Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda 4takt kettingspanner???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 699 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37545 - Honda 4takt kettingspanner???
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5201 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 19-6-2006 14:33 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
afbeelding

Volgens mij is dit het systeem, dat moet je mechanisch stellen en met een borg moertje vast zetten, verder weet ik het ook niet


Ey las ik bij jou niet ooit (in dat dikke document) dat de ditributieketting automatisch goed gespannen werd?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
De Schout 19-6-2006 15:00 Print reply
Posts: 5327
alleen raar dat op jouw foto's dat schroefje met borgmoertje niet te zien is. dat zit normaal naast het asje waar je versnellingspook opzit dacht ik.
 
tune tweak fiddle bang bummer
L2R-R2L 19-6-2006 15:05 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


Ey las ik bij jou niet ooit (in dat dikke document) dat de ditributieketting automatisch goed gespannen werd?


de nt type blokken doen dat wel, de oudere niet die moet je met behulp van een schroefje aandraaien maar die kan ik je niet zo aanwijzen.


edit: vraag het anders even op www.4takt.net

Dit bericht is gewijzigd door L2R-R2L op 19-6-2006 om 15:05 uur.
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
Schuurman 19-6-2006 15:53 Print reply

Posts: 659
er zit op de zijkant van je blok zo'n moertje, nr 21 op de tekening, en die draai je er af. dan zit er een stukje draad onder, nr 9, met een gleuf er boven in. die draai je ook een beetje los. nu moet nr 8 vanzelf omhoog komen, door de veer nr6, en de ketting spannen. en nu kun je nr 9 en 21 weer vastzetten.

als het niet gespannen word, dan is je ketting versleten, en is hij gewoon al maximaal gespannen.
 
De Schout 19-6-2006 15:55 Print reply
Posts: 5327
zoals je op de foto's kunt zien heeft hij geen 'nr9 & nr21'
 
tune tweak fiddle bang bummer
X-Race 19-6-2006 17:43 Print reply

Posts: 196
neh die heb ik nie
 
only for competition use
L2R-R2L 19-6-2006 18:09 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: X-Race
neh die heb ik nie


dan is het een vanzelf spanner denk ik..
welk type blok is het? nt ot of tussentype?
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
Membraanklepje 19-6-2006 18:42 Print reply

Posts: 1379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L
[...]


dan is het een vanzelf spanner denk ik..
welk type blok is het? nt ot of tussentype?


Ook met een automatische kettingspanner kun je op een gegeven moment last hebben van een te slappe distributie ketting, en kun je 'm zelf ook nog wat spannen.

Maar kijk nou maar even op 't 4-takt forum, want ik zie alweer dat niemand hier met een duidelijk en concreet antwoord komt. Mocht 't daar niet te vinden zijn, dan moet je 't gewoon ff vragen.

En ik ben te lui om het op te zoeken in mn werkplaats handboek, hoe het nou precies zit

Edit: typo

Dit bericht is gewijzigd door Membraanklepje op 19-6-2006 om 18:44 uur.
 
mr200r 19-6-2006 19:01 Print reply
Posts: 5122
Weet pistonpen paul wel hoe dat zit.
Dan weet je het zeker.
 
mr200r
matrix 23-6-2006 17:01 Print reply
Posts: 43
Ik leen dit topic ff

Ik wil ook me distributie ketting spannen
Maar krijg me vliegwiel er niet eens van af
Nou heb ik zo'n jincheng blok opzich niks mis mee
Maar het demonteren van onderdelen bevalt me wat minder
Bij me 2 takt brommers draaide ik gewoon een staafje in het bougie gat zodat hij blokkeerde
Hoe kan ik dat het best bij 4 takt blokje doen dan>?


Dit bericht is gewijzigd door matrix op 23-6-2006 om 17:02 uur.
 
theredone51 23-6-2006 18:28 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: matrix
Ik leen dit topic ff

Ik wil ook me distributie ketting spannen
Maar krijg me vliegwiel er niet eens van af
Nou heb ik zo'n jincheng blok opzich niks mis mee
Maar het demonteren van onderdelen bevalt me wat minder
Bij me 2 takt brommers draaide ik gewoon een staafje in het bougie gat zodat hij blokkeerde
Hoe kan ik dat het best bij 4 takt blokje doen dan>?


Dit bericht is gewijzigd door matrix op 23-6-2006 om 17:02 uur.


luchtratel gebruiken, heb je die moer op je krukas bij ontsteking er zo af
geen zuigerstop nodig
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Mopar 23-6-2006 18:36 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: matrix
Ik leen dit topic ff

Ik wil ook me distributie ketting spannen
Maar krijg me vliegwiel er niet eens van af
Nou heb ik zo'n jincheng blok opzich niks mis mee
Maar het demonteren van onderdelen bevalt me wat minder
Bij me 2 takt brommers draaide ik gewoon een staafje in het bougie gat zodat hij blokkeerde
Hoe kan ik dat het best bij 4 takt blokje doen dan>?


Dit bericht is gewijzigd door matrix op 23-6-2006 om 17:02 uur.


Brommer in zijn versnelling zetten, dikke staaf tussen de spaken en draaien maar :-P
 
matrix 23-6-2006 19:42 Print reply
Posts: 43
Ik zou wel willen maar heb een half automaat
 
tieske 27-6-2006 17:21 Print reply

Posts: 312
bij mij zit er aan de zijkant van de cilinder een spanschroef

 
Steve 4takt 27-6-2006 17:30 Print reply

Posts: 422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: matrix
Ik leen dit topic ff

Ik wil ook me distributie ketting spannen
Maar krijg me vliegwiel er niet eens van af
Nou heb ik zo'n jincheng blok opzich niks mis mee
Maar het demonteren van onderdelen bevalt me wat minder
Bij me 2 takt brommers draaide ik gewoon een staafje in het bougie gat zodat hij blokkeerde
Hoe kan ik dat het best bij 4 takt blokje doen dan>?


Dit bericht is gewijzigd door matrix op 23-6-2006 om 17:02 uur.


OEI fout... je steekt toch geen pen in je cilinderkop terwijl je er kracht op zet..

Anyway, Als je tussen je vliegwiel doorkijkt zie je de spoelen..
Pak een dikke schroevendraaier en zet die voor de rechterspoel (ERVOOR!!!!) dat als je de moer er af wilt draaien dat je vliewiel wordt tegengehouden door de schroevendraaier...

En pas op dat je em niet door je spoel heen steekt..
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen

Dit topic is 5201 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved