Toon |
19-6-2006 17:12 |
Posts: 1679 |
van een rm80 tschijnt dat die zonder veel aan te passen erop kunnen
|
|
|
|
honda marcel |
19-6-2006 17:20 |
Posts: 340 |
als je en binnenroter op een honda zet, slijten dan de krukaslagers ook minder snel, door dat er minder gewicht op de krukas komt ?
|
|
|
|
XtreemTerror |
19-6-2006 17:27 |
Posts: 1629 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda marcel
als je en binnenroter op een honda zet, slijten dan de krukaslagers ook minder snel, door dat er minder gewicht op de krukas komt ?
neee.. alles draaid sneller enz , dus slijt sneller
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b] |
|
John Huijben |
19-6-2006 17:31 |
Posts: 2433 |
krukaslagers slijte sneller ja.
je vliegwiel houd alles een beetje stabiel zegmaar. met een binnenrotor is dat dus niet meer.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
honda marcel |
19-6-2006 17:46 |
Posts: 340 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
krukaslagers slijte sneller ja.
je vliegwiel houd alles een beetje stabiel zegmaar. met een binnenrotor is dat dus niet meer.
denk het niet want de linker krukaslager is altijd snel verot. en de rechter niet, dan zouw je toch denken dat het door het zware gewicht komt . en stabiel blijft het toch wel.
dus de krukas slijt toch niet sneller
Dit bericht is gewijzigd door honda marcel op 19-6-2006 om 17:50 uur.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
19-6-2006 17:47 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda marcel
[...]
denk het niet want de linker krukaslager (dus de kant van het vliegwiel) is vet snel verot. en de rechter niet
dat zegt hij toch, dat door je rotor je lager sneller gaar gaat
|
|
|
|
mb-gek |
19-6-2006 17:50 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
krukaslagers slijte sneller ja.
je vliegwiel houd alles een beetje stabiel zegmaar. met een binnenrotor is dat dus niet meer.
komt eerder door de snelheid waarmee de lager zijn snelheid verandert dan het gewicht
het gewicht is eerder positief dan negatief
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
19-6-2006 17:52 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
komt eerder door de snelheid waarmee de lager zijn snelheid verandert dan het gewicht
het gewicht is eerder positief dan negatief
gewicht is positeief in gasreactie, maar vliewiel loopt veel staboieler dan rotor, om dat rotor vaan acentrisch is en vliegwiel mooi gebalanceerd
|
|
|
|
mb-gek |
19-6-2006 17:55 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
gewicht is positeief in gasreactie, maar vliewiel loopt veel staboieler dan rotor, om dat rotor vaan acentrisch is en vliegwiel mooi gebalanceerd
rotor zal toch echt uitgebalanceerd moeten wil die uberhaupt een beetje normaal kunnen lopen
met daarbij valt met jou theorie niet te verklaren waarom het linker lager snel kapot loopt
dan zou rechts al helemaal snel verrot zijn omdat dat tandwiel zo goed als geen kracht uitoefen die hem goed rond laat draaien
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
19-6-2006 17:57 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
rotor zal toch echt uitgebalanceerd moeten wil die uberhaupt een beetje normaal kunnen lopen
met daarbij valt met jou theorie niet te verklaren waarom het linker lager snel kapot loopt
dan zou rechts al helemaal snel verrot zijn omdat dat tandwiel zo goed als geen kracht uitoefen die hem goed rond laat draaien
je rotor trilt meer dan een vliegwiel, dus gaat t linkerlager eerder stuk
|
|
|
|
tsxj oran |
19-6-2006 17:57 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
rotor zal toch echt uitgebalanceerd moeten wil die uberhaupt een beetje normaal kunnen lopen
met daarbij valt met jou theorie niet te verklaren waarom het linker lager snel kapot loopt
dan zou rechts al helemaal snel verrot zijn omdat dat tandwiel zo goed als geen kracht uitoefen die hem goed rond laat draaien
enj omdat het rechter tandwiel het blok aandrijft, iets wat veel zwaarder is dan je vliegwiel, en hij krijgt meer klappen
|
|
oud |
|
mb-gek |
19-6-2006 17:58 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
je rotor trilt meer dan een vliegwiel, dus gaat t linkerlager eerder stuk
waarom zou die meer trillen
zon binnenrotor is gewoon te balanceren oor...
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
John Huijben |
19-6-2006 18:24 |
Posts: 2433 |
in ieder geval slijt het linker lager ietsjes meer dan normaal.
maar daar zou ik persoonlijk niet echt naar kijken hoor.
zijn ook wel paar brommers die orgineel al een binnenrotor hebben (nieuwe mt5's bijvoorbeeld), om nog maar niet over crossmotoren, karts ect ect te denken
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
bereheer |
19-6-2006 18:26 |
Posts: 1901 |
de linker lager slijt sneller omdat die minder goeie smering krijgt, de rechter loopt gewoon in olie, veel beter dus
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
Frysk |
19-6-2006 18:28 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
in ieder geval slijt het linker lager ietsjes meer dan normaal.
maar daar zou ik persoonlijk niet echt naar kijken hoor.
zijn ook wel paar brommers die orgineel al een binnenrotor hebben (nieuwe mt5's bijvoorbeeld), om nog maar niet over crossmotoren, karts ect ect te denken
nieuwe mt5's ?
verdere info..
|
|
giggitybyte |
|