Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kogelflens

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 844 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37626 - Kogelflens
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3433 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 23-6-2006 10:48 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
[...]


fout

blok veert mee net zoals bij scoot, in zen geheel.



bij deze wel toevallig , maar als hij een vario had gehad dan veranders de diameter van 1 poulie maar ipv zoals bij een scooter 2

waardoor de afstand van hart tot hart vd voorste en achterste poulie's veranderd .

zoiets was het geloof ik

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Vuile Beunkoe 23-6-2006 10:49 Print reply

Posts: 6114
nee het gehele blok draait op het onderste ophangpunt bij de tank vooraan... Dus is r niks aan de hand als je een vario whatever monteert

edit

ok maar dan nog blijft de blokophanging etc hetzelfde, moet je alleen een kortere snaar of snaarspanner monteren

of praat ik nu bs ?

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 23-6-2006 om 10:50 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
crossgek - Forum en Sales Moderator 23-6-2006 10:51 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
nee het gehele blok draait op het onderste ophangpunt bij de tank vooraan... Dus is r niks aan de hand als je een vario whatever monteert

edit

ok maar dan nog blijft de blokophanging etc hetzelfde, moet je alleen een kortere snaar of snaarspanner monteren

of praat ik nu bs ?

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 23-6-2006 om 10:50 uur.



ik weet het niet meer helemaal zeker , maar volgens mij wordt de snaar bij een vario gespannen door de afstand van het blok en de achterpoulie te vergroten

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
tim roest 23-6-2006 10:51 Print reply
Posts: 278
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
nee het gehele blok draait op het onderste ophangpunt bij de tank vooraan... Dus is r niks aan de hand als je een vario whatever monteert

edit

ok maar dan nog blijft de blokophanging etc hetzelfde, moet je alleen een kortere snaar of snaarspanner monteren

of praat ik nu bs ?

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 23-6-2006 om 10:50 uur.


k heb nu een mono aandrijving, die koppeling.. daar draait de snaar gewoon overheen zonder dat hij hoger op de 'wangen' van de kopp komt te liggen, blok hoeft dus niet te veren.. hij bouwt zn toeren op en werkt niet zo als een vario..
 
Project 103
tim roest 23-6-2006 10:53 Print reply
Posts: 278
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tim roest
[...]


k heb nu een mono aandrijving, die koppeling.. daar draait de snaar gewoon overheen zonder dat hij hoger op de 'wangen' van de kopp komt te liggen, blok hoeft dus niet te veren.. hij bouwt zn toeren op en werkt niet zo als een vario..


vario zorgt er alleen !voor in dit geval! dat hij eerst op toeren komt en dan pas aangrijpt en de snaar vastgrijpt..zodat je meer toeren maakt bij optrekken, bij deze mono koppeling is dat niet het geval die 'slaat' meteen vast als het ware
 
Project 103
Jozeff - Forum en Sales Moderator 23-6-2006 12:10 Print reply

Posts: 10835
ik zou toch eens veren zoeken met een grotere veerconstante.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Henk-88 23-6-2006 12:26 Print reply

Posts: 26703
Nu snap ik 't weer; het blokje veert gewoon ook los van de rest om de v-riem op spanning te kunnen houden. Op mijn 103SP zat gewoon een uitlaatpotje die aan het blokje zelf vastzat. In jouw geval zal je de kogelkoppeling wel moeten houden denk ik. Misschien dat je de trillingen (waardoor je kogelflens gaat shaken) wat kunt verminderen? Blokophanging en achterbrug- & veer-bevestiging checken op versleten of missende onderdelen?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
MR 103 rcx 23-6-2006 14:03 Print reply

Posts: 41
Ik zelf had hier ook problemen mee gehad.
Het enigste wat je zou kunnen doen is dus die de flens op de uitlaat (laten)lassen. Heb je ook geen gekloot met de veren meer.
En is ook de makkelijkste oplossing

Bij mijn uitlaat (ivm met een andere flens) zit hij voor wel vast en wordt eigenlijk het bewegen van het blok op het ophangpunt op de achterbrug opgevangen. Heb hier tot nu toe geen problemen mee
Maar het mooiste is natuurlijk wel als het gewricht kan blijven knikken. Is het natuurlijk voor bedoeld

succes
 
tim roest 23-6-2006 16:37 Print reply
Posts: 278
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MR 103 rcx
Ik zelf had hier ook problemen mee gehad.
Het enigste wat je zou kunnen doen is dus die de flens op de uitlaat (laten)lassen. Heb je ook geen gekloot met de veren meer.
En is ook de makkelijkste oplossing

Bij mijn uitlaat (ivm met een andere flens) zit hij voor wel vast en wordt eigenlijk het bewegen van het blok op het ophangpunt op de achterbrug opgevangen. Heb hier tot nu toe geen problemen mee
Maar het mooiste is natuurlijk wel als het gewricht kan blijven knikken. Is het natuurlijk voor bedoeld

succes


thnx ga hem vast lassen en zorg dan dat hij op de achterbrug wel kan knikken
 
Project 103
tim roest 24-6-2006 19:33 Print reply
Posts: 278
was een beetje aant kijken en kwam dit plaatje tegen:

dat zijn de onderdelen van mn uitlaat. alles klopt wel alleen dat ding dat je helemaal links ziet die Bus zeg maar die heb ik niet.. mn uitlaat zit gewoon direct op dat kogelgewricht dat je bovenin in het midden ziet.. zou dit er iets mee te maken hebben of kan iemand me vertellen waar deze bus voor is?
 
Project 103
StefanB 24-6-2006 20:05 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tim roest
was een beetje aant kijken en kwam dit plaatje tegen:
afbeelding
dat zijn de onderdelen van mn uitlaat. alles klopt wel alleen dat ding dat je helemaal links ziet die Bus zeg maar die heb ik niet.. mn uitlaat zit gewoon direct op dat kogelgewricht dat je bovenin in het midden ziet.. zou dit er iets mee te maken hebben of kan iemand me vertellen waar deze bus voor is?



lol lijkt mij dat dat busje daar tussen moet, of schuif je uitlaat spelings vrij erover heen/

 
E24 M30b35@GT3576
Jozeff - Forum en Sales Moderator 24-6-2006 20:29 Print reply

Posts: 10835
zou een afstandsbus kunnen zijn die tussen je cilinder en je kogelgewricht moet zitten. Maar zo goed ken ik die brommertjes niet.

Dat zou wel kunnen verklaaren waarom je uitlaat nu lekt
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
tim roest 24-6-2006 22:05 Print reply
Posts: 278
iemand die ervaring ermee heeft of het zeker weet?
 
Project 103
tim roest 25-6-2006 11:22 Print reply
Posts: 278
iemand met een 103 of iets dergelijks die me kan helpen?
 
Project 103
tim roest 25-6-2006 16:54 Print reply
Posts: 278
hmm ben tog wel benieuwd hoor...?
 
Project 103

Dit topic is 3433 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved