crossgek - Forum en Sales Moderator |
23-6-2006 10:48 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
[...]
fout
blok veert mee net zoals bij scoot, in zen geheel.
bij deze wel toevallig , maar als hij een vario had gehad dan veranders de diameter van 1 poulie maar ipv zoals bij een scooter 2
waardoor de afstand van hart tot hart vd voorste en achterste poulie's veranderd .
zoiets was het geloof ik
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Vuile Beunkoe |
23-6-2006 10:49 |
Posts: 6114 |
nee het gehele blok draait op het onderste ophangpunt bij de tank vooraan... Dus is r niks aan de hand als je een vario whatever monteert
edit
ok maar dan nog blijft de blokophanging etc hetzelfde, moet je alleen een kortere snaar of snaarspanner monteren
of praat ik nu bs ?
Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 23-6-2006 om 10:50 uur.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
23-6-2006 10:51 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
nee het gehele blok draait op het onderste ophangpunt bij de tank vooraan... Dus is r niks aan de hand als je een vario whatever monteert
edit
ok maar dan nog blijft de blokophanging etc hetzelfde, moet je alleen een kortere snaar of snaarspanner monteren
of praat ik nu bs ?
Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 23-6-2006 om 10:50 uur.
ik weet het niet meer helemaal zeker , maar volgens mij wordt de snaar bij een vario gespannen door de afstand van het blok en de achterpoulie te vergroten
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
tim roest |
23-6-2006 10:51 |
Posts: 278 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
nee het gehele blok draait op het onderste ophangpunt bij de tank vooraan... Dus is r niks aan de hand als je een vario whatever monteert
edit
ok maar dan nog blijft de blokophanging etc hetzelfde, moet je alleen een kortere snaar of snaarspanner monteren
of praat ik nu bs ?
Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 23-6-2006 om 10:50 uur.
k heb nu een mono aandrijving, die koppeling.. daar draait de snaar gewoon overheen zonder dat hij hoger op de 'wangen' van de kopp komt te liggen, blok hoeft dus niet te veren.. hij bouwt zn toeren op en werkt niet zo als een vario..
|
|
Project 103 |
|
tim roest |
23-6-2006 10:53 |
Posts: 278 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tim roest
[...]
k heb nu een mono aandrijving, die koppeling.. daar draait de snaar gewoon overheen zonder dat hij hoger op de 'wangen' van de kopp komt te liggen, blok hoeft dus niet te veren.. hij bouwt zn toeren op en werkt niet zo als een vario..
vario zorgt er alleen !voor in dit geval! dat hij eerst op toeren komt en dan pas aangrijpt en de snaar vastgrijpt..zodat je meer toeren maakt bij optrekken, bij deze mono koppeling is dat niet het geval die 'slaat' meteen vast als het ware
|
|
Project 103 |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
23-6-2006 12:10 |
Posts: 10835 |
ik zou toch eens veren zoeken met een grotere veerconstante.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Henk-88 |
23-6-2006 12:26 |
Posts: 26703 |
Nu snap ik 't weer; het blokje veert gewoon ook los van de rest om de v-riem op spanning te kunnen houden. Op mijn 103SP zat gewoon een uitlaatpotje die aan het blokje zelf vastzat. In jouw geval zal je de kogelkoppeling wel moeten houden denk ik. Misschien dat je de trillingen (waardoor je kogelflens gaat shaken) wat kunt verminderen? Blokophanging en achterbrug- & veer-bevestiging checken op versleten of missende onderdelen?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
MR 103 rcx |
23-6-2006 14:03 |
Posts: 41 |
Ik zelf had hier ook problemen mee gehad.
Het enigste wat je zou kunnen doen is dus die de flens op de uitlaat (laten)lassen. Heb je ook geen gekloot met de veren meer.
En is ook de makkelijkste oplossing
Bij mijn uitlaat (ivm met een andere flens) zit hij voor wel vast en wordt eigenlijk het bewegen van het blok op het ophangpunt op de achterbrug opgevangen. Heb hier tot nu toe geen problemen mee
Maar het mooiste is natuurlijk wel als het gewricht kan blijven knikken. Is het natuurlijk voor bedoeld
succes
|
|
|
|
tim roest |
23-6-2006 16:37 |
Posts: 278 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MR 103 rcx
Ik zelf had hier ook problemen mee gehad.
Het enigste wat je zou kunnen doen is dus die de flens op de uitlaat (laten)lassen. Heb je ook geen gekloot met de veren meer.
En is ook de makkelijkste oplossing
Bij mijn uitlaat (ivm met een andere flens) zit hij voor wel vast en wordt eigenlijk het bewegen van het blok op het ophangpunt op de achterbrug opgevangen. Heb hier tot nu toe geen problemen mee
Maar het mooiste is natuurlijk wel als het gewricht kan blijven knikken. Is het natuurlijk voor bedoeld
succes
thnx ga hem vast lassen en zorg dan dat hij op de achterbrug wel kan knikken
|
|
Project 103 |
|
tim roest |
24-6-2006 19:33 |
Posts: 278 |
was een beetje aant kijken en kwam dit plaatje tegen:
dat zijn de onderdelen van mn uitlaat. alles klopt wel alleen dat ding dat je helemaal links ziet die Bus zeg maar die heb ik niet.. mn uitlaat zit gewoon direct op dat kogelgewricht dat je bovenin in het midden ziet.. zou dit er iets mee te maken hebben of kan iemand me vertellen waar deze bus voor is?
|
|
Project 103 |
|
StefanB |
24-6-2006 20:05 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tim roest
was een beetje aant kijken en kwam dit plaatje tegen:
afbeelding
dat zijn de onderdelen van mn uitlaat. alles klopt wel alleen dat ding dat je helemaal links ziet die Bus zeg maar die heb ik niet.. mn uitlaat zit gewoon direct op dat kogelgewricht dat je bovenin in het midden ziet.. zou dit er iets mee te maken hebben of kan iemand me vertellen waar deze bus voor is?
lol lijkt mij dat dat busje daar tussen moet, of schuif je uitlaat spelings vrij erover heen/
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
24-6-2006 20:29 |
Posts: 10835 |
zou een afstandsbus kunnen zijn die tussen je cilinder en je kogelgewricht moet zitten. Maar zo goed ken ik die brommertjes niet.
Dat zou wel kunnen verklaaren waarom je uitlaat nu lekt
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
tim roest |
24-6-2006 22:05 |
Posts: 278 |
iemand die ervaring ermee heeft of het zeker weet?
|
|
Project 103 |
|
tim roest |
25-6-2006 11:22 |
Posts: 278 |
iemand met een 103 of iets dergelijks die me kan helpen?
|
|
Project 103 |
|
tim roest |
25-6-2006 16:54 |
Posts: 278 |
hmm ben tog wel benieuwd hoor...?
|
|
Project 103 |
|