Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problemen met starten MT-5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
BeF: zoektocht naar ...
BeF: Honda nsr afste...
BeF: AM6 Geen massa ...
BeF: aprili sr50 dit...
MF: Vakantie uitrust...
Project: MTX80s moto...
BeF: Verlichting van...
TF: watergekoelde ci...
BeF: Radiateur venti...
TF: Boek over tuning...
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
A: Verkocht - mag ve...
A: Beta RR 125 2 tak...
G: Tankkap suzuki ts...
G: Banden
A: Rieju MRT 2014
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
User: wilfredJ
Bromfiets: Skyteam D...
User: jd boer
Motor: KTM EXC
Bromfiets: Puch Maxi
User: Nick
User: thom7647
Auto: Overig Onbeken...
Auto: Overig Onbeken...
User: gerwin88
   Online Users
   Er zijn 607 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3762 - Problemen met starten MT-5
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markmt-5 6-5-2002?19:41 Print topicpost
Posts: 183
volgende probleem:
ik heb laatst in mijn mt-5 een membraam gezet (er zat er eerst geen 1 in). 4 kleps van adiga.
Ik wou toen mijn mt starten, dat lukte de 2e keer met kickstarter+choke.
blauwe wolken eruit maar ok hij starte gelukkig sinds lange tijd.
ik wou toen daarna het mengesel bij stellen met dat luchtregel schroefje. Tenminste daar is ie toch voor?
alleen toen wou ik em weer starten deed ie focking nix :p . hij vonkt+krijgt benzine.
Waar kan dit aanliggen, want ik vind het wel erg vreemd dat ie eerst wel startte.
alvast bedankt
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken

MBBBBBB 6-5-2002?20:01 Print reply
Posts: 2340
Verzopen?

Als je dan tijdje wacht ( opdrogen ) kan het nog wel een keer starten.
Probeer en zo goed mogelijke afstelling te bedenken, maak je carb goed schoon, en dan starten, en vanaf dat punt precieser afstellen...

( Verzopen, bougie los, cdi opgeblazen, wamrloper cil )
Wat voor geluid maakte ie?
 
CrossMaster 6-5-2002?20:40 Print reply
Posts: 729
wat is een warmloper?
 
Sneks 6-5-2002?20:54 Print reply
Posts: 2499
lees faq over carb.'s
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Markmt-5 6-5-2002?21:10 Print reply
Posts: 183
Quote:
Originally posted by: MBBBBBB?

Verzopen?

Als je dan tijdje wacht ( opdrogen ) kan het nog wel een keer starten.
Probeer en zo goed mogelijke afstelling te bedenken, maak je carb goed schoon, en dan starten, en vanaf dat punt precieser afstellen...

( Verzopen, bougie los, cdi opgeblazen, wamrloper cil )
Wat voor geluid maakte ie?


tja uhm het geluid.
ik zou haast zeggen ratelend.
je hoort de zuiger op en neer gaan maar er gebeurd nix.
heb de carb zo ingesteld: stationair schroefje helemaal in en luchtregelschroef 2.5 slag uit. 64 sproeier erin.
ik zal morgen nog wel een keer proberen te starten. maar toch irritant
bedankt
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
Blorn 6-5-2002?22:57 Print reply

Posts: 13825
wat vooor cilinder, carb, uitlaat etc heb je?? want sproeier 64 is wel erg klein :(
 
Markmt-5 6-5-2002?23:02 Print reply
Posts: 183
64 klein?
oh
maar let wel ik heb een standaard setup
-13mm keihin
-hm16-6 50cc cilinder
-luhao bocht+proma demper

en trouwens te klein en dan zo erg roken (echt blauwe rook.was net zo`n rookscherm?? )

 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
Martijn 6-5-2002?23:17 Print reply
Posts: 10000
blauwe rook betkent dat er olie ontbrand...teveel rook is dus teveel olie...
je kunt je brommer het best afstellen door dit te doen als de motor draait...
dus je moet je carbschroeffies weer in de ouwe stand zetten dat ie weer loopt...als ie dan niet loopt dan is het iets anders...kijk of ie vonkt...of de bougie nat is... zo ja dan heb je het zelfde probleem als ik...dat je niet weet wat het is...

maar als ie weer loopt moet je em afstellen terwijl je motor draait...dan weet je tenminste of ie beter loopt of niet...


luhao is trouwens standaard snelle uitlaat toch?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Markmt-5 6-5-2002?23:43 Print reply
Posts: 183
ja ik vat dat blauwe rook een te rijk mengsel betekent maar ik reageerde op de opmerking van NSR freak.
hij zei dat mijn sproeter te klein was snappie
tja ik zou em graag willen afstellen als de motor loopt maar ja dat kan niet he
ik wil ook eens kijken of mijn bobbie nog goed is. weet iemand hoe ik dit kan checken? of is dit onzin (omdat als die kapot is de hele boel niet zou vonken??)
en ja luhao is een std snelle uitlaat
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
SIWWN 6-5-2002?23:48 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: Markmt-5?

ja ik vat dat blauwe rook een te rijk mengsel betekent maar ik reageerde op de opmerking van NSR freak.
hij zei dat mijn sproeter te klein was snappie
tja ik zou em graag willen afstellen als de motor loopt maar ja dat kan niet he
ik wil ook eens kijken of mijn bobbie nog goed is. weet iemand hoe ik dit kan checken? of is dit onzin (omdat als die kapot is de hele boel niet zou vonken??)
en ja luhao is een std snelle uitlaat



Ja de weerstand meten dacht ik..
moet je effe kijken op [url=http://www.dsv.nl/~honda]www.dsv.nl/~honda[/url]
 
Martijn 6-5-2002?23:49 Print reply
Posts: 10000
nou...als ie vonkt dan is ie nog goed denk ik....als het goed is kun je hem ook doormeten...die spoelen moeten een bepaalde weerstand hebben...weet ik niet precies hoeveel...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Markmt-5 6-5-2002?23:59 Print reply
Posts: 183
ah meet waardes gevonden vd bobbie
PRIMAIRE WIKKELING. SECUNDAIRE WIKKELING.
0,2 - 0,3 Ohm 3,4 - 4,2 K Ohm
komt van [URL[t]]http://www.dsv.nl/~honda[/t]www.dsv.nl/~honda[/URL]
nou binnenkort maar eens kijken of dat ding nog goed is.
thx Siwwn
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
SIWWN 7-5-2002?00:05 Print reply
Posts: 7079
niks te danken maar waar stond dat op dsv???
 
Markmt-5 7-5-2002?00:11 Print reply
Posts: 183
engine-electronica
onder het stukje over het testen vd stator spoelen
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
Martijn 7-5-2002?00:19 Print reply
Posts: 10000
eey... siwnn...kweenie waarom je dat wilt weten maar het werkt in ieder geval niet bij tsx-ies...
bij honda is de bobine slechts bobine...bij tsx zit de cdi er nog bij...
ik kan het wel voor je op zoeken als je wilt weten hoeveel die waarden moeten zijn...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 7-5-2002?00:22 Print reply

Posts: 10008
Uhmm, al d'r aan gedacht om gewoon de choke uitgetrokken te houden?
Als ie dan beter loopt is het waarschijnlijk een te kleine sproeier.
 
Bastila is lief

Dit topic is 2364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved