Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Valse lucht ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1035 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37594 - Valse lucht ?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rugie 21-6-2006 16:45 Print topicpost

Posts: 511
Mijn brommer start meteen met luchtschroef dicht terwijl mijn carb te rijk is afgesteld, want de bougie is een beejte vettig en vochtig.
Ook is hij niet stationair te krijgen(hij zakt heel snel in toeren).

Wat is hier aan de hand ?
Ik heb een nsr met een pas gereviseerde cilinder en nieuwe pakkingen.

Kan het misschien zijn de mn pakking bij mn uitlaat niet goed is ?
Hij maakt namelijk ook een iets anders geluid sinds de revisie van mn cilinder en dat terwijl de setup precies hetzelfe is gebleven.
 

mblover 21-6-2006 17:28 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rugie
Mijn brommer start meteen met luchtschroef dicht terwijl mijn carb te rijk is afgesteld, want de bougie is een beejte vettig en vochtig.
Ook is hij niet stationair te krijgen(hij zakt heel snel in toeren).

Wat is hier aan de hand ?
Ik heb een nsr met een pas gereviseerde cilinder en nieuwe pakkingen.

Kan het misschien zijn de mn pakking bij mn uitlaat niet goed is ?
Hij maakt namelijk ook een iets anders geluid sinds de revisie van mn cilinder en dat terwijl de setup precies hetzelfe is gebleven.



1: valse lucht komt niet via je uitlaat
2: je uitlaat kan best lekken bij je pakking
3: als hij te rijk is heb je geen valse lucht.

ik denk dat hij veel te rijk staat, probeer eens een iets kleinere sproeier en kijk eens wat ie dan doet.

of uitlaat dicht is kan je checken door je hand achterop te houden zodat ie daar dicht is, als er dan ergens anders rook uit komt is ie lek. Als hij niet afslaat is hij ook lek (wil niet zeggen dat als hij lek is hij per definitie blijft lopen)
 
Rugie 21-6-2006 19:23 Print reply

Posts: 511
ja dat snap ik heus wel, maar even een toevoeging het is geen valse lucht, want ik heb hem eindelijk stationair gekregen(njah ff dan).Toen gecontroleerd met deo.


Nu is het probleem dat ik een plof uit mijn uitlaat hoorde en hij daarna koelvoeistof afgaf, onder bij de carterkap uit een nippeltje(zelfde soort bij je carb).

Wat betekent dit ?

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 21-6-2006 om 19:26 uur.

Titel klopt niet meer eigenlijk.

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 21-6-2006 om 19:27 uur.
 
Timon88 21-6-2006 19:54 Print reply

Posts: 1477
Heb je wel goede compressie dan?
 
Holland-Meeting
Rugie 21-6-2006 20:01 Print reply

Posts: 511
tjah voor zover ik kan waarnemen wel. hij kick normaal, als ik mijn vinger op de bougie opening houd kan ik dier er niet ophouden.
geluid is ook heel metaal achtig btw.POKKE HERRIE

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 21-6-2006 om 21:02 uur.
 
Rugie 21-6-2006 20:59 Print reply

Posts: 511
ik heb net mn kop eraf gehaald alles zag er goed uit nog ff vloeibaar er tussen gedaan.
er lekt nog steeds koelvloeistof uit.

Kan dit zijn omdat ik het membraam verkeerd heb geplaatst is dit erg ?

Kan dit zijn door een (te) laag koelvloeistof pijl ?

Kan dit zijn doordat er een tandje vd spoel(dat draai ding bij je koelpomp) af is ?

Kan het door een lekke keering zijn ? zo ja kan je deze uit een oude carterkap halen ? en hoe ?

wat ook het geval is dat de veren die mn uitlaat aan drukken beetje verbogen zijn kan dit kwaad ?

Hebben jullie nog theorieen, want ik weet het even niet meer.

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 21-6-2006 om 21:09 uur.
 
Rugie 21-6-2006 23:20 Print reply

Posts: 511
Ik zat te denken ik heb laast ook een nieuwe carterkap erop gezet en de koelvin uit mijn oude gehaald.
Kan ik daarbij die koelvin niet strak genoeg hebben aangedraait ?
Voor de duidelijkheid mijn koelvin MIST een half vinnetje.

En als mij keering lek is kan ik die ook uit mijn oude carterkap halen zo ja hoe ?

ik besef me opeens allemaal dingen :

Mijn koelvloeistof was ook niet meer helemaal helder terwijl die net nieuw was.
Hij is een beetje zwartich: eerst fluorserend groen nu vies donker groen achtig.

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 21-6-2006 om 23:25 uur.
 

Dit topic is 648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved