Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommervakantie naar Zwitserland

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 911 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37568 - Brommervakantie naar Zwitserland
Pagina 7 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13129 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Quantoelicoe 22-6-2006 10:24 Print reply

Posts: 927
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek

[...]


lijpo , beter rem je hem dan een beetje bij

en hoezo benzine besparen door contact uit te zetten
hij zal netzoveel lucht (dus ook benzine) aanzuigen

contact uit, en in de vrij berg af
 
OmafietS 22-6-2006 11:06 Print reply

Posts: 7472
ja idd... in zn vrij maakt i tog geen touren door t naar benede rijden, dan draait i gewoon stationair
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 22-6-2006 12:32 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Quantoelicoe
[...]

contact uit, en in de vrij berg af

dan verzuipt hij toch niet
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 22-6-2006 12:43 Print reply

Posts: 13700
gewoon koppeling in en laten zakken bijremmen met achterrem, wel niet hele tijd inhouden wordt nogal warm beter paar keer goed remmen
 
mr200r 22-6-2006 12:58 Print reply
Posts: 5122
Basel is gewoon een grote vieze industrie stad, echt mooi is kanton(provincie)argau,swies,soloturn is maar iets verder en duits talig.
Als je de kaart van zwitserland voor je hebt het westen is frans
20km langs de franse grens de rest is duits op kanton ticino na-das
italiaans in graubunden spreken de oudere mensen retro-romaans
weet je ongeveer hoe de taalgrenslicht.
Maar ik denk dat jullie alleen duits hoeven praten.
 
mr200r
Stormpie 22-6-2006 13:33 Print reply
Posts: 89
ja ik weet dat basel vies en industrie is, maar we hebben het als markeringspunt op onze tocht gekozen. we zijn van plan iets verder zwitserland in te gaan (meer richting oosten) en zo naar boven toe via het zwarte woud terug te rijden!
 
Geeft u uw buurman aan? ;)
Mad Scientist 22-6-2006 14:31 Print reply

Posts: 450
njaa op die bergeng gewoon lekker contact uit benzinekraan dicht en lekker rollen en je remmen kunnen het best wel hebben hoor mt/mb remmen trekken t makkelijk t slijt alleen als een gek
 
mblover 22-6-2006 15:18 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
gewoon koppeling in en laten zakken bijremmen met achterrem, wel niet hele tijd inhouden wordt nogal warm beter paar keer goed remmen


als je berg af rijd, en je remt met je achterrem, dan verplaats je het gewicht nog sneller naar voren en gaat ie makkelijker slippen, dus met achterrem oppassen, en (UITERAARD) voorrem gebruiken als je echt stevig moet remmen

edit:
@Mad Scientist,
mb en mt remmen zijn op vlakke weg al waardeloos...

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 22-6-2006 om 15:23 uur.
 
Saknet 22-6-2006 15:31 Print reply

Posts: 10355
tja ik zal wel reacties hebben gehad dat ik berg af zonder benzine kan doen

maar bij jullie staat de benzinepomp zeker altijd aan de voet van de berg precies waar het pad naar beneden eindigd
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mr200r 22-6-2006 17:12 Print reply
Posts: 5122
Ik heb 2.5 jaar in het hooggebergte gewoont ,waarvan 7-maanden
in een berg dorp zat een heling in de weg,daar starte ik de rest gewoon rollen met motor uit.
 
mr200r
Stormpie 22-6-2006 20:58 Print reply
Posts: 89
dus even samengevat: bij daling motor uit en laten rollen en natuurlijk remmen! dat zijn tips waar ik iets aan heb!
 
Geeft u uw buurman aan? ;)
Stegehuis 22-6-2006 22:32 Print reply
Posts: 1150
Ik wil toch eigelijk voor de 110cc malossi en de 125 athena gaan met standaard uitlaat. Heb nu 10000 km met me malossi geredem.Verder ori 80 als reserve. Verder nog wat klein spul. Kunnen we door die cilinders problemen verwachten?

250 km per dag lijkt me goed te doen..


 
mr200r 22-6-2006 22:40 Print reply
Posts: 5122
Zwitserland geeft geen 80cc dus als je plek hebt zou ik wel 80/110 spul meenemen 80cc hebben ze daar echt niet.
 
mr200r
Stormpie 22-6-2006 23:19 Print reply
Posts: 89
Steeg waar wil je al die zooi laten joh? ik ga niet met 10 kilo aan onderdelen op mijn rug rijden! Daarvoor kopen we dan wel een tanktas!
250 km per dag moet idd haalbaar zijn! lekker touren man, heb er echt zin in!! moet die mt alleen nog even verzekeren!
 
Geeft u uw buurman aan? ;)
Stormpie 23-6-2006 9:41 Print reply
Posts: 89
trouwens, ik mag geen oldtimer verzekeren voor mijn 20 of zelfs 25 levensjaar! iemand hier wel een mogelijkheid voor (topic oldtimerverzekering stamt uit 2003 en volgens mij is de wetgeving in die tijd veranderd?)
 
Geeft u uw buurman aan? ;)

Dit topic is 13129 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved