Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problemen met starten MT-5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 657 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3762 - Problemen met starten MT-5
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2365 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markmt-5 7-5-2002?00:25 Print reply
Posts: 183
Quote:
Originally posted by: Blukmeester?

Uhmm, al d'r aan gedacht om gewoon de choke uitgetrokken te houden?
Als ie dan beter loopt is het waarschijnlijk een te kleine sproeier.


ook al geprobeerd , hij start dan nog steeds niet
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
Martijn 7-5-2002?00:27 Print reply
Posts: 10000
kijk of ie een goeie blauwe vonk geeft aan de bougie...ja??? kijk dan of de bougie nat is na het kicken...ja?? kijk dan of je onsteking goed staat afgesteld...bij de grondplaat achter het vliegwiel...staat deze goed...dan heb je een fout mengsel...maak alles goed schoon bij je carb en luchtfilter...en kijk of ie geen valse lucht trekt...
als ie het nou nog niet doet is het je sproeier of een van je schroefies...maar aangezien hij het gedaan heeft zou ie het dan weer moeten doen...
zit er wel benzine in je tank??? heb ook eens de grasmaaiermotor helemaal ontleed omdat ie niet startte...zat er geen benzine in... maja..kwilde ook weten hoe dat ding werkte...wel vet...4 takt...

misschien trekt ie valse lucht bij je membraan...dus bij je spruitstuk ofzo...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Markmt-5 7-5-2002?00:35 Print reply
Posts: 183
hij trekt geen valse lucht. alhoewel mijn uitlaatbocht lekt bij dat stukje waar je em aan de cil bevestigd maar dat was ook al zo toen ik em kon starten.dat maakt toch niet zoveel uit?
en ja er zit benzine in aangezien dat allemaal over mijn handen en dergelijk heen ging toen ik de carb eraf wou halen :p
bougie wordt nat+vonkt goed blauw. en eigenlijk moet ik de grondplaat maar eens nakijken. maar dat komt later nog wel.
hij heeft na het sleutelen ook zwaar gelekt. Het kwam echt overal vandaan (zelfs vanuit/langs mijn luchtfilter). maar hij lekt nu in elk geval niet meer.
nou ik ga binnenkort nog wel ff kijken.
eerst huiswerk maken
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
Martijn 7-5-2002?00:46 Print reply
Posts: 10000
ehhh als het overal uit liep dan stroomde je carb over...heb je je carb zonder vlotterbak soms op de vlotter laten rusten??? Dan kan het zijn dat je vlotter niet meer goed staat in verhouding tot de vlotternaald...dan blijft ie maar benzine geven en stroomt ie over...dus verzuipt je motortje...
toch effe goed naar de grondplaat kijken...grote kans dat ie daardoor niet start...maja...daar was niets aan veranderd...dus het is toch vast je carb...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Markmt-5 7-5-2002?09:59 Print reply
Posts: 183
Hij stroomt nu niet meer over (ik heb ook dat ding even aan de bezine slang gehangen en de vlotter dicht gedrukt en gekeken of er benzine uit kwam niet dus).
maar kan ie dan al verrot zijn? ach misschien moet ik maar eens een nieuwe carb kopen.
maar ik ga er vandaag niet al teveel aan doen, alleen ff kijken naar de grondplaat+kijken of ie start+de bobine nakijken.
schoonmaken en dergelijke doe ik wel als ik weer tijd heb.
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
smurfie 7-5-2002?11:12 Print reply
Posts: 430
heb je al eens geprobeerd om hem aan te duwen? bij mij wou ie ook niet starten, toen ik hem aandouwde deed hij het ff, en met een paar ploffen, ik geloof dat m'n ontsteking verkeerd was en ook nog ergens lekte ie of zoog valse lucht aan.
 
gilera 125LC werkt!!!
Markmt-5 7-5-2002?12:02 Print reply
Posts: 183
aanlopen wilt ie ook niet,

maar ik zit hier nu met mijn bobbie op mijn bureau.
Hij zat aan zo`n groot metalen ding met koelribben aangesloten onder mijn tank (cdi?? tenminste dat maak ik op uit de elektro schema`s).alleen zaten de draadjes naar mijn idee verkeerd om. tenminste er zitten op de bobbie een groen en een zwart stekkertje en de draadjes die ik heb zijn groen+zwart-geel. en de groene zat op de zwarte en andersom. dit is toch niet logisch ofwel??
maar ik ga nu nog ff nameten


ok het is officiel de bobbie is verrot
de primaire spoel geeft 0.6 ohm ipv 0.2-0.3 en de secundaire spoel geeft 9k ipv 3.4-.2k :p :p
dus ik ga vandaag waarschijnlijk er 1 kopen.
alvast bedankt voor de hulp als ie het niet doet horen jullie het nog wel

[edit2]
gvd :P :P hij doet het nog steeds niet
iemand nog ideeen?
gisteren begon mijn neutraal lampje nog te flikkeren tijdens het starten, maar nu doet ie dat niet meer echt heel erg vaag.
[This message is edited by Markmt-5 on 7-5-2002 12:16]

[This message is edited by Markmt-5 on 7-5-2002 13:33]
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
Rick 7-5-2002?14:23 Print reply

Posts: 3788
mijn MB start ookal niet lekker
2e keer kicken loopt ie heel ff dan slaat ie meteen weer af
dan gaat ie ook niet meer aan tot ik mezelf echt helemaal de tering ren met iets van 20km/h ofzo dan gaat ie af en toe ploffen uit me uitlaat en soms gaat ie aan
vliegwiel heb ik er al een keer af gehad maar van die ontsteking snap ik echt GEEN FUCK maar dat stond volgens mij allemaal goed
bobine/cdi/bougie/bougiedop heb ik al vervangen dat is het allemaal niet
iemand enig idee?
 
Ride like your ass is on fire!!!
Markmt-5 7-5-2002?14:54 Print reply
Posts: 183
hmm heb der net mijn uitlaat er af gesloopt flikkert de benzine eruit helemaal zwart.
ik zit haast te denken dat het mengsel te rijk is en daardoor niet kan ontbranden.

 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
Baasbas 7-5-2002?20:45 Print reply
Posts: 2176
Euhm, het enige wat ik nog kan bedenken is dat er een membraamklep is afgebroken...

Misschien toen je hem erin stopte en probeerde te starten voor die 1e x?

Heb ik ook een keer gehad, begreep er geen drol van.. en ik maar zoeken. Kon gelukkig toen nog die klep vlak voor mn zuiger eruitvissen, anders was mn cilinder naar de haaien geweest...
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Markmt-5 7-5-2002?23:25 Print reply
Posts: 183
nou gelukkig is dat membraam nog heel ,want dat had ik al gecheck ze zaten er allemaal nog op.
maar toen ik me bocht er af haalde en em op de kop hield flikkerde er allemaal benzine uit.
ik ga gewoon mijn tank legen+carb legen dan brommer mix tanken en dan maar eens kijken wat
ie doet. misschien heb ik per ongeluk teveel olie er in gedaan, maar dat lijkt me sterk,
of heeft iemand anders nog ideeen?
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
Neonlampje 7-5-2002?23:33 Print reply

Posts: 14825
hmm of je ontsteking is verropt, of je sproeier is te groot
 
Markmt-5 7-5-2002?23:54 Print reply
Posts: 183
er zit een 64 sproeier in voor std setep behalve luhao bocht+proma demper.
wat moet er dan 1 60?
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
SIWWN 7-5-2002?23:58 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

eey... siwnn...kweenie waarom je dat wilt weten maar het werkt in ieder geval niet bij tsx-ies...
bij honda is de bobine slechts bobine...bij tsx zit de cdi er nog bij...
ik kan het wel voor je op zoeken als je wilt weten hoeveel die waarden moeten zijn...



Ja graag.. altijd handig
 
Neonlampje 8-5-2002?00:07 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Markmt-5?

er zit een 64 sproeier in voor std setep behalve luhao bocht+proma demper.
wat moet er dan 1 60?

weetje zeker dat ontsteking het goed doet?

enne sjah anders een kleinere sproeier, mayb is er iets in je carb lek, dat kan ook.. (60 is nl errug mini)
 

Dit topic is 2365 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved