Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Te hoge carterdruk?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1172 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37619 - Te hoge carterdruk?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Raw02 22-6-2006 20:14 Print topicpost
Posts: 35
Hey,

Ik heb een vraadje wat betreft mijn DTMX met 70cc en 24mm; Als ik 'm kick of aanloop wilt hij maar niet aanslaan en al snel ruikt 't gigantisch naar benzine. Als ik de uitlaat eraf haal, zit er flink wat benzine hierin. Moet ik hieruit opmaken dat ik een -veel- te grote carb. heb, of dat mijn carterdruk te groot is (of beide) ?

Ps. voordat ik de versleten zuigerveer verving heeft hij een paar keer redelijk gelopen. Hij was toen aan te krijgen met choke en na eenmaal gelopen te hebben was hij aan te krijgen zonder choke. Na een paar keer gelopen te hebben kreeg ik 'm echter niet meer aan (ik neem aan dat 'ie toen gewoon volgelopen was met mengsmering). Hierna heb ik dus de zuigerveer vervangen, maar nu heb ik dus dat probleem met het vollopen.

En sorry voor het lange verhaal .
 

Mopar 22-6-2006 20:17 Print reply

Posts: 4772
* spreekt uit ervaring *

Kijk eerst of je vlotter van je carb nog wel goed afsluit, misschien staat hij te hoog afgesteld of zit er een vuiltje voor.

Is dit niet het geval -

Kan je er donder op zeggen dat je rechter krukas keering verrot is, = vervangen.

( of je sproeier moet zo achterlijk groot zijn, maar dat lijkt me erg sterk )


 
brommercrazy 22-6-2006 20:23 Print reply

Posts: 2594
membraam gaar
 
Raw02 22-6-2006 20:25 Print reply
Posts: 35
En hoe zou ik dat kunnen checken dan?

En is 't anders zo zeker dat die krukas keering verrot is ?
 
Menu2t 22-6-2006 20:27 Print reply

Posts: 2815
vonkt ie wel?
 
NSR Supersprint special!
Raw02 22-6-2006 20:27 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
membraam gaar


Het membraan kan er nog mee door. Hij sluit niet helemaal meer af, maar naar mijn inzien zou ik daar nog wel eventjes mee kunnen rijden, iig totdat de rest gefixed is... Toch ?

Airsal70cc: Hij vonkt perfect . De laatste keer dat 't gechecked werdt wel iig, maar toen kregen we 'm al niet meer aan.

Dit bericht is gewijzigd door Raw02 op 22-6-2006 om 20:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Raw02 op 22-6-2006 om 20:28 uur.
 
brommercrazy 22-6-2006 20:28 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raw02
[...]


Het membraan kan er nog mee door. Hij sluit niet helemaal meer af, maar naar mijn inzien zou ik daar nog wel eventjes mee kunnen rijden, iig totdat de rest gefixed is... Toch ?

Airsal70cc: Hij vonkt perfect . De laatste keer dat 't gechecked werdt wel iig, maar toen kregen we 'm al niet meer aan.

Dit bericht is gewijzigd door Raw02 op 22-6-2006 om 20:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Raw02 op 22-6-2006 om 20:28 uur.


membraam hoort volledig te sluiten.
 
MT70-nolimit 22-6-2006 20:29 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raw02
[...]


Het membraan kan er nog mee door. Hij sluit niet helemaal meer af, maar naar mijn inzien zou ik daar nog wel eventjes mee kunnen rijden, iig totdat de rest gefixed is... Toch ?



Hij sluit niet helemaal meer af zeg je. Vertel mij nou eens de functie van een membraan... Juist afsluiten.
 
gaat lang goed
Mopar 22-6-2006 20:32 Print reply

Posts: 4772
Membraam zou idd aan vervangen toe kunnen zijn, draai hem anders gewoon om, voldoet ook prima op een DT :-P

Carb checken op vlotter-afstelling, haal het vlotter bakje los, en hou de vlotter met je hand omhoog en zet de benzine kraan open.
( zorg dat je de carb recht houd )
Als hij niet lekt is het goed (voorlopig)
doe de vlotter nu langzaam omlaag, als je ziet dat hij gaat lekken/druppen VOOR dat de vlotter ''horizontaal'' is geweest moet je hem afstellen.
Tis een beetje kut uitleggen maarja, de vlotter hoogte moet 2mm zijn.

Rechterkrukas keering checken op een lek deed ik altijd, haal de cilinder eraf, gooi de krukas-holte vol met benzine en laat het even (10minuten ofzo) staan ( gooi er ook een doekje overheen )
Als het na 10minuten erg gezakt is, is je keering lek.

Eigenlijk heb ik nu geen zin meer om te typen
 
Raw02 22-6-2006 20:38 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

Hij sluit niet helemaal meer af zeg je. Vertel mij nou eens de functie van een membraan... Juist afsluiten.


Tuurlijk, maar het scheelt echt niet veel. Maar ik zal voor de zekerheid een nieuw membraan kopen als ik weer geld heb .

Mopar: Membraan al een omgedraaid, geen effect. En de vlotter checken snap ik voor zo'n 75% denk ik .

En die benzine (mengsmering kan ook neem ik aan?) kan ik er gewoon uit laten lopen door 'm ondersteboven te houden ?
 
zundapp_rs 22-6-2006 20:53 Print reply

Posts: 682
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raw02
[...]


En die benzine (mengsmering kan ook neem ik aan?) kan ik er gewoon uit laten lopen door 'm ondersteboven te houden ?


ja kan, of als dat makkelijker is even met een slangetje overhevelen
 
Mopar 22-6-2006 20:56 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raw02
[...]


Tuurlijk, maar het scheelt echt niet veel. Maar ik zal voor de zekerheid een nieuw membraan kopen als ik weer geld heb .

Mopar: Membraan al een omgedraaid, geen effect. En de vlotter checken snap ik voor zo'n 75% denk ik .

En die benzine (mengsmering kan ook neem ik aan?) kan ik er gewoon uit laten lopen door 'm ondersteboven te houden ?


Vlotter is vrij gemakkelijk,
zegmaar het ijzeren stukje dat het pinnetje omhoog duwd, moet je (wss!) iets meer open buigen
( echt een heel klein stukje hoor, hooguit 1mm )

Spul kan je er idd uit laten lopen door hem gewoon ff op zijn kant te leggen, haal wel je tank ff leeg

Maar.. is het echt benzine wat er uit de uitlaat komt of is het echt zwarte (vrij dikke) drap ?
 
Raw02 22-6-2006 21:07 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Vlotter is vrij gemakkelijk,
zegmaar het ijzeren stukje dat het pinnetje omhoog duwd, moet je (wss!) iets meer open buigen
( echt een heel klein stukje hoor, hooguit 1mm )

Spul kan je er idd uit laten lopen door hem gewoon ff op zijn kant te leggen, haal wel je tank ff leeg

Maar.. is het echt benzine wat er uit de uitlaat komt of is het echt zwarte (vrij dikke) drap ?


Als ik dat ijzeren stukje iets meer open buig, komt er dan juist niet nog meer mengsmering de cyl. binnen? Ik heb hier nog niet naar gekeken dus ik heb nog geen idee van de werking hiervan, ik vraag maar gewoon even wat .

En wat uit de uitlaat kwam (cyl. zat ook vrij vol) was iig niet dik, het trok de tegels in ipv dat het erop bleef liggen.
 
zundapp_rs 22-6-2006 21:22 Print reply

Posts: 682
als je hem de verkeerde kant op duwt komt sluit je vlotterpin inderdaad minder snel af. Maar je ziet snel genoeg de werking van je vlotter als je hem open hebt, dus kun je ook zo zien dat je hem meer naar boven moet hebben om hem eerder te laten afsluiten.
 
Mopar 22-6-2006 21:24 Print reply

Posts: 4772
het ''ijzeren stukje'' gewoon iets omhoog - richting het pinnetje - buigen. max. 1mm verder buigen. dan moet hij wel goed afsluiten, en er blijft benzine genoeg in het bakje zitten.

probeer het anders eens aan te steken, als het makkelijk in de hens vliegt is het dus benzine, wat dan idd wijst op een verkeerd afgesteld/stukje slijtage vlotter. is niks ernstigs, dit kan je gewoon hebben.

Wat je btw ook kan doen om de benzine? uit je krukas-holte te krijgen, is door gewoon ff een doek in te hangen, dan trekt de benzine in de doek. daarna gewoon ff laten staan zodat al het overige verdampt is, hoef je ook je brommer niet op zijn kant te leggen.


 
benellifan 22-6-2006 21:41 Print reply
Posts: 1553
vervang je membraam dan eerst ff dan zit je straks uren te kloten terwijl je al weet dat dit onderdeel moet worden vervangen
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs

Dit topic is 3837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved