Ik heb m`n honda c50 blok bijna in elkaar zitten allen vraag ik me nog af hoe de kettingspanner gespannen word. ik denk zelf dat deze spanner doormiddel van oliedruk (zie laatste foto<< een soort van membraam) gespannen word. dit wou ik graag willen weten voordat ik hem aanslinger. maar wie heeft er hier verstand van honda 4 takt blokkies.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: X-Race
neej. op de foto is wel te zien dat er een kettingspanner zit. alleen hoe word deze kettingspanner gespannen??
foto's zijn niet echt super duidelijk, maar volgens mij word hij bij zo een brommer niet door olie druk gespannen, maar meer door iets mechanisch maar aangezien je je blok nog niet helemaal in elkaar hebt zitte, moet je dat gedeelte er nog niet op bouwen???
de foto`s zijn met een telefoon gemaakt van daar dat ze nie zo heel mooi zijn. wat je ziet op foto 1 is de kettingspanner die de nokkenas ketting moet spannen. en hiervoor komt de ontsteking.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: X-Race
de foto`s zijn met een telefoon gemaakt van daar dat ze nie zo heel mooi zijn. wat je ziet op foto 1 is de kettingspanner die de nokkenas ketting moet spannen. en hiervoor komt de ontsteking.
distributie ketting maar ik snap je punt, maar volgens mij zie ik daarboven een soort heveltje is dat niet wat het moet spanne, ik heb zelf nog nooit een 4t blokje opengehad dus ervaring heb ik ook niet ermee
dis ook mijn eerste 4takt blok duz maar dat heveltje is de kettingspanner jah. en dat heveltje moet gespannen worden. op foto 3 heb ik er een busje ingeschoven die er precies in past die ik er ook bij had gekregen. ik denk dus dat dit busje doormiddel van oliedruk tegen dat heveltje aan word gedrukt en deze de ketting spand. op de laatste 2 foto`s kun je wel zien aan de binnenkant van de carter dat daar een soort van ventie/membraampje zit. en op foto 4 kun je zien dat waar ik een schroefendraaier in heb gestopt een carterstop in hoort.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: X-Race
dis ook mijn eerste 4takt blok duz maar dat heveltje is de kettingspanner jah. en dat heveltje moet gespannen worden. op foto 3 heb ik er een busje ingeschoven die er precies in past die ik er ook bij had gekregen. ik denk dus dat dit busje doormiddel van oliedruk tegen dat heveltje aan word gedrukt en deze de ketting spand. op de laatste 2 foto`s kun je wel zien aan de binnenkant van de carter dat daar een soort van ventie/membraampje zit. en op foto 4 kun je zien dat waar ik een schroefendraaier in heb gestopt een carterstop in hoort.