Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - pingelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 935 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3757 - pingelen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 6-5-2002?16:17 Print reply

Posts: 14825
minder compressie is niet lief!
 
Rudy 6-5-2002?16:17 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

toch is dit wel zo volgens tino, te vroege ontsteking zorgt voor detonatie, en beter draai je niet zomaar je kop uit, maar zorg je eerst voor een goede squish rand, dan zal het probleem waarschijnlijk al opgelost zijn

te vroege ontsteking heeft op zich nix te maken met detornatie
detornatie is het zelfontbranden voordat je dat wilt (al ruim voordat de zuiger bovenin staat)
als je je ontsteking te vroeg zet dan lijkt het wel op detorneren maar is het niet want dan steekt de bougie het mengsel aan en bij detoneren ontbrand het mengsel uit zichzelf


 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 6-5-2002?16:25 Print reply

Posts: 14825
hmmm dan mot je er diezel in gooien, das stukken brandvaster dan normale benzine is opzich wel stoer...

keertje met buurjonge geprobeert op zn MT... het werkte niet echt...
 
Sneks 6-5-2002?16:54 Print reply
Posts: 2499
Te vroege ontsteking heeft zeker wel te maken met detonatie. Als je ontsteking erg vroeg staat, loopt de temperatuur erg op. Wat er voor zorgt dat het mengsel veel eerder zal ontbranden => detonatie.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rudy 6-5-2002?18:12 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Te vroege ontsteking heeft zeker wel te maken met detonatie. Als je ontsteking erg vroeg staat, loopt de temperatuur erg op. Wat er voor zorgt dat het mengsel veel eerder zal ontbranden => detonatie.


lees mijn verhaal nu maar eens
als je ontsteking te laat staat wordt je cilinder warm omdat dan de verbranding plaatsvind als de zuiger al naar beneden gaat dan komt het warme gas veel meer in aanraking met de cilinderwand
en nu heb jij het weer over te vroeg je ontsteking moet natuurlijk nooit te vroeg staan

[This message is edited by rudy on 6-5-2002 18:17]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Sneks 6-5-2002?18:46 Print reply
Posts: 2499
En dat klopt dus niet, als je ontsteking te laat staat wordt je cilinderwand helemaal niet te warm. Je zult dan juist een zwakke ontbranding hebben, omdat de gassen ten tijde van de vonk niet samengeperst zijn.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
verwijderd 6-5-2002?18:56 Print reply
Posts: 4082
ik heb nog een CNC gedraaide kop gevonden, heeft een tuner gedraait voor 125euro

maar die heeft aanzienlijk minder compressie. toch erop zetten? denk dat ze hem met opzet minder compressie gegeven hebben, dus ben bang dat ie minder kracht heeft.
 
Rudy 6-5-2002?19:03 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

En dat klopt dus niet, als je ontsteking te laat staat wordt je cilinderwand helemaal niet te warm. Je zult dan juist een zwakke ontbranding hebben, omdat de gassen ten tijde van de vonk niet samengeperst zijn.

geloof me nou maar gewoon ik weet zeker dat het zo is


[This message is edited by rudy on 6-5-2002 19:28]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
verwijderd 6-5-2002?19:24 Print reply
Posts: 4082
rudy, beetje relaxed he, geen ruzie hier.
 
Sneks 6-5-2002?20:33 Print reply
Posts: 2499
First, there are two reasons for the sound you are hearing, pre-ignition and detonation. Pre-ignition means what the name implies, ignition starts too soon, even before the spark plug fires. Normally this is caused by a piece of carbon or a sharp edge object in the combustion chamber that ignites like a diesel engine glow plug. Detonation occurs after the spark plug fires. While the flame front travels across the combustion chamber, if the pressure and temperature suddenly spike up, the scene is set for a possible spontaneous combustion from the chamber edges. This ignites a second front back towards the first. It can be related to hitting the piston with a hammer instead of the normal smooth burning and pushing down on the piston. Either one makes the similar sound of pinging or knocking that you hear under high load conditions.

Detonatie is dus ontbranding, nadat de vonk al geweest is. En het lijkt mij dus helemaal onmogelijk dat, als de zuiger al een stuk omlaag is gegaan (bv 30 graden) en dan komt de vonk (ontsteking staat te laat) en dan nog detonatie op kan treden. Jouw verhaal van te late ontsteking wat zorgt voor een te verhitte cilinderwand kan mischien gebeuren, maar het zeker geen detonatie, wat het wel is weet ik niet.


[This message is edited by Hans F. on 6-5-2002 20:34]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rudy 6-5-2002?21:28 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Detonatie is dus ontbranding, nadat de vonk al geweest is. En het lijkt mij dus helemaal onmogelijk dat, als de zuiger al een stuk omlaag is gegaan (bv 30 graden) en dan komt de vonk (ontsteking staat te laat) en dan nog detonatie op kan treden. Jouw verhaal van te late ontsteking wat zorgt voor een te verhitte cilinderwand kan mischien gebeuren, maar het zeker geen detonatie, wat het wel is weet ik niet.

Pre-ignition means what the name implies, ignition starts too soon, even before the spark plug fires.
Dit is dus als het mengsel te vroeg ontbrand
Als de ontsteking te laat staat dan ontbrand het brandstofmengsel pas als de zuiger al een eindje naar beneden is dat zorgt ervoor dat de cilinderwand warmer wordt omdat de verbrandingstemperatuur direct in contact kan komen met de cilinderwand, hierdoor ontstaan zogenaamde hotspots die er voor kunnen zorgen dat het mengsel voorijdig verbrand=dus detornatie

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
-Michiel RS- 19-5-2002?01:07 Print reply
Posts: 2803
sins ik pleuro 98 tank heb ik geen last meer van pingeleh, ideetje ?!

enne die zuiger hierboven ziet eruit alsof hij gewoon de kop heeft geraakt, maar alleen wel op een onwaarschijnlijke plek.
 

Dit topic is 2539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved