Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TZR problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 734 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37621 - TZR problemen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2300 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mblover 22-6-2006 20:16 Print topicpost

Posts: 5391
edit:
probleem opgelost, nu weer ff paar andere vragen (kan een mod ff de titel aanpassen??)

-heb nu een airsall 70cc onder me tzr liggen. Valt deze voor een leuk prijsje leuk te bewerken? (of heeft iemand berekeningen, zodat ik het dremelen zelf kan doen, iig aan de uitlaatpoort, spoelers kan je met dremel niet bij en is te lastig met de richtingen enzo)

-icm een hmr2 en een twin-air filter, wat voor een carb kan er op? niet meer voor dagelijks gebruik, moet wel betrouwbaar blijven. 24 vlakschuif moet wel mooi lopen? of is dat veel te groot? Welk merk is het beste, 24 vlak mik met externe sproeier?

-ori membraam voldoet niet lijkt me? wat voor een membraam is hiervoor geschikt?

-olie pomp zal wel los moeten als ik 24mm vlak erachter hang? (en dan mengsmering tanken)

-hoe krijg ik die 2 vage bouten op het spruitstuk los, heb wel een picca maar die kan ik pas uploaden als ik het kabeltje van de camera gevonden heb, t zijn 2 van die inbus achtige bouten maar dan met een puntje in het midden.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 22-6-2006 om 21:06 uur.
 

Royal Club 22-6-2006 22:10 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
edit:
probleem opgelost, nu weer ff paar andere vragen (kan een mod ff de titel aanpassen??)

-heb nu een airsall 70cc onder me tzr liggen. Valt deze voor een leuk prijsje leuk te bewerken? (of heeft iemand berekeningen, zodat ik het dremelen zelf kan doen, iig aan de uitlaatpoort, spoelers kan je met dremel niet bij en is te lastig met de richtingen enzo)

-icm een hmr2 en een twin-air filter, wat voor een carb kan er op? niet meer voor dagelijks gebruik, moet wel betrouwbaar blijven. 24 vlakschuif moet wel mooi lopen? of is dat veel te groot? Welk merk is het beste, 24 vlak mik met externe sproeier?

-ori membraam voldoet niet lijkt me? wat voor een membraam is hiervoor geschikt?

-olie pomp zal wel los moeten als ik 24mm vlak erachter hang? (en dan mengsmering tanken)

-hoe krijg ik die 2 vage bouten op het spruitstuk los, heb wel een picca maar die kan ik pas uploaden als ik het kabeltje van de camera gevonden heb, t zijn 2 van die inbus achtige bouten maar dan met een puntje in het midden.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 22-6-2006 om 21:06 uur.


tuning, inbox lude (neonlampje)
en 24 is niet nodig, 21mm delortho volstaat, en oliepomp kan je in princiepe gewoon houden, heb ik zelf ook gedaan, voor de zekerheid nog wat bijgooien na het tanken.
orimembraam volstaat ook,
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-6-2006 22:19 Print reply

Posts: 10835
die 2 bouten die je niet los krijgt zijn wsl torx.
En dat puntje in het midden dat is speciaal uitvoering maar daar heb je ook gereedschap voor wat daar op past.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
boertie 22-6-2006 22:55 Print reply

Posts: 565
bouten zijn denkut breekbouten zit geen kop op. Zijn wel met een tang los te krijgen. Daarna ff gewone boutjes indraaien. Is voor de garantie ofzo vanaf fabriek kunnen ze zien dat je er niet aan gesleuteld hebt


 
Marko 22-6-2006 22:59 Print reply

Posts: 1521
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boertie
bouten zijn denkut breekbouten zit geen kop op. Zijn wel met een tang los te krijgen. Daarna ff gewone boutjes indraaien. Is voor de garantie ofzo vanaf fabriek kunnen ze zien dat je er niet aan gesleuteld hebt




idd is met derbi blok ook zo
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
richard3 22-6-2006 23:31 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
die 2 bouten die je niet los krijgt zijn wsl torx.
En dat puntje in het midden dat is speciaal uitvoering maar daar heb je ook gereedschap voor wat daar op past.

}

torx heeft iedereen wel
d8 dat het imbus was met puntje in het midden ?

 
op naar de grote brommers
Tzr Madness 23-6-2006 0:01 Print reply

Posts: 4656
die puntjes in het midden van de imbus moet je gewoon eruit tikken met een schroevendraaier , of plat tikken maakt iig niet uit zolang je je imbus er maar in kan ragge
 
mblover 23-6-2006 0:03 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
die 2 bouten die je niet los krijgt zijn wsl torx.
En dat puntje in het midden dat is speciaal uitvoering maar daar heb je ook gereedschap voor wat daar op past.



nee want dan zeg ik wel torx ipv inbus...

tang is er niet op te zetten, want hij loopt schuin naar boven toe, je hebt er totaal geen grip op.

@Keiji,
21 is leuk, maar 24 ook lijkt me?
agjah ik ga voor 24, altijd commentaar dat een te grote carb heb, noujah zullen we nog weleens zien. kan altijd nog kleiner. Met carbs ben ik gewoon lekker eigenwijs.

ori membraam zal hij ook best mee lopen, MAAR een ander membraam, levert dat een merkbaar verschil op? ori is wel 4kleps toch bij tzr?

tuning, is Lude met am6 ook zo goed dan?
dan stuur ik hem wel naar hem, hij is toch nie zo duur

Edit:
@maddness,
gewoon die punten kapot rammen dus?

verder allemaal bedankt alvast voor de antwoorden.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 23-6-2006 om 0:05 uur.
 
Royal Club 23-6-2006 12:38 Print reply

Posts: 60390
doe nou gewoon 21mm,scheelt wat in benzine, tis al zo duur, als je nou een mhr koopt oid dan komt zon 24 wel van pas, maar op een airsall..?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mblover 23-6-2006 13:25 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
doe nou gewoon 21mm,scheelt wat in benzine, tis al zo duur, als je nou een mhr koopt oid dan komt zon 24 wel van pas, maar op een airsall..?



1: die airsall wil ik misschien tunen
2: schiet me net te binnen dat degene waarvan ik me uitlaat gekocht heb een airsall met die pijp had met 24mm
3: als er een iets snellere cil komt dan heb ik alvast een redelijk leuke carb
4: dat kleine beetje extra benzine is dan maar zo. tis niet voor dagelijks gebruik zoals jij het gebruikt voor naar school enzo.

-spruitstuk heb ik ook los, drijvertje ingezet en dat pinnetje plat geragd.

-in het membraam zit een blokje ofzo, is het aan te raden om dat eruit te halen? lijkt me wel? verder houd ik wel ori, ziet er goed genoeg uit.

ff kijken, alles dus opgelost, behalve:
welk merk carb:
mikuni 24 vlak
keihin 24 d-slide
dell-orto 24 d-slide

-als dat mogenlijk is wil ik graag de oliepomp blijven gebruiken
-kabelchocke is een pluspunt
-carb verwarming is ook een pluspunt

al zijn die 3 voordelen niet noodzakelijk, als je daar een carb voor hebt die beter loopt, beter af te stellen is, of het in prijs veel scheelt.

verder wel heel graag externe sproeier, dan zit ik aan de mikuni vast of niet?


 
hondapowner 23-6-2006 14:22 Print reply
Posts: 673
Stage6 maakt ook hele leuke carburateurs, de 24mm daarvan is echt een leuke, met een leuke kelk.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 23-6-2006 14:24 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondapowner
Stage6 maakt ook hele leuke carburateurs, de 24mm daarvan is echt een leuke, met een leuke kelk.


de 21 mm stage6 d-slide carb die ik heb gehad was erg beroerd af te stellen

nog slechter als mijn 24 mm mokini rondschuif
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
jd boer 23-6-2006 14:29 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boertie
bouten zijn denkut breekbouten zit geen kop op. Zijn wel met een tang los te krijgen. Daarna ff gewone boutjes indraaien. Is voor de garantie ofzo vanaf fabriek kunnen ze zien dat je er niet aan gesleuteld hebt




euhm weet jij wel wat breekbouten zijn ?

maja gewoon puntje dr uit rossen , en je inbus dr in drukken
 
rs1sprintuhr
jd boer 23-6-2006 14:32 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


ik wel , ik wel

dat zijn bouten , die ervoor gemaakt zijn optijd te breken zodat de rest heel blijft .



juist jij wel , maarja jij woont vast ook in zown boeren gat


 
rs1sprintuhr
crossgek - Forum en Sales Moderator 23-6-2006 14:35 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jd boer
[...]


juist jij wel , maarja jij woont vast ook in zown boeren gat




juist
boerengat dorpen zijn coowl



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 23-6-2006 om 14:36 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mblover 23-6-2006 14:46 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


juist
boerengat dorpen zijn coowl



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 23-6-2006 om 14:36 uur.


opzich wel, lekker politieloos
(tot je op een brommer rijd, de eerste dag wordt je al aangehouden )
maar goed, daar ging t topic niet over.

spruitstuk bouten zijn eruit nu, alles is los, alleen ff nieuw spul halen en erop schroeven. Misschien vanavond wel ff langs de bromboer, kijk wel wat hij heeft liggen.


 

Dit topic is 2300 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved