Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - O-ring in Honda LC kop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1082 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37620 - O-ring in Honda LC kop
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hardstyle 22-6-2006 20:15 Print topicpost

Posts: 1077
Aangezien ik die achterlijk dikke klote koppakking van NSR aardig zat begint te worden.. lijkt me een o-ring in de kop wel mooi..

Ten eerste, de o-ring rond de verbrandingskamer..
Hoe groot moet die o-ring zijn (als boring 45mm)? En iig 2mm² ong??
Moet het nog speciaal rubber zijn oid?
En waar haal je zoiets? Leek me handig als ik daar eerst achteraan gaat, voordat ik het in me cilkop laat draaien.

Maar dan, hoe dicht ik de buitenkant af(koelvloeistof dicht)?

 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -

mblover 22-6-2006 20:17 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
Maar dan, hoe dicht ik de buitenkant af(koelvloeistof dicht)?



ook een o-ring?


noujah nie in de vorm van een o, maar wel zoiets...

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 22-6-2006 om 20:18 uur.
 
Vuile Beunkoe 22-6-2006 20:21 Print reply

Posts: 6114
ik heb ook een kop voor oring, buitekant vloeibare pakking en midden oring...

waar je em kan halen, laat het mij ook ff weten heb er 1 nodig...

nsr dus ja

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 22-6-2006 om 20:21 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
MT70-nolimit 22-6-2006 20:24 Print reply

Posts: 4322
Met de o ring dicht je de cilinder af. Met vloeibare pakking dicht je de koelsleuven af. Of je moet iets verzinnen zoals AM blokjes.

Als je boring 45mm is pak je een o-ring van ongeveer 47mm
 
gaat lang goed
brommercrazy 22-6-2006 20:28 Print reply

Posts: 2594
http://www.vhs-tuning.nl/ kan dit voor je doen, ik denk dat je vrij weinig ruimte overhoud voor je o-ring als je al een cilinder diameter van 45 mm hebt, maar dat zul je even moeten bekijken

 
StefanB 22-6-2006 20:29 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Met de o ring dicht je de cilinder af. Met vloeibare pakking dicht je de koelsleuven af. Of je moet iets verzinnen zoals AM blokjes.

Als je boring 45mm is pak je een o-ring van ongeveer 47mm


lol, jij wel....

oring is meestal 1.5 mm dik.. dat zal echt goed gaan als ie 47 op hart is.

 
E24 M30b35@GT3576
Hardstyle 22-6-2006 20:32 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Met de o ring dicht je de cilinder af. Met vloeibare pakking dicht je de koelsleuven af. Of je moet iets verzinnen zoals AM blokjes.

Als je boring 45mm is pak je een o-ring van ongeveer 47mm


Ja, vloeibarepakking iid, maar das niet egt ideaal..
Dan moet het zowiezo 100% recht zijn, cilinder+kop, en dan zal je tog weer met een mesje oid die troep er weer afmoeten halen bij demontage/montage.. (en dan heb je weer kans dat je het beschadigt en het niet meer 100% recht is)

vb -> http://tinypic.com/ie3sd1.jpg

Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 22-6-2006 om 20:33 uur.
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
MT70-nolimit 22-6-2006 20:32 Print reply

Posts: 4322
@stefanB ik vrees niet dat je veel meer ruimte hebt dan dat bij NSR50, ik weet het niet 100% zeker.
 
gaat lang goed
John Huijben 22-6-2006 20:33 Print reply

Posts: 2433
hiervoor moet je geen gewone oring hebben, maar een viton oring.

haast elke lagerboer / technische zaak ect ect kan er wel aan komen.

voor nsr is 50mm volgens mij goed. zoiets heb ik in mijn kop zitten iig.

aan de buitenkand vd kop gewoon vloeibare pakking doen zodat ie geen kvs lekt
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Hardstyle 22-6-2006 20:39 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
hiervoor moet je geen gewone oring hebben, maar een viton oring.

haast elke lagerboer / technische zaak ect ect kan er wel aan komen.

voor nsr is 50mm volgens mij goed. zoiets heb ik in mijn kop zitten iig.

aan de buitenkand vd kop gewoon vloeibare pakking doen zodat ie geen kvs lekt


50mm? Wil het ff cekr weten, dan kan ik kijken of ik aan zo'n o ring kan komen..
En dan 1,5mm² of 2? En hoe duur is zo'n oring?

Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 22-6-2006 om 20:43 uur.
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
bart de scootergek 23-6-2006 8:28 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
[...]


50mm? Wil het ff cekr weten, dan kan ik kijken of ik aan zo'n o ring kan komen..
En dan 1,5mm² of 2? En hoe duur is zo'n oring?

Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 22-6-2006 om 20:43 uur.



technische groothandel hebben die dingen meestal wel, anders ff naar de bromboer, weet niet of ze viton ook hebben bij de technische groothandel. toen ik o-ring nodig had ging er een bakje los waarin echt heel veel o-ringen lagen, ze hebben duz vrij veel op voorraad bij een normale bromboer.
 
Honda RC-33

Dit topic is 776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved