Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommervakantie naar Zwitserland

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1197 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37568 - Brommervakantie naar Zwitserland
Pagina 4 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13000 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scarface 21-6-2006 7:24 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
Zit ik even met de vraag. Hoe doen ze dat in het buitenland met boetes? hebben ze daar ook rollerbanken? want het lijkt mij daar best wel link om met een 80cc rond te gaan rijden eigenlijk. Misschien mensen met meer ervaring hierover?

En ja, ik heb dan geen ervaring met bergen, maar mijn 50cctje heeft in de mei vakantie toch echt wel een boot met trailer van ongeveer 600 kilo uit het water getrokken, en die trok hij er toch wel even uit en dan ook nog 100 meter omhoog een helling op. Dus is een 70 of 80 echt wel nodig? dit dan vooral omdat ik misschien ook wel zo'n vakantie van plan ben.

Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 20-6-2006 om 21:22 uur.



OMdat je brommer uit nederland komt mag deze eigenlijk geweoon niet harder dan 45 + 5 (marge) km/h. Dat geld dus in elk land waar je gaat rijden. De politie zal je niet zo snel op een rollerbank zetten, maar let goed op je snelheid, dus gewoon netjes 50 -60 km/h rijden buiten de bebouwde kom. dan zal het allemaal wel goed verlopen.
Je moet echt niet denken dat als je in het buitenland bent met je brommer dat je dan als een idioot hard kan rijden.
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Stormpie 21-6-2006 10:24 Print reply
Posts: 89
Snelheid is dus in ieder land hetzelfde. Ik denk alleen dat wanneer je een 50cc onder je brommer gooit dat het rijden in de bergen veel te sloom gaat. je komt bij sommige hellingen bijna niet omhoog. het naar beneden afdalen gaat alleen wel een lastige klus worden. wil natuurlijk niet mijn remmen naar de maan helpen. Verder kijk ik er echt naar uit om zo'n lange rit te maken.
 
Geeft u uw buurman aan? ;)
Royal Club 21-6-2006 10:26 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stormpie
Snelheid is dus in ieder land hetzelfde. Ik denk alleen dat wanneer je een 50cc onder je brommer gooit dat het rijden in de bergen veel te sloom gaat. je komt bij sommige hellingen bijna niet omhoog. het naar beneden afdalen gaat alleen wel een lastige klus worden. wil natuurlijk niet mijn remmen naar de maan helpen. Verder kijk ik er echt naar uit om zo'n lange rit te maken.

k denk dat je bij afdalen veel op je blok zal moeten gaan afremmen(ivm fading), en bergopwaarts zal allicht je hitte lampje aangaan denkz? (licht er natuurlijk aan wt voor helling mja)


Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 21-6-2006 om 10:27 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Leen 21-6-2006 11:07 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

k denk dat je bij afdalen veel op je blok zal moeten gaan afremmen(ivm fading), en bergopwaarts zal allicht je hitte lampje aangaan denkz? (licht er natuurlijk aan wt voor helling mja)


Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 21-6-2006 om 10:27 uur.



fading met een trommelrem?

en temp lampjes op een ac blok?


bergaf gewoon zonder lopend blok naar beneden rollen, en gewoon lekker remmen, kunnen je trommels echt wel hebben.
 
mbracer 21-6-2006 11:23 Print reply

Posts: 1863
wat zou ik meenemen :

bougies, minimaal 1 voor elke brommer
kopsetje, 1 voor elke brommer
bougiedop
uitlaat pakking
reserver lampjes
reserver blokken voor de trommelrem ( zul je nodig hebben als je continu in de bergen zit)
fles olie ( voor als je bij een tankstation bent met ene bijna lege tank en ze geen mengsmering hebben)
reserver ketting
gereedschap

ik kan nog wel meer dingen noemen, maar dan zul je geen kleren meer kunnen meenemen. hoe gaan jullie eigenlijk alles meenemen op je brommer?




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
motor af en laten bollen in zn vrij, wil je sneller contact aanzetten en hem in zijn versnelling gooien en hij gaat terug aan... Of anders af en toen je rem gebruiken ter controle, maar niet te vaak doen andes verbrand je rem!!!



dat lijkt me wel heel omslachtig.
hou gewoon je koppeling in en rem iets bij.
en over geen gas geven dat je blok dan geen smering krijgt :S
volgens mij blijft je caburateur altijd iets los staan om je brommer aan het lopen te houden. dus hoezo zou hij geen smering krijgen??

Dit bericht is gewijzigd door mbracer op 21-6-2006 om 11:26 uur.
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
snowboarderke 21-6-2006 11:31 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbracer
wat zou ik meenemen :

bougies, minimaal 1 voor elke brommer
kopsetje, 1 voor elke brommer
bougiedop
uitlaat pakking
reserver lampjes
reserver blokken voor de trommelrem ( zul je nodig hebben als je continu in de bergen zit)
fles olie ( voor als je bij een tankstation bent met ene bijna lege tank en ze geen mengsmering hebben)
reserver ketting
gereedschap

ik kan nog wel meer dingen noemen, maar dan zul je geen kleren meer kunnen meenemen. hoe gaan jullie eigenlijk alles meenemen op je brommer?




[...]



dat lijkt me wel heel omslachtig.
hou gewoon je koppeling in en rem iets bij.
en over geen gas geven dat je blok dan geen smering krijgt :S
volgens mij blijft je caburateur altijd iets los staan om je brommer aan het lopen te houden. dus hoezo zou hij geen smering krijgen??

Dit bericht is gewijzigd door mbracer op 21-6-2006 om 11:26 uur.


omdat je brommer dan meer toeren maakt maar niet genoeg benzine heeft daarvoor... en dus ook niet genoeg smering.Met een 2takt kan je niet remmen op de motor...
edit: dus als je stationair loopt dan maakt hij bv 2000toeren ofzo
maar als je de berg afrijd dan maakt hij er mss 8000 en dan heeft hij dus niet meer genoeg smering aangezien hij maar smering heeft voor 2000 toeren dan...

Dit bericht is gewijzigd door snowboarderke op 21-6-2006 om 11:33 uur.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Inlaatpoort. 21-6-2006 11:31 Print reply
Posts: 640
Ja inderdaad dat is volgens mij echt onzin, als hij stationair loopt, loopt hij toch ook op benzine dus smering?
Dus gewoon in ze vrij zetten en bollen kan geen kwaad hoor.
 
Apprilia Af1 Streetfighter & Yamaha Fs1 JPS Caféracer in project
Djeep 21-6-2006 11:33 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
[...]


omdat je brommer dan meer toeren maakt maar niet genoeg benzine heeft daarvoor... en dus ook niet genoeg smering.Met een 2takt kan je niet remmen op de motor...




Nou een beetje gaat wel hoor.. Gewoon in ze 1 jakkere en rollen naar beneden zonder gas..
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Stormpie 21-6-2006 11:33 Print reply
Posts: 89
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbracer

ik kan nog wel meer dingen noemen, maar dan zul je geen kleren meer kunnen meenemen. hoe gaan jullie eigenlijk alles meenemen op je brommer?




De bagage gaan we als volgt meenemen: ik heb een backpack (grote rugzak) waarin ik mijn kleding en andere accesoires meeneem. de tent en slaapmatje kunnen eronder worden gebonden. mijn vriend neemt waarschinnlijk alle reserveonderdelen in een tanktas. Ik heb verder nog een bagagedrager nodig (zie sales) en ik draag een kleine rugzak op mijn buik. die vriend van mij heeft achterop zijn mb een bagagedrager waarop hij een sporttas vastsnoert. Al met al zijn we aardig heavy load, maar er is al vaker op deze manier naar de ardennen gereden
 
Geeft u uw buurman aan? ;)
Leen 21-6-2006 11:33 Print reply

Posts: 26877
ja en dan krijgt ie bijna geen smering...

reply @ djeep.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 21-6-2006 om 11:33 uur.
 
Djeep 21-6-2006 11:35 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
ja en dan krijgt ie bijna geen smering...

reply @ djeep.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 21-6-2006 om 11:33 uur.


Dit heb je zeker al eerder gesegt.. Sorry heb het niet allemaal gelezen..

EDIT: maar met een oliepompje zal het tog wel meevallen? Of hebben ze die niet..

Dit bericht is gewijzigd door Djeep op 21-6-2006 om 11:36 uur.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Leen 21-6-2006 11:38 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Dit heb je zeker al eerder gesegt.. Sorry heb het niet allemaal gelezen..

EDIT: maar met een oliepompje zal het tog wel meevallen? Of hebben ze die niet..

Dit bericht is gewijzigd door Djeep op 21-6-2006 om 11:36 uur.



met een oliepompje pomptie ie meer olie naarmate je meer toeren draait, dus is in principe beter ja.
 
mbracer 21-6-2006 11:45 Print reply

Posts: 1863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stormpie
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbracer

ik kan nog wel meer dingen noemen, maar dan zul je geen kleren meer kunnen meenemen. hoe gaan jullie eigenlijk alles meenemen op je brommer?




De bagage gaan we als volgt meenemen: ik heb een backpack (grote rugzak) waarin ik mijn kleding en andere accesoires meeneem. de tent en slaapmatje kunnen eronder worden gebonden. mijn vriend neemt waarschinnlijk alle reserveonderdelen in een tanktas. Ik heb verder nog een bagagedrager nodig (zie sales) en ik draag een kleine rugzak op mijn buik. die vriend van mij heeft achterop zijn mb een bagagedrager waarop hij een sporttas vastsnoert. Al met al zijn we aardig heavy load, maar er is al vaker op deze manier naar de ardennen gereden



word dit niej warm

in dit geval zou ik toch ook een reserver cillinder kit meenemen. om met een 2 tkt zo ver te gaan rijden en dan tegen de bergen op. kans op een warmloper word daardoor groter, en van de berg af.
koppeling intrekken en rustig vanaf laten rollen. ik weet niej wat die lui hier zeuren, maar mijn brommer zakt in toeren als ik mijn koppling intrek, waardoor hij dus genoeg smering zal krijgen
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
mblover 21-6-2006 12:07 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
Zit ik even met de vraag. Hoe doen ze dat in het buitenland met boetes? hebben ze daar ook rollerbanken? want het lijkt mij daar best wel link om met een 80cc rond te gaan rijden eigenlijk. Misschien mensen met meer ervaring hierover?

En ja, ik heb dan geen ervaring met bergen, maar mijn 50cctje heeft in de mei vakantie toch echt wel een boot met trailer van ongeveer 600 kilo uit het water getrokken, en die trok hij er toch wel even uit en dan ook nog 100 meter omhoog een helling op. Dus is een 70 of 80 echt wel nodig? dit dan vooral omdat ik misschien ook wel zo'n vakantie van plan ben.

Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 20-6-2006 om 21:22 uur.


Kijk eens hier: http://www.wegcode.b...p/topic,13132.0.html
zal ook wel voor andere landen gelden denk ik.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



met een oliepompje pomptie ie meer olie naarmate je meer toeren draait, dus is in principe beter ja.


en die zit bij honda vast aan je gaskabel dus gaat uit van de stand van de gasschuif. am6 werkt hij wel naar echte het aantal toeren geloof ik..

 
mb-gek 21-6-2006 13:06 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Kijk eens hier: http://www.wegcode.b...p/topic,13132.0.html
zal ook wel voor andere landen gelden denk ik.

[...]


en die zit bij honda vast aan je gaskabel dus gaat uit van de stand van de gasschuif. am6 werkt hij wel naar echte het aantal toeren geloof ik..



werkt allebij gewoon hetzelfde

aangedreven door het blok
en meer geven met de gaskabel


maar je brommer naait echt niet van een bergje af rollen ....

je moet natuurlijk niet ene paar km lang dat doen maar dat zal ook niet snel voorkomen

mocht dat voorkomen dan kan je altijd je verstand nog een beetje gebruiken

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??

Dit topic is 13000 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved