Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Te hoge carterdruk?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1234 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37619 - Te hoge carterdruk?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Raw02 22-6-2006 21:44 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_rs
als je hem de verkeerde kant op duwt komt sluit je vlotterpin inderdaad minder snel af. Maar je ziet snel genoeg de werking van je vlotter als je hem open hebt, dus kun je ook zo zien dat je hem meer naar boven moet hebben om hem eerder te laten afsluiten.


Ah oké... Morgen zou ik eventueel een nieuw membraan kunnen halen, dus dan schroef ik de carb. meteen even open en zal ik de keering checken .

Tot nu toe iig bedankt voor de hulp !

Edit: 'T membraan sluit gewoon goed af . De vorige keer dat ik hierop checkte was dit niet 't geval maar nu schijnbaar dus wel...

Nu maar de vlotter bekijken dan.

Trouwens, de gasnaald kun je toch ook afstellen, in de zin van hoeveel brandstof hij doorlaat? Als ik bij de carb. naar binnen kijk met het gas los, laat het 'cylindertje' wat om de gasnaald zit ong. iets minder dan een halve cm. open... Is dit een goede waarde?

Dit bericht is gewijzigd door Raw02 op 23-6-2006 om 15:30 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Raw02 op 23-6-2006 om 15:41 uur.
 
Raw02 23-6-2006 15:59 Print reply
Posts: 35
Vlotter geckecked, de brandstof begint al te lopen vlak nadat hij een kwart slag heeft gedraaid. Dit is dus veel te snel?? Nu zie ik een klein, metalen plaatje wat ertegenaan drukt, maar loslaat als de 2 zwarte vlotters naar beneden vallen, bedoelen jullie dat stukje?

Zou iemand anders op een plaatje kunnen laten zien wat ik aan moet duwen?
 
-Bassie- 23-6-2006 16:03 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raw02
[...]


Ah oké... Morgen zou ik eventueel een nieuw membraan kunnen halen, dus dan schroef ik de carb. meteen even open en zal ik de keering checken .

Tot nu toe iig bedankt voor de hulp !

Edit: 'T membraan sluit gewoon goed af . De vorige keer dat ik hierop checkte was dit niet 't geval maar nu schijnbaar dus wel...

Nu maar de vlotter bekijken dan.

Trouwens, de gasnaald kun je toch ook afstellen, in de zin van hoeveel brandstof hij doorlaat? Als ik bij de carb. naar binnen kijk met het gas los, laat het 'cylindertje' wat om de gasnaald zit ong. iets minder dan een halve cm. open... Is dit een goede waarde?





je gas naalt moet je op de middelste stand zetten.

en welke maat sproeier heb je er in zitten??

en als je met je hand een stukje lucht inlaat af dekt doet ie het dan wel??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Jozeff - Forum en Sales Moderator 23-6-2006 16:28 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raw02
[...]


Ah oké... Morgen zou ik eventueel een nieuw membraan kunnen halen, dus dan schroef ik de carb. meteen even open en zal ik de keering checken .

Tot nu toe iig bedankt voor de hulp !

Edit: 'T membraan sluit gewoon goed af . De vorige keer dat ik hierop checkte was dit niet 't geval maar nu schijnbaar dus wel...

Nu maar de vlotter bekijken dan.

Trouwens, de gasnaald kun je toch ook afstellen, in de zin van hoeveel brandstof hij doorlaat? Als ik bij de carb. naar binnen kijk met het gas los, laat het 'cylindertje' wat om de gasnaald zit ong. iets minder dan een halve cm. open... Is dit een goede waarde?

Dit bericht is gewijzigd door Raw02 op 23-6-2006 om 15:30 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Raw02 op 23-6-2006 om 15:41 uur.



Dat cilindertje is de gasschuif en die moet eigenlijk gewoon helemaal beneden zijn met gas los en helemaal boven met volgas. Alleen als je stationair afsteld gaat hij omhoog, maar halve centimeter is wel veel)
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-Wheelie-Johie- 23-6-2006 16:28 Print reply

Posts: 2814
heeft dat ding wel goed gelopen of heb je hem niet lopend gekocht? als hij heeft gelopen is er gewoon 1 ding verkeerd en dat moet je oplossen. dat van de stand van de gasschuif heeft helemaal niets met het starten te maken. dus je zit naar dingen te kijken die (nu) niet van belang zijn. krijg hem eerst maar eens aan de praat!

membraan vervangen en vlotter goedzetten, ook als je vlotter niet goed zou zijn moet je hem ook kunnen starten trouwens! heb je niet ergens heel veel valse lucht? pakkingen vervangen toen je de zuigerveren hebt vervangen?

als je hem nog nooit goed lopend hebt gehad: probeer een andere sproeier.

heb je geen vriend die er wat verstand van heeft?
heb je een chokekabel? istie wel goed afgesteld?

edit: typolio


Dit bericht is gewijzigd door -Wheelie-Johie- op 23-6-2006 om 16:29 uur.
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Raw02 23-6-2006 16:53 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]



je gas naalt moet je op de middelste stand zetten.

en welke maat sproeier heb je er in zitten??

en als je met je hand een stukje lucht inlaat af dekt doet ie het dan wel??


Hoe doet ik dat?

Nu zit er 85 in, ik heb ook 100, 105 en 115 geprobeert (hij heeft gelopen op 105).

Dat kan ik pas checken als ik de vlotter heb bijgesteld, maar hij een tijdje terug had dat nog niet veel effect.

Jozeff: Nu staat hij wel weer bijna helemaal beneden . Wat zou een goede waarde zijn?

-Wheelie-Johie-: Ik heb hem in een slechte staat gekocht waarbij hij echt bijna niet liep, of héél slecht. Hij heeft echter wel gelopen nadat een kennis en ik eraan hadden gewerkt, maar nadat ik ermee naar huis was gereden, kreeg ik 'm weer niet aan de praat.

Het membraan heb ik vanmiddag gechecked, die sluit nu wel weer goed. De vlotter ben ik mee bezig, maar ik weet niet hoe ik 'm het beste kan bijbuigen, omdat er van alles in de weg zit en het met een tangetje geen doen is. Kan ik de vlotter er niet uit halen, 'm bijstellen en weer terug plaatsen?

Valse lucht heb ik wss wel, voetpakking is nieuw, maar andere pakkingen zaten er al op waarvan de koppakking vaker eraf en erop is gegaan. En ik heb geen luchtfilter of aanzuigrubber.

En ik heb een kennis die er verstand van heeft ja, we hebben er ook samen aan gewerkt, maar daar kan ik vanavond pas heen en ik wil ook graag zo veel mogelijk zelf leren .

Van een chokekabel heb ik geen idee wat het is en goed afgesteld zal ie hoogstwaarschijnlijk niet meer zijn...
 
-Wheelie-Johie- 23-6-2006 16:59 Print reply

Posts: 2814
pppf na dit verhaal weet ik niet waar te beginnen. ik denk dat je beter ff op die vriend kan wachten!

je vlotter moet gewoon zo afgesteld zijn dat hij niet lekt als je hem omhoogdrukt. met de hoogte van de gaschuif regel je de stationair, maar dat is nu nog niet belangrijk. schroef hem maar gewoon wat in zodattie beetje omhoog staat. membraan moet gewoon goed zijn en alle pakking in orde. anders gaat het niet goedkomen!
ook zonder luchtfilter komt het niet goed!

dus:
carb schoonmaken
vlotter normaal zetten
luchtschroef op 2 slagen uit
stationair op 2 slagen uit
luchtfilter erop
pakkingen vervangen/ in orde maken
membraan moet goed wezen

dan zou je hem gewoon moeten kunnen starten, mits je een vonk hebt natuurlijk....

 
trots BMW e30 325i eigenaar
Raw02 23-6-2006 17:05 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
pppf na dit verhaal weet ik niet waar te beginnen. ik denk dat je beter ff op die vriend kan wachten!

je vlotter moet gewoon zo afgesteld zijn dat hij niet lekt als je hem omhoogdrukt. met de hoogte van de gaschuif regel je de stationair, maar dat is nu nog niet belangrijk. schroef hem maar gewoon wat in zodattie beetje omhoog staat. membraan moet gewoon goed zijn en alle pakking in orde. anders gaat het niet goedkomen!
ook zonder luchtfilter komt het niet goed!

dus:
carb schoonmaken
vlotter normaal zetten
luchtschroef op 2 slagen uit
stationair op 2 slagen uit
luchtfilter erop
pakkingen vervangen/ in orde maken
membraan moet goed wezen

dan zou je hem gewoon moeten kunnen starten, mits je een vonk hebt natuurlijk....




Hahah, snap ik.. Sorry !

Het luchtfilter kan er echter niet op omdat deze tegen de schokbreker aankomt. Ik heb dus een bocht nodig maar die kunnen ze nergens krijgen ivm de grootte van mijn carb. En het membraan sluit goed, ik zie er geen licht doorheen als ik 'm int licht hou.

Nu is mijn vraag alleen: Hoe krijg ik dat metalen lipje nou iets naar boven gebogen ?

Dit bericht is gewijzigd door Raw02 op 23-6-2006 om 17:07 uur.
 
-Bassie- 23-6-2006 17:27 Print reply

Posts: 6617
ik denk dat sproeier 105 niet egt goed zal zijn.

ik heb ook een dt en die heb een 16mm mikuni en daar zit al 94 in.

dus ik vind dit een beetje weinig.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Raw02 23-6-2006 17:58 Print reply
Posts: 35
Als de carb. al 24mm is, is het dan juist niet zo logisch om een kleine sproeier te erin te hebben? Het lijkt mij dat 'ie anders al snel verzuipt? Maar voor het geval dát, heb ik altijd nog 110 en 115 liggen .

En kan iemand me nu aub vertellen wat de meest gangbare manier is om dat lipje iets omhoog te buigen ??
 
Mopar 23-6-2006 18:09 Print reply

Posts: 4772
uhh.. haal de vlotter er uit ?

Pinnetje aan de zijkant (waarop die scharniert) eruit halen met een punt tangetje oid.

Let erop dat je het pinntje (dat de benzine afsluit) niet kwijt raakt.

Dan kan je de vlotter pakken het het lipje iets omhoog buigen, daarna alles gewoon weer terug zetten.

( vind het enigzins dom dat je dit zelf niet kan bedenken )
 
Schuurman 23-6-2006 18:13 Print reply

Posts: 659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
ik denk dat sproeier 105 niet egt goed zal zijn.

ik heb ook een dt en die heb een 16mm mikuni en daar zit al 94 in.

dus ik vind dit een beetje weinig.


ik had een dt met 16mm mikuni, met goedkoop powerfilter, en een sproeier 135
 
Raw02 23-6-2006 18:21 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
uhh.. haal de vlotter er uit ?

Pinnetje aan de zijkant (waarop die scharniert) eruit halen met een punt tangetje oid.

Let erop dat je het pinntje (dat de benzine afsluit) niet kwijt raakt.

Dan kan je de vlotter pakken het het lipje iets omhoog buigen, daarna alles gewoon weer terug zetten.

( vind het enigzins dom dat je dit zelf niet kan bedenken )


Dacht ik dus ook maar ik krijg 'm er niet uit... Mja, weet ik dat ik goed zat dus blijf ik 't maar even proberen .
 
Mopar 23-6-2006 18:34 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
[...]


ik had een dt met 16mm mikuni, met goedkoop powerfilter, en een sproeier 135


ik, met de 16mm snelle 50 cil, en snelle 50 pijp 85

Het blijve gewoon rare dingen
maar als het eenmaal goed afgesteld is blazen ze wel hoor
 
Raw02 23-6-2006 20:47 Print reply
Posts: 35
Hoppaa! Tis gelukt hoor ! Hij staat nu bijna perfect dacht ik zo. @Henk88: Nog bedankt voor je hulp .

Alleen krijg ik 'm nog niet aan met kick. Aanlopen nog niet geprobeerd. De vonk is een prima blauw, dus wat kan 't dan nog zijn? Zou 'ie toch nog kunnen verzuipen? Die keering heb ik nog niet gechecked trouwes, geen benzine voor .
 

Dit topic is 3871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved