Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommervakantie naar Zwitserland

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1090 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37568 - Brommervakantie naar Zwitserland
Pagina 3 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bereheer 20-6-2006 19:48 Print reply

Posts: 1901
met wat voor cilinders rijden jullie?

ik hoop ori of een goede andere, als 't maar geen immi troep is, want das nie te vertrouwen
 
bloaze manne, meej diene woage!
Kees de Jong 20-6-2006 20:02 Print reply

Posts: 1881
Blok reviseren, zeker weten dat alles perfect is, ook afstelling en dan pas weg gaan. Nieuwe cilinder lijkt me overbodig en lastig mee te nemen. Als het gewoon goed is gaat die wel even mee. Neem kabels mee een ratelset, een extra bougie, een flesje 2-takt, bandenplak spullen en bolletjes. Daar moet je er wel mee komen als je brommer goed is dunkt me.
 
7 seconden, of 21 gram
mblover 20-6-2006 20:13 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
1 iemand een sleutel setje...

jij zelf aangezien je een MT hebt is het volgende wel handig
- bougie
- cilinder
- ketting
- lampje voor je licht
- wat olie
- je tandenborstel

k ga zelf met timon88 kaufmann en nog iemand naar limburg van de zomer... wordt ckers lache!

vergeet je fotocamera niet



mooie is dat al dat spul ook meteen op die mb past, of misschien de ketting niet, maar je kan dat oplossen door hem op maat de maken voor de korste, en dan met een extra verbindingsstukje en klein stukje ketting iets langer maken voor de ander brommer, dan kan hij op allebei.
verder, weet je heel zeker dat die honda's in goede staat zijn?
en controleer ff de slijtage onderdelen voor je gaat, en flikker er zoiezo ff nieuwe blokolie in.

verder, zorg gewoon dat je brommer in orde is en je erop kunt vertrouwen. Test dat ook door een keer een flink stuk te gaan toeren in NL. als je om de paar km moet stoppen dan is je brom niet geschikt om ermee naar zwitserland te rijden.

verder in de bergen NIET de hele tijd je rem inhouden, je rem loopt dan warm en verliest z'n werking en dan ga je zo de berg af zonder controle. alleen bijremmen, verder gewoon een versnelling terug en laten rollen. blok houd hem wat tegen dan.
 
Remco RS 20-6-2006 20:19 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



mooie is dat al dat spul ook meteen op die mb past, of misschien de ketting niet, maar je kan dat oplossen door hem op maat de maken voor de korste, en dan met een extra verbindingsstukje en klein stukje ketting iets langer maken voor de ander brommer, dan kan hij op allebei.
verder, weet je heel zeker dat die honda's in goede staat zijn?
en controleer ff de slijtage onderdelen voor je gaat, en flikker er zoiezo ff nieuwe blokolie in.

verder, zorg gewoon dat je brommer in orde is en je erop kunt vertrouwen. Test dat ook door een keer een flink stuk te gaan toeren in NL. als je om de paar km moet stoppen dan is je brom niet geschikt om ermee naar zwitserland te rijden.

verder in de bergen NIET de hele tijd je rem inhouden, je rem loopt dan warm en verliest z'n werking en dan ga je zo de berg af zonder controle. alleen bijremmen, verder gewoon een versnelling terug en laten rollen. blok houd hem wat tegen dan.

en je krukaslager krijgt geen smering
 
Sypie_Honda 20-6-2006 20:20 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover

verder in de bergen NIET de hele tijd je rem inhouden, je rem loopt dan warm en verliest z'n werking en dan ga je zo de berg af zonder controle. alleen bijremmen, verder gewoon een versnelling terug en laten rollen. blok houd hem wat tegen dan.


ik heb ooit gehoord dat dat slecht was voor je blok omdat:

als jij hem uitlaat rollen, heb jij je gas dicht. dat betekent dus niet/tot weinig benzine in de cil/carter.

en benzine = smering en koeling, dus als jij met je gas dicht bergaf rijd, draait hij miss 6-7k zonder/weinig smering/koeling.

ik heb het alleen gehoord, zou dit ook zo zijn? zit opzich een kern van waarheid in...

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 20-6-2006 om 20:20 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Kampersjaak 20-6-2006 20:21 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


ik heb ooit gehoord dat dat slecht was voor je blok omdat:

als jij hem uitlaat rollen, heb jij je gas dicht. dat betekent dus niet/tot weinig benzine in de cil/carter.

en benzine = smering en koeling, dus als jij met je gas dicht bergaf rijd, draait hij miss 6-7k zonder/weinig smering/koeling.

ik heb het alleen gehoord, zou dit ook zo zijn? zit opzich een kern van waarheid in...

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 20-6-2006 om 20:20 uur.


ja klopt

en daar hoef je geen berg voor af te rijden,
is op een recht stuk weg ook al slecht uit rollen in versnelling

bij een 4 takt kan het wel omdat deze zijn smering uit hetcarter heeft. dus altijd heeft met of zonder gas
 
oderint dum metuant
Inlaatpoort. 20-6-2006 20:22 Print reply
Posts: 640
Gewoon de dingen meenemen voor de brommer die je daar niet kan krijgen zoals:

Binnenband
Cillinderkit
Kettingset
Gas/kop/remkabels
Bougie

Natuurlijk gereedschap




Dit bericht is gewijzigd door Inlaatpoort. op 20-6-2006 om 20:26 uur.
 
Apprilia Af1 Streetfighter & Yamaha Fs1 JPS Caféracer in project
spinechiller 20-6-2006 20:23 Print reply

Posts: 509
ja, dat vraag ik mij ook af.
 
honda cr project...
Sypie_Honda 20-6-2006 20:31 Print reply

Posts: 13830
mwa ik vind een cilinder kit een beetje overbodige luxe, je hebt niet zoveel ruimte op een brommer!

als jij een gewone brommer hebt waar een kwaliteits cilinder op ligt, liesft ori Honda. en je niet continu toeren hoeft te janken, is dat echt niet nodig.

en als je een vastloper krijgt heb je ook een grote kans dat je krukas krom is.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 20-6-2006 om 20:32 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mblover 20-6-2006 20:38 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]


ja klopt

en daar hoef je geen berg voor af te rijden,
is op een recht stuk weg ook al slecht uit rollen in versnelling

bij een 4 takt kan het wel omdat deze zijn smering uit hetcarter heeft. dus altijd heeft met of zonder gas


:S k*t niet aan gedacht :S

hoe wil je dan berg af met een brommer? remmen in houden is ook alles behalve gezond...
en koppeling inhouden is ook nie bevordelijk voor de controle...

 
snowboarderke 20-6-2006 20:41 Print reply

Posts: 2193
motor af en laten bollen in zn vrij, wil je sneller contact aanzetten en hem in zijn versnelling gooien en hij gaat terug aan... Of anders af en toen je rem gebruiken ter controle, maar niet te vaak doen andes verbrand je rem!!!
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
-XyS- 20-6-2006 20:41 Print reply
Posts: 609
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


:S k*t niet aan gedacht :S

hoe wil je dan berg af met een brommer? remmen in houden is ook alles behalve gezond...
en koppeling inhouden is ook nie bevordelijk voor de controle...


koppeling in en om de zoveel tijd ff goed remmen, bv van (stel) 80 naar 60 en dan weer rollen tot 80 (dus remmen weer koel ?)

Hoewel je best snel weer 80 rijd, zullen je remmen ook wel best snel afkoelen ofniet?


edit: zal niet echt lekker rijden denkik btw

Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 20-6-2006 om 20:42 uur.
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
mb-gek 20-6-2006 20:43 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
mwa ik vind een cilinder kit een beetje overbodige luxe, je hebt niet zoveel ruimte op een brommer!

als jij een gewone brommer hebt waar een kwaliteits cilinder op ligt, liesft ori Honda. en je niet continu toeren hoeft te janken, is dat echt niet nodig.

en als je een vastloper krijgt heb je ook een grote kans dat je krukas krom is.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 20-6-2006 om 20:32 uur.

dus je krijgt of een ori 50 of een ori 80

50 is gewoon geen optie om mee re gaan rijden zon eind omdat ze ook totaal geen kracht hebben

jij met vele bagage weegt namelijk aardig wat


ik ga zelf ook best een eind rijden van de zomer met een paar vrienden maar we gooien er een redelijek 70 op en gaan met die banaan
zien vanzelf wel waar we stranden mocht dat gebeuren

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
vanwalsum 20-6-2006 21:16 Print reply

Posts: 692
Zit ik even met de vraag. Hoe doen ze dat in het buitenland met boetes? hebben ze daar ook rollerbanken? want het lijkt mij daar best wel link om met een 80cc rond te gaan rijden eigenlijk. Misschien mensen met meer ervaring hierover?

En ja, ik heb dan geen ervaring met bergen, maar mijn 50cctje heeft in de mei vakantie toch echt wel een boot met trailer van ongeveer 600 kilo uit het water getrokken, en die trok hij er toch wel even uit en dan ook nog 100 meter omhoog een helling op. Dus is een 70 of 80 echt wel nodig? dit dan vooral omdat ik misschien ook wel zo'n vakantie van plan ben.

Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 20-6-2006 om 21:22 uur.
 
Stormpie 21-6-2006 5:57 Print reply
Posts: 89
We zijn van het plan afgegaan om er een 125 cc en een 110 cc onder te gooien. we hebben nog wel twee ori 80cc blokken compleet en waarschijnlijk gaan we deze gebruiken (minder geluid, lagere toeren en rijdt ook stukje zuiniger)
 
Geeft u uw buurman aan? ;)

Dit topic is 13120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved