Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - harder op trekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 966 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37587 - harder op trekken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rinzevdk 21-6-2006 11:32 Print topicpost

Posts: 16
ik heb een batavus mk2 uit 1970 en wil graag harder optrekken nou ben ik al lang een paar winkels geweest en die adviseerden mij om een nieuwe versnellings bak te nemen want ik heb nu een 2 bak maar misschien is er ook nog een andere oplossing want een nieuwe versnellings bak voor een brommer uit 1970 is lang zoeken... enig idee ??
 

Gilera Gsm 21-6-2006 11:33 Print reply

Posts: 2376
Andere vertanding. Kleiner voortandwiel en achter groter.
 
Dikke Dennes 21-6-2006 11:35 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rinzevdk
ik heb een batavus mk2 uit 1970 en wil graag harder optrekken nou ben ik al lang een paar winkels geweest en die adviseerden mij om een nieuwe versnellings bak te nemen want ik heb nu een 2 bak maar misschien is er ook nog een andere oplossing want een nieuwe versnellings bak voor een brommer uit 1970 is lang zoeken... enig idee ??


Welke zaakjes raden je dit aan?

Wat een zwakzinnige!

Je hebt denk ik een 12/10mm carburateur? Zet hier is een 15mm voor in de plaats!

Pas ook even je spruitstuk hier op aan, en neem één tandje lichter voor, dan moet dit veel schelen...

'Hard' optrekken kan nooit echt met zo'n klassiek Batavusje met 2 versnellingen, maar 'harder' dan origineel wel natuurlijk
 
Drive it like you stole it.
rinzevdk 21-6-2006 12:04 Print reply

Posts: 16
tja een carberateur vinden is ook lastig denk want het is allemaal een beetje apart bij mij vergeleken met andere brommers (volgens mijn vrienden dan he) kijk zelf maar ff op deze afbeeldingen:

http://netservere45....mmer/carberatuer.JPG

http://netservere45....brommer/DSCF0510.JPG

het lijkt te lekken maar dat was omdat ik een beetje aan het klungelen was met de benzine kraan ^^
 
derbi-tuner 21-6-2006 14:18 Print reply

Posts: 2605
gwn simpel...andere cc of andere carb , vertanding.. het is heel simpel . echt

 
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid
Oonzen Ad 21-6-2006 14:21 Print reply

Posts: 3807
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: loekyhendriksen
gwn simpel...andere cc of andere carb , vertanding.. het is heel simpel . echt


ja wat moet ie hiermee? hoeveel cc? wat voor andere carb? wat voor andere vertanding?

ik denk dat je weinig onderdelen zult vinden om deze brommer wat 'op te voeren'
 
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker!
zeno 21-6-2006 14:22 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: loekyhendriksen
gwn simpel...andere cc of andere carb , vertanding.. het is heel simpel . echt



nou jij blij


Zo'n carburateur heb ik nog nooit gezien iig. Je kan zowiesow beginnen met die vertanding, maar ik denk dat je die carburateur niet 1-2-3 in handen krijgt. Is er geen batavus-oldtimer forum ofzo? of een ander goed oldtimer forum?

eventueel kun je ook je spruit laten opboren maar dit heeft uiteraard veel minder effect dan een betere carb.
 
bier drinken en kut roepen
jeroen_50cc 21-6-2006 14:24 Print reply
Posts: 37
Is dat niet zo'n jlo blokje??? Als dat zo is dan zijn er vast nog wel onderdelen voor te krijgen... Die blokjes zaten onder bijna alle B-merken bromfietsen... Niet echt geweldige goede kwaliteit maar een andere carb. en lichtere vertanding(als dat nog nodig is)
 
rinzevdk 21-6-2006 15:02 Print reply

Posts: 16
ok laat ik het zo zeggen ik ken niet zo veel termen en er zit een sachs onder of dit jlo is weeet ik niet (ik heb jennifer lopez en er bij gekocht in iedergeval ^^) maar ik wil harder optrekken en geen 70 rijden :P dus dat lijkt het mij het hadigs om een sproeier aan te passen en vertanding.. dit is makkelijk te krijgen en niet veel werk.. of is deze redenering niet goed ?? (zo veel verstand heb ik er niet over^^)

en wat is een spuit stuk ^^?



Dit bericht is gewijzigd door rinzevdk op 21-6-2006 om 15:07 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-6-2006 15:23 Print reply

Posts: 10835
dit is geen jlo iig

en spruitstuk is dat ding wat tussen je cilinder en de carburateur zit.

Zo te zien kan je er wel een andere carb op krijgen want je hebt plaats genoeg (ander merk) Maar het is maar net hoe origineel je hem wil houden.

En hard optrekkken en zacht rijden gaan niet samen, als hij veel harder gaat trekken dan gaat ook je topsnelheid omhoog of je draait veel overtoeren
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Uncle BLAM 21-6-2006 15:39 Print reply

Posts: 1025
Tja, een goede expansie uitlaat eronder én dan een grotere sproeier ( afstellen ) dat zou een optie kunnen zijn als je géén andere carb kunt vinden, of door iemand die er echt verstand van heeft naar de carb laten kijken en misschien kan de carb opgeboort ?

tand wielen aanpassen kan maar houdt er rekening mee dat je motor meer toeren gaat maken op top en dat je top van 45 naar 35 kan gaan ... lijkt me niet dat je dat wil


 
een BF teller is sneller
erwin fs1 21-6-2006 16:29 Print reply

Posts: 897
wat is het voor carb?? bing?
 
vake bej te bange....
rinzevdk 28-6-2006 12:29 Print reply

Posts: 16
waar staat dat bing voor als het over een carberateur gaat? zijn er nog anders soorten ?
 
fs180 28-6-2006 13:36 Print reply

Posts: 1346
neem een 15mm van een andere brommer en maak je spruitstuk pas, lasbochtje ofzo
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
zundapp_rs 28-6-2006 13:43 Print reply

Posts: 682
Hier kun je best een andere carburateur op zetten. Ik zou een 15mm Bing proberen. Dat spruitstuk zul je even naar op zoek moeten gaan en misschien aanpassen of zelf maken (of laten maken).
Verder een lichtere vertanding proberen.
 
Remco RS 28-6-2006 14:33 Print reply

Posts: 11463
ik zou die ori carb niet op gaan boren, nogal zonde
 

Dit topic is 1322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved