Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kogelflens

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 812 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37626 - Kogelflens
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3432 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tim roest 22-6-2006 22:48 Print topicpost
Posts: 278
Als mn peugeot 103 bij ongeveer 30 km/u flink toeren begint te maken begon mijn (losse) kogelflens als een gek te shaken zodat het een ontiegelijke herrie maakte. nu heb ik alles geprobeerd:
-ophanging vast gezet zodat ie niet meer kon knikken dus flens overbodig gemaakt
-uitlaatveren ingekort zodat het strakker staat
-stukken stof tussen de veren gedaan..

als ie zo gaat shaken dan trilt die uitlaat op en neer bij de flens zeg maar heel snel, zodat er lucht lekt en dat maakt ontiegelijke herrie..
toen ik strakkere veren probeerde werd het alleen maar erger, het minste was het toen ik flinke stukken t shirt ertussen had en de achterkant helemaal vast zat..

het lukt dus voor geen meter!

kan iemand me misschien uitleggen wat ik fout doe of wat er mis is met me uitlaat, het is trouwens een uitlaat voor een peugeot 103 RCX, ik heb een 103 sp.. maar dat zou niet moeten uitmaken want die voor een 103 sp heeft ook een losse flens enzo...





ik wordt er echt helemaal gestoord van en ben van plan om de flens vast te laten lassen ofzo want volgens mij heb ik die losse flens helemaal niet nodig ofzo..

HELP!
 
Project 103

Mr Pain 22-6-2006 22:53 Print reply
Posts: 4966
zelf een flens maken, of deze goed erop zetten en vastlassen idd
 
tim roest 22-6-2006 23:06 Print reply
Posts: 278
dit zou toch niet moeten hoeven
 
Project 103
-Wheelie-Johie- 22-6-2006 23:07 Print reply

Posts: 2814
nou het korter maken van veren zal niet zoveel helpen aangezien ze dezelfde krachtconstante hebben stof er tussen is ook niet bepaald ideaal.

probeer eens andere veren en een nieuwe uitlaatpakking. vergeet ook niet je uitlaat op de andere plek met een rubbertje ertussen te monteren, scheelt ook weer wat
 
trots BMW e30 325i eigenaar
crossgek - Forum en Sales Moderator 22-6-2006 23:14 Print reply

Posts: 10560
is het niet mogelijk tussen de kogel en de uitlaat onder en bovenaan een o-ring te frutsen ?

anders gewoon vastlassen idd
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Henk-88 23-6-2006 4:13 Print reply

Posts: 26703
Kogelflens vervangen door een gewone vlakke flens / de flens die bij de cilinder hoort, lijkt mij het beste.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
tim roest 23-6-2006 10:20 Print reply
Posts: 278
dan zit ik tog alsnog met het probleem met die veren..
 
Project 103
MBX_cruiser 23-6-2006 10:24 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
nou het korter maken van veren zal niet zoveel helpen aangezien ze dezelfde krachtconstante hebben...



En nu worden ze verder uitgerokken, dus is de kracht groter...


 
tim roest 23-6-2006 10:27 Print reply
Posts: 278
ontopic bitte hier heb ik niks aan want het werkt niet..
 
Project 103
S1lv3r 23-6-2006 10:34 Print reply

Posts: 5213
ehm veert het blok ook mee met de achterburg? aangeizne je uitlaat aan de achterbrug is vastgemaakt.
 
Vuile Beunkoe 23-6-2006 10:36 Print reply

Posts: 6114
vaste flens kan , dus ff vast maken
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
MBX_cruiser 23-6-2006 10:39 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
ehm veert het blok ook mee met de achterburg? aangeizne je uitlaat aan de achterbrug is vastgemaakt.


zo te zien hangt het hele blok aan de 'achterbrug'

vastlassen is volgens mij ook de beste oplossing,
losse flens is voor nix nodig.
 
tim roest 23-6-2006 10:44 Print reply
Posts: 278
nee ik dacht zelf namelijk dat die losse flens is voor als je een vario (dus niet die mono aandrijving die ik heb) hebt.. dan komt de snaar hoger in de vario te liggen en veert het blok mee naar achter, dan moet je dus een losse flens hebben.. ik heb t dus niet nodig.. toch?
 
Project 103
Vuile Beunkoe 23-6-2006 10:46 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tim roest
nee ik dacht zelf namelijk dat die losse flens is voor als je een vario (dus niet die mono aandrijving die ik heb) hebt.. dan komt de snaar hoger in de vario te liggen en veert het blok mee naar achter, dan moet je dus een losse flens hebben.. ik heb t dus niet nodig.. toch?


fout

blok veert mee net zoals bij scoot, in zen geheel.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
tim roest 23-6-2006 10:46 Print reply
Posts: 278
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
ehm veert het blok ook mee met de achterburg? aangeizne je uitlaat aan de achterbrug is vastgemaakt.


veert dus niet mee...
 
Project 103
tim roest 23-6-2006 10:47 Print reply
Posts: 278
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
[...]


fout

blok veert mee net zoals bij scoot, in zen geheel.


wat bedoel je dit blok hangt gewoon stil en de veer zorgt er hier voor dat de snaar op spanning staat, moet dus wel de uitlaat zo vast maken dat de snaar nog strak staat
 
Project 103

Dit topic is 3432 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved