LC PASSEN ?


CAPSLOCK DOET VAAG (BLIJFT STEKEN DUS NIET OP HOOFTLETTTERS L.ETTEN)
 
giggitybyte
mcdronkz 24-6-2006 0:46 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Florry
[...]

kep via via via gehoord dat ut beter is.


Ach ja, je ziet wel eens vaker onzin voorbij komen op dit forum. Zolang je goed afstelt, ben je beter af met je AC setup.
 
Florry 24-6-2006 0:56 Print reply

Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Ach ja, je ziet wel eens vaker onzin voorbij komen op dit forum. Zolang je goed afstelt, ben je beter af met je AC setup.

oke
 
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-)
mblover 24-6-2006 1:30 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Florry
[...]

kep via via via gehoord dat ut beter is.


als je gewoon rijd niet,

lc cilinder is eigenlijk ook ac, maar dan indirect. De koeling gebeurt echter nog steeds met lucht door de radiator en de warmte wordt met het water getransporteerd. heeft wel een stuk meer oppervlakte en koelt dus een stuk efficienter.

verder, lc wil je ook niet te lang mee stil staan, al kan dat wat meer hebben als ac. aangezien het oppervlakte verschil koelt lc ook gewoon beter bij stilstand, en dat scheelt wel wat, maar om nou te zeggen dat het echt veel beter is....

ac heeft ook voordelen:
-je kan je koelvloeistof niet vergeten (he Richard, Ruud en Wesley? :P)
-koelsysteem kan niet kapot gaan (of je moet de ribben eraf gaan raggen ofzo, mja dan ben je echt dom bezig. Als je lc per ongeluk gaat lekken en je hebt dat niet door, en je rijd nog een stuk verder dan heb je kans op vastnaaiers.
 
S.Z.O. huug 24-6-2006 2:50 Print reply

Posts: 692
als je zonodig lc wil rijden zal dat lastig worden met een ac blok aangezien daar nooit een lc cil oppast (aangezien andere slag)
neem een org ns 1 blok dat loopt ook al heel goed en hard maar ga nou nie verder over welke cil past op een mb blok ,want er is niks voor behalve een 50 blok met een 70 zeta

dus kies mar

Dit bericht is gewijzigd door cannonbal ben op 24-6-2006 om 2:52 uur.
 
just keep driving
bart de scootergek 24-6-2006 8:23 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cannonbal ben
als je zonodig lc wil rijden zal dat lastig worden met een ac blok aangezien daar nooit een lc cil oppast (aangezien andere slag)
neem een org ns 1 blok dat loopt ook al heel goed en hard maar ga nou nie verder over welke cil past op een mb blok ,want er is niks voor behalve een 50 blok met een 70 zeta

dus kies mar

Dit bericht is gewijzigd door cannonbal ben op 24-6-2006 om 2:52 uur.


slag van een nsr is hetzelfde als van een mt hoor en aangezien nsr watergekoeld is zie ik daar geen probleem.
 
Honda RC-33
honda marcel 24-6-2006 14:27 Print reply
Posts: 340
het is echt wel mogelijk, met een nsr cilinder. Maar natuurlijk moet je wat dingen aan pasen.



-leuke technische uitdaging?

Dit bericht is gewijzigd door honda marcel op 24-6-2006 om 14:28 uur.
 
John Huijben 24-6-2006 17:23 Print reply

Posts: 2433
slag is ong n centimeter langer.
lukt je echt niet.
verder heb je verschil in pistonpen diameter, tapeindes komen niet overeen, poorten komen voor geen meter meer uit.

kun je nog beter een watergekoelde 125cc cilinder van n YZ ofzo pas gaan maken
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Mopar 24-6-2006 17:52 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Ach ja, je ziet wel eens vaker onzin voorbij komen op dit forum. Zolang je goed afstelt, ben je beter af met je AC setup.





* denkt direct aan zo'n stinkende kut kever *
 
MT70-nolimit 24-6-2006 17:53 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


slag van een nsr is hetzelfde als van een mt hoor en aangezien nsr watergekoeld is zie ik daar geen probleem.

ehm we hebben het over 80cc blok bart, die slag is niet 41,4 maar 50,4 scheeld 9mm
 
gaat lang goed

Dit topic is 2722 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved