Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Binnerotor op tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 881 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37551 - Binnerotor op tsx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JoepTSX 19-6-2006 17:10 Print topicpost
Posts: 36
Wat voor binnerotor kan ik het best op mijn tsx zetten een rg 80 blok met een 90 cc watergekoeld?

 

Toon 19-6-2006 17:12 Print reply

Posts: 1679
van een rm80 tschijnt dat die zonder veel aan te passen erop kunnen
 
honda marcel 19-6-2006 17:20 Print reply
Posts: 340
als je en binnenroter op een honda zet, slijten dan de krukaslagers ook minder snel, door dat er minder gewicht op de krukas komt ?
 
XtreemTerror 19-6-2006 17:27 Print reply

Posts: 1629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda marcel
als je en binnenroter op een honda zet, slijten dan de krukaslagers ook minder snel, door dat er minder gewicht op de krukas komt ?


neee.. alles draaid sneller enz , dus slijt sneller
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
John Huijben 19-6-2006 17:31 Print reply

Posts: 2433
krukaslagers slijte sneller ja.
je vliegwiel houd alles een beetje stabiel zegmaar. met een binnenrotor is dat dus niet meer.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
honda marcel 19-6-2006 17:46 Print reply
Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
krukaslagers slijte sneller ja.
je vliegwiel houd alles een beetje stabiel zegmaar. met een binnenrotor is dat dus niet meer.



denk het niet want de linker krukaslager is altijd snel verot. en de rechter niet, dan zouw je toch denken dat het door het zware gewicht komt . en stabiel blijft het toch wel.

dus de krukas slijt toch niet sneller


Dit bericht is gewijzigd door honda marcel op 19-6-2006 om 17:50 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-6-2006 17:47 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda marcel
[...]



denk het niet want de linker krukaslager (dus de kant van het vliegwiel) is vet snel verot. en de rechter niet


dat zegt hij toch, dat door je rotor je lager sneller gaar gaat

 
mb-gek 19-6-2006 17:50 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
krukaslagers slijte sneller ja.
je vliegwiel houd alles een beetje stabiel zegmaar. met een binnenrotor is dat dus niet meer.

komt eerder door de snelheid waarmee de lager zijn snelheid verandert dan het gewicht

het gewicht is eerder positief dan negatief
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-6-2006 17:52 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

komt eerder door de snelheid waarmee de lager zijn snelheid verandert dan het gewicht

het gewicht is eerder positief dan negatief


gewicht is positeief in gasreactie, maar vliewiel loopt veel staboieler dan rotor, om dat rotor vaan acentrisch is en vliegwiel mooi gebalanceerd

 
mb-gek 19-6-2006 17:55 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


gewicht is positeief in gasreactie, maar vliewiel loopt veel staboieler dan rotor, om dat rotor vaan acentrisch is en vliegwiel mooi gebalanceerd


rotor zal toch echt uitgebalanceerd moeten wil die uberhaupt een beetje normaal kunnen lopen


met daarbij valt met jou theorie niet te verklaren waarom het linker lager snel kapot loopt


dan zou rechts al helemaal snel verrot zijn omdat dat tandwiel zo goed als geen kracht uitoefen die hem goed rond laat draaien

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-6-2006 17:57 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

rotor zal toch echt uitgebalanceerd moeten wil die uberhaupt een beetje normaal kunnen lopen


met daarbij valt met jou theorie niet te verklaren waarom het linker lager snel kapot loopt


dan zou rechts al helemaal snel verrot zijn omdat dat tandwiel zo goed als geen kracht uitoefen die hem goed rond laat draaien




je rotor trilt meer dan een vliegwiel, dus gaat t linkerlager eerder stuk
 
tsxj oran 19-6-2006 17:57 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

rotor zal toch echt uitgebalanceerd moeten wil die uberhaupt een beetje normaal kunnen lopen


met daarbij valt met jou theorie niet te verklaren waarom het linker lager snel kapot loopt


dan zou rechts al helemaal snel verrot zijn omdat dat tandwiel zo goed als geen kracht uitoefen die hem goed rond laat draaien


enj omdat het rechter tandwiel het blok aandrijft, iets wat veel zwaarder is dan je vliegwiel, en hij krijgt meer klappen
 
oud
mb-gek 19-6-2006 17:58 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



je rotor trilt meer dan een vliegwiel, dus gaat t linkerlager eerder stuk

waarom zou die meer trillen

zon binnenrotor is gewoon te balanceren oor...

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
John Huijben 19-6-2006 18:24 Print reply

Posts: 2433
in ieder geval slijt het linker lager ietsjes meer dan normaal.
maar daar zou ik persoonlijk niet echt naar kijken hoor.
zijn ook wel paar brommers die orgineel al een binnenrotor hebben (nieuwe mt5's bijvoorbeeld), om nog maar niet over crossmotoren, karts ect ect te denken
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
bereheer 19-6-2006 18:26 Print reply

Posts: 1901
de linker lager slijt sneller omdat die minder goeie smering krijgt, de rechter loopt gewoon in olie, veel beter dus
 
bloaze manne, meej diene woage!
Frysk 19-6-2006 18:28 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
in ieder geval slijt het linker lager ietsjes meer dan normaal.
maar daar zou ik persoonlijk niet echt naar kijken hoor.
zijn ook wel paar brommers die orgineel al een binnenrotor hebben (nieuwe mt5's bijvoorbeeld), om nog maar niet over crossmotoren, karts ect ect te denken

nieuwe mt5's ?

verdere info..
 
giggitybyte

Dit topic is 1675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved