Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Overvloeier vloeit bij waterpomp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37607 - Overvloeier vloeit bij waterpomp
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1438 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rugie 22-6-2006 9:08 Print topicpost

Posts: 511
ik heb een nsr waar ik laast een gereviseerde cilinder van leertouwer op heb gedaan.
Nou is er het volgende probleem hij lekt koelvoeistof uit de waterpomp overvloeier.

Mijn koelvloeistof was ook niet meer helemaal helder terwijl die net nieuw was.
Hij is een beetje zwartich: eerst fluorserend groen nu vies donker groen achtig.
Kan dit zijn omdat ik het membraam verkeerd heb geplaatst is dit erg ?

Kan dit zijn door een (te) laag koelvloeistof pijl ?

Kan dit zijn doordat er een tandje vd spoel(dat draai ding bij je koelpomp) af is ?

Kan het door een lekke keering zijn ? zo ja kan je deze uit een oude carterkap halen ? en hoe ?

wat ook het geval is dat de veren die mn uitlaat aan drukken beetje verbogen zijn kan dit kwaad ?

Hebben jullie nog theorieen, want ik weet het even niet meer.
Ik zat te denken ik heb laast ook een nieuwe carterkap erop gezet en de koelvin uit mijn oude gehaald.
Kan ik daarbij die koelvin niet strak genoeg hebben aangedraait ?
Voor de duidelijkheid mijn koelvin MIST een half vinnetje.

En als mij keering lek is kan ik die ook uit mijn oude carterkap halen zo ja hoe ?


Mijn koelvloeistof was ook niet meer helemaal helder terwijl die net nieuw was.
Hij is een beetje zwartich: eerst fluorserend groen nu vies donker groen achtig.
 

MT70-nolimit 22-6-2006 9:18 Print reply

Posts: 4322
Het heeft geen kont met je membraan te maken. Het kan best wel zo zijn dat de kering van je waterpomp eruit ligt hoor. En die schoep die is afgebroken van je waterpomp (Je praat over een koelvin maar die zit niet op een nsr ) dan moet je die maar eens rap gaan vervangen. Een centrifugaalpomp (zo heet dat) heeft zonder die schoepen geen werking, dus zal met een schoep minder al veel capaciteit verliezen.

KVS peil doe je als volgt: Je haalt de dop van je radiateur, je gooit hem helemaal vol, dan trap je een paar x op de kickstart en dan gooi je er weer wat bij tot ie helemaal vol is. Dan is het goed.



Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 22-6-2006 om 9:21 uur.
 
gaat lang goed
bart de scootergek 22-6-2006 9:22 Print reply

Posts: 8916
check je olie eens, misschien is er olie bij je kvs gekomen en vice versa. dat betekent dan ook gelijk een duurder geintje, die mechanical seal die nog achter de waterpomp kering zit is dan lek, en die kost 40 euro oid.
 
Honda RC-33
Rugie 22-6-2006 9:24 Print reply

Posts: 511
en die is niet uit een oude carterkap te halen ? naja oud hij is gewoon nog goed en heeft er 2 weken geleden nog opgezeten.
 
De Schout 22-6-2006 9:27 Print reply
Posts: 5327
neej, dat ding is bijna niet over te zetten. maar waarom zet je niet gewoon die andere carterkap er terug op?
 
tune tweak fiddle bang bummer
Rugie 22-6-2006 9:28 Print reply

Posts: 511
die heeft een barst. ik had trouwens die oude carterkap van een admin hier , die zei dat hij nog goed was.

wat het ook is waarom ik denk, waarom het niet die keering is, omdat hij ook een kabaal maakt echt een teftus herrie een beetje metaal achtig en heeeel soms een plofje bij de uitlaatpoort.
Koppakking heb ik gecheckt en vloeibaar tussen gedaan kan die alsnog dan zo lekken ?

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 22-6-2006 om 9:32 uur.
 
nsrracer 22-6-2006 9:29 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rugie
die heeft een barst. ik had trouwens die oude carterkap van een admin hier , die zei dat hij nog goed was.

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 22-6-2006 om 9:29 uur.


koop dan een andere goede, is goedkoper dan die keering kopen
 
De Schout 22-6-2006 9:32 Print reply
Posts: 5327
heb je je waterpomp goed in elkaar staan? schoepenradje goed vast, koperen ringetje onder het moertje? bekijk anders ff de loopvlakken van de mechanical seal, dan zul je wss wel een reden vinden waarom die lekt. (vuil ertussen, een barstje in het porselijnen gedeelte, ect.)
 
tune tweak fiddle bang bummer
Rugie 22-6-2006 9:36 Print reply

Posts: 511
)Key ja, want ik denk niet dat het aan die keering lekt dan zou die admin(wipe-out) dat toch van tevoren moeten weten ?

En het is de eerste keer dat ik een waterpomp heb opengehaald dus dat zou goed kunnen ik ga kijken(na school ).


Maar kan er geen verband zijn tussen die teftus herrie(wat eerst met dezelfde setup nog een redelijk mooi geluid was) en die vloeiende vloeier ?

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 22-6-2006 om 9:37 uur.
 
De Schout 22-6-2006 9:42 Print reply
Posts: 5327
neuh, herrie heeft er hoogst wss niets mee te maken. maar wat ook nog kan zijn, dat je koppakking niet goed dicht is, waardoor hij teveel druk opbouwt in je koelsysteem, waardoor die bij de waterpomp gaat lekken.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Rugie 22-6-2006 9:44 Print reply

Posts: 511
Oke dus als ik een nieuwe koppaking haal vloeibaar ertussen doe en alles goed controleer bij mijn waterpomp moet het wel aan de keering liggen ?

en die pokke herrie kan dat te maken hebben methet membraam(verkeerd om geplaast) ?

en ik ben idd wel af en toe slordig met ringetjes


nog 1 edit en dan weet k alles wat ik moet weten :

als de olie en koelvloeistof niet gemengd zijn is mn keering dan ook niet lek ? of kan dit alsnog ?

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 22-6-2006 om 9:47 uur.
 
De Schout 22-6-2006 9:48 Print reply
Posts: 5327
vloeibare aan je koppakking is meestal niet zo'n goed idee. zorg gewoon dat je kop en cilinder goed recht en zuiver zijn. dan met nieuwe pakking in elkaar zetten, en kruislings aandraaien. (niet te vast) en dan zou dat goed moeten zijn.


maareh, hoe monteer jij een membraan verkeerd om
 
tune tweak fiddle bang bummer
Rugie 22-6-2006 9:55 Print reply

Posts: 511
ja weet ik het hoe ik het zag kon die van de ene kant en van de andere.
Dus dat hij symmetrisch is, maar omdat dat vaak het geval niet is met brommer dingen vroeg ik het maar ff voor de zekerheid.

Maar wat wel redelijk belangrijk is: als de kvs en de olie NIET gemengd zijn is de keering dan ook hoogst waarschijnlijnk niet lek ?
Want dan kan ik dat zo checken ivm groote verschillen verbrandings temp.

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 22-6-2006 om 9:56 uur.
 
De Schout 22-6-2006 9:58 Print reply
Posts: 5327
als er geen kvs bij je olie zit is je keerring niet lek, maar je mechanical seal lekt zowizo wel anders zou er geen kvs uit je overloopje komen.

edit: dat tie lekt zegt nog niet direkt dat die kapot is.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 22-6-2006 om 9:59 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Rugie 22-6-2006 10:03 Print reply

Posts: 511
Heeft iemand ervaring met een mechincal seal uit je carterkap halen om hem vervolgens weer in een andere te plaatsen ?
 
Rugie 22-6-2006 14:03 Print reply

Posts: 511
keb het gevonden mn schoepenrad is een beetje gaar en aangezien er toch al een tandje afwas, kan ik beter een nieuwe halen.

Iemand enig idee waar ? het is namelijk een redelijk klein onderdeel.
als iemand hem nog heeft liggen voor nsr inbox me !
 

Dit topic is 1438 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved