Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vraagjes TSX ivm. brommertour

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37539 - Vraagjes TSX ivm. brommertour
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1993 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr. X 19-6-2006 0:28 Print reply

Posts: 681
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
voor een lange rit zou ik me een charmo of fastarrowns 70 halen met nieuwe zuiger, is laagtoerig gietijzer, gaat niet stuk en loopt ideaal met 16mm en ori uitlaat


zou kunnen maar dat kost weer geld en met een ori setup moet het ook goed lukken.
in frankrijk mag je ook gewoon max 50km per uur maar je mag je brommer daar zo ver opvoeren als je wilt als je je maar aan de snelheidsregels houd.

 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-6-2006 0:32 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
[...]


zou kunnen maar dat kost weer geld en met een ori setup moet het ook goed lukken.
in frankrijk mag je ook gewoon max 50km per uur maar je mag je brommer daar zo ver opvoeren als je wilt als je je maar aan de snelheidsregels houd.



ori setup en naar frankrijk rijden = 3 weken werk

 
Frysk 19-6-2006 0:45 Print reply

Posts: 34928
mm
ik weet dat je dit niet doet
maar voor de anderen

heel betrouwbaar is ori 80cc rijden
het rijd wel lekker en er kan weinig misgaan
 
giggitybyte
Terror 19-6-2006 0:50 Print reply

Posts: 9269
ori cilinder van tsx trekt het ook niet echt in de bergen
dus ga ik met thijsse mee charmo of fastarrow
of een 80 blokje

Dit bericht is gewijzigd door Terror op 19-6-2006 om 0:50 uur.
 
Henk-88 19-6-2006 2:38 Print reply

Posts: 26703
Voordat ik een paar jaren geleden met mijn TSX de weg op ging, heb ik het blok uit elkaar gehad; en krukaslagers en de keerringen vervangen. Nieuwe tandwielen en ketting en remkabels en zuiger en nieuwe olie.
5000 km in twee jaar gereden zonder ook maar 1 keer stil te blijven staan. Kan me niet eens herinneren de bougie verwisseld te hebben. Het enige onderhoud was een paar keer de carburateur schoonmaken.
Ik had ori-cilinder (aangepast met ruimere inlaat en membraan) en 16mm @ 60 km/h. Met charmo gaat het ff wat sneller maar zolang de top zo tegen de 75km/h zit, lijkt mij dat ook geen enkel probleem opleveren in verband met betrouwbaarheid op lange ritten. Alleen vuil in de carb kan roet in het eten gooien. Maak je tank vantevoren schoon en plaats een nieuw benzinefilter.
Voor je weggaat de tsx flink gebruiken door veel kilometers te maken.. kleinigheden komen dan wel aan het licht en het is prettige wetenschap dat alles het wel blijft doen.

Er zijn snelheidsbeperkingen voor bromfietsen in Frankrijk. Vraag de ANWB of de Franse ambassade of mail de Franse politie om te vragen welke eventuele snelheidsbeperking aan jou wordt opgelegd daar.

verder:
- ori-luchtfilter monteren
- niet op de motor afremmen
- bergafwaarts kort en krachtig afremmen, als je lang je rem (licht) aangetrokken houdt dan treed fading op.
- zorg voor goede verlichting

neem mee: reservelampjes, reserve-bougie, bougiesleutel, een 'leatherman' en gereedschap om de carb schoon te kunnen maken onderweg.

Houd een bedrag apart om eventuele reparaties te kunnen verrichten.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Scarface 19-6-2006 9:02 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Voordat ik een paar jaren geleden met mijn TSX de weg op ging, heb ik het blok uit elkaar gehad; en krukaslagers en de keerringen vervangen. Nieuwe tandwielen en ketting en remkabels en zuiger en nieuwe olie.
5000 km in twee jaar gereden zonder ook maar 1 keer stil te blijven staan. Kan me niet eens herinneren de bougie verwisseld te hebben. Het enige onderhoud was een paar keer de carburateur schoonmaken.
Ik had ori-cilinder (aangepast met ruimere inlaat en membraan) en 16mm @ 60 km/h. Met charmo gaat het ff wat sneller maar zolang de top zo tegen de 75km/h zit, lijkt mij dat ook geen enkel probleem opleveren in verband met betrouwbaarheid op lange ritten. Alleen vuil in de carb kan roet in het eten gooien. Maak je tank vantevoren schoon en plaats een nieuw benzinefilter.
Voor je weggaat de tsx flink gebruiken door veel kilometers te maken.. kleinigheden komen dan wel aan het licht en het is prettige wetenschap dat alles het wel blijft doen.

Er zijn snelheidsbeperkingen voor bromfietsen in Frankrijk. Vraag de ANWB of de Franse ambassade of mail de Franse politie om te vragen welke eventuele snelheidsbeperking aan jou wordt opgelegd daar.

verder:
- ori-luchtfilter monteren
- niet op de motor afremmen
- bergafwaarts kort en krachtig afremmen, als je lang je rem (licht) aangetrokken houdt dan treed fading op.
- zorg voor goede verlichting

neem mee: reservelampjes, reserve-bougie, bougiesleutel, een 'leatherman' en gereedschap om de carb schoon te kunnen maken onderweg.

Houd een bedrag apart om eventuele reparaties te kunnen verrichten.




Bron anwb website:

Maximumsnelheid
Binnen de bebouwde kom 50 km/u, buiten de bouwde kom op tweebaanswegen 90 km/u en op wegen met gescheiden rijbanen en 4 of meer rijstroken 110 km/u (100 bij regen). Op autosnelwegen 130 km/u (110 bij regen). De maximumsnelheid voor motoren tot 80 cc is buiten de bebouwde kom 75 km/u. De maximumsnelheid voor bromfietsen is overal 45 km/u.

Bromfietsen
Het dragen van een helm is verplicht voor alle berijders. Een aanhangwagen is toegestaan. Het vervoer van één passagier is toegestaan, mits speciale zitplaats (duo- of buddyseat) en voetsteunen aanwezig zijn.
Zie ook 'Rij- en kentekenbewijzen' en 'Maximumsnelheid'.
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Mad Scientist 19-6-2006 11:42 Print reply

Posts: 450
okeej tenx hier heb ik echt super veel aan hartelijk dank
en mn tsx heeft ori cilinder maar is volgens mij een beetje getuned heeft kracht genoeg en met beetje wind in de rug rijd hij 65 a 70 maar maakt wel 13000 touren das wel wat minder ik heb thuis nog een 50 charmo liggen die ga ik zeker ook gebruiken en monteer een ori filter dan zal ik wel ver moeten komen denk ik
 
WiZZ [wesley] 19-6-2006 12:18 Print reply

Posts: 4831
neem ook een stangetje van je versnellings bak mee mocht je ketting er aflopen kan je het gelijk vervangen en door rijden (een idee hoe het ook al weer heet)
 
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk!
-simon- 19-6-2006 12:19 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WiZZ [wesley]
neem ook een stangetje van je versnellings bak mee mocht je ketting er aflopen kan je het gelijk vervangen en door rijden (een idee hoe het ook al weer heet)


bedoel je dat koppeling stangetje???
die dwars door het blok gaat

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 19-6-2006 om 12:19 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Custers 19-6-2006 12:20 Print reply

Posts: 4747
Ik mag wel met m'n brommer in het buitenland rijden, ik heb bij mijn verzekering (univé) en blauw blaadje erbij gekregen,dat ik in het buitenland mag rijden. btw ik heb een kenteken.
 
Ride like the wind.
Mad Scientist 19-6-2006 12:25 Print reply

Posts: 450
jaa die koppelings drukstift is idd handig jaa!

moet ik denk ik dan ook maar eens contact opnemen met mijn verzekerings maatschappij hoe dat zit en ff op kenteken laten schouwen
 

Dit topic is 1993 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved