Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - NSR temperatuur meter en kvs vraag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1087 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37592 - NSR temperatuur meter en kvs vraag
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1182 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vinnie-89 21-6-2006 14:45 Print topicpost

Posts: 1870
Ik ben weer ff bezig met me NSR.
Ik heb zonet ff me koelvloeistof eruit gehaald, en die was bruin, hoort dit zo?

En me 2e vraag is; De temp meter heb ik eruit gehaalt omdat die niet aangesloten zit, maar ik wil graag weten of hij nog goed werkt. Nu heb ik al wat gevonden om dat te testen maar op welke waardes moet ik mijn multi meter zetten?


En als laatst; past een Stage 6 temp meter in de cilkop van een Nsr?


Bvd
 

RM-sm 21-6-2006 15:02 Print reply

Posts: 3908
dat bruine is waarschijnlijk roest ofzo.. van de wanden van je cilinder enz.. ff goed schoonmaken
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Derbi-GPR 21-6-2006 15:02 Print reply

Posts: 123
schoonmaken? gooi dan nieuwe erin.. kost toch geen drol

edit; je bedoelt de cilinderwand of??
zoja.. sorry

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-GPR op 21-6-2006 om 15:03 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-6-2006 15:19 Print reply

Posts: 10835
je moet je multimeter op weerstand zetten (ohm)
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Vinnie-89 21-6-2006 15:55 Print reply

Posts: 1870
Ja dat snap ik, maar welke ohm?
200
2000
20k
200k
etc, etc..
 
richard3 21-6-2006 15:58 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vinnie-89
Ja dat snap ik, maar welke ohm?
200
2000
20k
200k
etc, etc..


200 want daar komt ie niet boven uit
en zit er het dichtste bij
lijkt me iig
wat jij er in had zitten was wss water
ff kvs in doen dat kleurt niet


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 21-6-2006 om 15:58 uur.
 
op naar de grote brommers
puch_master 21-6-2006 15:58 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vinnie-89
Ja dat snap ik, maar welke ohm?
200
2000
20k
200k
etc, etc..


berijk tot 200 ohm is voldoende hoor
 
Toyota AE86 Levin coupé
Derbi-GPR 21-6-2006 16:27 Print reply

Posts: 123
op alle standen doetie het.. alleen om precies te zien hoeveel ohm het is kan je hem op kleinere/grotere schaal zetten.
 
StefanB 21-6-2006 16:34 Print reply

Posts: 2591
stage 6 temp meter kan je zo in honda cilkop draaien, is gewoon G1/8..
 
E24 M30b35@GT3576
Vinnie-89 24-6-2006 12:54 Print reply

Posts: 1870
Nog ff een vraag:
Ik heb dus mijn Stage 6 teller erop zitten, deze had ik eerst aangesloten op m'n verlichting maar toen klopte de temperatuur niet wanneer ik onder de 6/7k reed. Toen heb ik de temp meter op een 12V batterijtje aangesloten en deed hij het goed, was alleen binnen een uur leeg
Nu mijn vraag; hoe kan ik hem constant 12V geven via m'n verlichting zodat hij ook een niet schommelende waarde geeft als ik stil sta?

Dit bericht is gewijzigd door Vinnie-89 op 24-6-2006 om 12:55 uur.
 
richard3 24-6-2006 12:59 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vinnie-89
Nog ff een vraag:
Ik heb dus mijn Stage 6 teller erop zitten, deze had ik eerst aangesloten op m'n verlichting maar toen klopte de temperatuur niet wanneer ik onder de 6/7k reed. Toen heb ik de temp meter op een 12V batterijtje aangesloten en deed hij het goed, was alleen binnen een uur leeg
Nu mijn vraag; hoe kan ik hem constant 12V geven via m'n verlichting zodat hij ook een niet schommelende waarde geeft als ik stil sta?

Dit bericht is gewijzigd door Vinnie-89 op 24-6-2006 om 12:55 uur.

gewoon op je accu moet ie het gewoon doen lijkt me ?
anders net na je gelijk richter
daar staat ook een constante spanning op
meen dat het vanaf je gelijk richter 12 volt is

 
op naar de grote brommers
Vinnie-89 24-6-2006 13:03 Print reply

Posts: 1870
Ik heb geen accu erin zitten.. En als ik die erin zet, zou ik niet weten hoe ik die op me spoel zou moeten aansluiten zodat die opgeladen word.
Is dat moeilijk?

En kan het met een 'hele' grote condensator dan? Zijn die zo krachtig dat ze die teller een minuut of 3 van stroom kunnen voorzien?
 
Vinnie-89 24-6-2006 14:12 Print reply

Posts: 1870
Iemand?
Dan kan ik weer verder..
 
MBX_cruiser 24-6-2006 14:26 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vinnie-89
Iemand?
Dan kan ik weer verder..


Als je de aansluitingen voor de accu nog aan je draadboom hebt hangen, laadt het normaal vanzelf op
 
Vinnie-89 24-6-2006 14:28 Print reply

Posts: 1870
Weet je toevallig wel draden dat zijn?
Ik heb wel wat losse stekkertje maar weet niet welke ik moet hebben..
 
Djeep 24-6-2006 14:54 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vinnie-89
Weet je toevallig wel draden dat zijn?
Ik heb wel wat losse stekkertje maar weet niet welke ik moet hebben..


zou ik ook wel willen weten
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?

Dit topic is 1182 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved