Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - vespa motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 767 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37550 - vespa motor
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rubenvespa 19-6-2006 16:16 Print topicpost
Posts: 1
bij het aandraaien van mijn vespa piaggio cilinderkop gingen de 2 bovenste schroeven makkelijk vast, maar bij de onderste schroef met een lange moer waar ook de veer voor het uitzet systeem aan vastzit ging het mis, hij brak aan het uiteinde af. Dus de hele moer ligt eraf en nu start hij niet meer.
nu is mijn vrsag: wat is het nut van deze schroef en wie heeft er nog zo'n schroef liggen?
ps. de plek waar de schroef zit is aangegeven met rode stippen.

B.v.d. Ruben


Dit bericht is gewijzigd door rubenvespa op 19-6-2006 om 16:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door rubenvespa op 19-6-2006 om 16:17 uur.
 

mulder 19-6-2006 16:19 Print reply

Posts: 13701
dat draadstuk en moer zorgen ervoor dat je cilinder goed op je carter word gedraaid, en je kop tegen je cilinder.
Als hij kapot gedraaid is ff een nieuwe draadeind (M7) halen en moertjes. EN het zooitje goed vastzetten (liefst door iemand die het vaker heeft gedaan) en nieuwe pakkingen gebruiken en zuigerveren in de slotjes.
 
erwin fs1 19-6-2006 20:35 Print reply

Posts: 897
volgende keer kruislings aandraaien
 
vake bej te bange....
mulder 19-6-2006 20:37 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
volgende keer kruislings aandraaien

dat is een fabeltje bij die 3 boutjes voor vespa
 
crosser10040 20-6-2006 11:09 Print reply

Posts: 515
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]

dat is een fabeltje bij die 3 boutjes voor vespa


niet waar.

maar je kunt het beste even naar de brommerboer gaan, een tapeind voor vespa vragen. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt maar als je het zelf kan beoordelen of je nieuwe pakkingen nodig hebt dan neem je nieuwe pakkingen.

Ik weet niet waar die afgebroken is maar als dat dicht bij je blok is dan heb je toch wel een probleem.

Als je nieuw tapeinde hebt draai je die er in en daarna draai je alle moeren van de cilinder erop, dat ze net niet vast zitten. Daarna kies je een moer uit en ga je elke moer steeds een klein slagje vaster zetten. En vast is vast, je hoeft er niet met je vole geweicht aan te gaan hangen. handvast is goed
 
The Prophecy 20-6-2006 12:32 Print reply
Posts: 334
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser10040
[...]


niet waar.





hoe wil je een cillinder kop met maar 3 tapeindes kruislings de moeren op aandraaien?
 
Can you imagine..

Dit topic is 609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved