Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - chromen uitlaat lassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1087 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37538 - chromen uitlaat lassen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cmtheman 18-6-2006 17:55 Print topicpost

Posts: 2710
ik heb bij mijn gt550 een chromen uitlaat eronder hangen, en daar zit aan de onderkant een klein gaatje (2 bij 2mm), nu is de vraag of ik dat kan laten lassen met een gewoon lasapparaat of moet ik daar een speciaal lasapparaat voor hebben (er is weleens gelast aan de uitlaat, ligt een dikke slak op)???

alvast bedankt
 
ZAC #802, KNMV #82

ludo 18-6-2006 17:57 Print reply

Posts: 894
kan wel gewoon met de las aperaat maar je moet hetb wel even schoonmaken om de gat heen daar mag geen crome meer zitten ander last hij niet

Dit bericht is gewijzigd door ludo op 18-6-2006 om 17:57 uur.
 
zie mijn rs project http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/388 :D
lucius 18-6-2006 18:53 Print reply

Posts: 262
Als het gewoon verchroomd ijzer is moet je het ff zuiver slijpen rondom het gat en dan kun je het gwoon lasse ja.
 
hasj volle gasj 18-6-2006 18:55 Print reply

Posts: 735
ik heb ook mijn chromen uitlaat moeten lassen... niks schoongemaakt en gewoon gelast met co2 en het zit perfect
 
Quantoelicoe 18-6-2006 19:03 Print reply

Posts: 927
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hasj volle gasj
ik heb ook mijn chromen uitlaat moeten lassen... niks schoongemaakt en gewoon gelast met co2 en het zit perfect

zit mischien wel vast, maar voor hoelang!
Het is dus beter om de plek eromheen een beetje schoon te maken!
 
-Tom- 18-6-2006 19:25 Print reply

Posts: 4151
let er wel op dat het hele gebeuren niet te warm word.. dan gaat 't verkleuren
 
FTS Member
PRO TUNING 18-6-2006 19:59 Print reply

Posts: 4000
Even aantippen met een nichroma electrode.
 
hasj volle gasj 18-6-2006 21:19 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Quantoelicoe
[...]

zit mischien wel vast, maar voor hoelang!
Het is dus beter om de plek eromheen een beetje schoon te maken!


zit al dik 4 maanden der op en flink crosse dus de pijp heeft flink wat schokken gehad
 
MT70-nolimit 18-6-2006 22:42 Print reply

Posts: 4322
Als je de mogelijkheid hebt met mig/mag moet kun je dat gewoon toepassen. je maakt het gat goed vet/roestvrij, desnoods iets uitboren en dan gewoon dichtlassen. Steeds korte tikjes waarbij je het materiaal niet de kans geeft om af te koelen. Dan krijg je hem wel dicht.
 
gaat lang goed
Frysk 19-6-2006 0:05 Print reply

Posts: 34928
hardsolderen
gewoon uitlaat even neerleggen dat je er goed bij kunt
met gasbrander dat plekje even rood gloeien en koper erop lekken

naja zoek maar ff @ google over hardsolderen

en geloof me
dat zit vast...

15x de hardheit van normaal solderen

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 19-6-2006 om 0:06 uur.
 
giggitybyte
Joostvdw 19-6-2006 0:09 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
hardsolderen
gewoon uitlaat even neerleggen dat je er goed bij kunt
met gasbrander dat plekje even rood gloeien en koper erop lekken

naja zoek maar ff @ google over hardsolderen

en geloof me
dat zit vast...

15x de hardheit van normaal solderen

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 19-6-2006 om 0:06 uur.


en al je chroom in een straal van 15cm van je uitlaat, goed idee!
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
SavagePielk 19-6-2006 0:09 Print reply

Posts: 4562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
hardsolderen
gewoon uitlaat even neerleggen dat je er goed bij kunt
met gasbrander dat plekje even rood gloeien en koper erop lekken

naja zoek maar ff @ google over hardsolderen

en geloof me
dat zit vast...

15x de hardheit van normaal solderen




dan zou ik het eerder lassen, veel directer (minder kans op lekken van materiaal) dan solderen. Bij solderen kan je vloeibad naar binnen lopen, dat is bij lassen veel minder snel het geval.
 
Frysk 19-6-2006 0:11 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SavagePielk
[...]


dan zou ik het eerder lassen, veel directer (minder kans op lekken van materiaal) dan solderen. Bij solderen kan je vloeibad naar binnen lopen, dat is bij lassen veel minder snel het geval.


valt mee
geprobeerd met uitlaat van de peugeot 103 electronic van een maat van me (ikkejw) ding zat vol lekken
is nu gewoon goed


is 2 weken geleden gehardsoldeert
zit nu nog vast (en de uitlaat van zo'n peugeot gaat op en neer he )
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


en al je chroom in een straal van 15cm van je uitlaat, goed idee!


je kan ook zo'n kleine gasbrander hebben he... of zo'n vuuraansteker die heel fel heet word werkt netjes



Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 19-6-2006 om 8:13 uur.
 
giggitybyte
MX Racing 19-6-2006 8:39 Print reply

Posts: 812
autogeen ja, als de uitlaat een beetje dun is lukt het niet met een gewoon lasaparaat
 
cmtheman 19-6-2006 12:34 Print reply

Posts: 2710
dus met co2 en alles gooed schoonmaken moet het lukken ,dan schuur ik eromheen wel, en dan laat ik het bij ons bedrijf doen ofzo, we kijken wel of het wat wordt
 
ZAC #802, KNMV #82

Dit topic is 3591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved