Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - probs met stage 6 pwk21mm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1268 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37536 - probs met stage 6 pwk21mm
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1108 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

para 18-6-2006 15:58 Print topicpost
Posts: 31
Heb een tijdje geleden een stage6 21mm gekocht(diegene met stage 6 op de zijkant en niet keihin) en hij wil langs geen kanten stationair draaien...
Hij zit gemonteerd op een suzuki 6bak 50cc LC btw
heb getest op 2 verschillende blokken, net hetzelfde resultaat.

Na een versnelling hoger te gaan en weer gas te geven krijgt hij de eerste halve seconde ook gelijk geen benzine.

Gasklep volledig open draait ook niet echt bepaald uitstekend (gasschuif 3/4 open = meer vermogen dan volledig open)

Uitlaat is een opmaat hoogtoerig ding die berekend is om door te lopen tot een 12500 rpm.

Ik denk niet dat dat stationair probleem eraan zou liggen dat hij te groot is voor 50cc, want het lukt wel met een dellorto van hetzelfde kaliber...

Inlaatkanaal van de cilinder heeft een diameter van 21.5mm.

Hoofdsproeier 102, 0 sproeier in powerjet,ori stationair sproeier.

Andere sproeiers heb ik al geprobeerd, en met de luchtschroef is het ook niet op te lossen ervaar ik.

Ik had graag geweten of er nog mensen zijn die dezelfde problemen hebben, en of er daarvoor oplossingen zijn...


Dit bericht is gewijzigd door para op 18-6-2006 om 16:03 uur.
 

Jekko 18-6-2006 16:33 Print reply

Posts: 827
Overkilll

en suzuki bloklc50 is dus tsw? rg50 blok.
orginele cilinder? ik meende niet dat je de inlaat tot 21mm kon krijgen, iig suzuki blokken lopen het beste met niet al de grooote cabrs, 18mm is toch wel de max voor 50cc.

Gooi er een 70cc op en denk dat je hele leuke setup hebt.
 
Waiting for the wor`s to come
John Huijben 18-6-2006 16:43 Print reply

Posts: 2433
overkill
als je een beetje redelijke cilinder hebt kan dat best.
maar met een opmaat komt de afstelling zowiezo nauwkeuriger dan normaal.

maar heb je de hoofdsproeier al wel goed staan ?
met de goede hoofdsproeier hoort het volgas zowiezo al goed te lopen.
en met de luchtschroef kun je vaak nog best redelijk je stationar regelen mits de stationairsproeier redelijk is.

neem aan dat je geen valse lucht hebt en dat zeker weet ?
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
honda-mbx 18-6-2006 17:05 Print reply

Posts: 1688
igg, denk dat die valse lucht trekt oid.
carb is wel helemaal schoon?

 
ik vlam je..
Menu2t 18-6-2006 17:11 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
igg, denk dat die valse lucht trekt oid.
carb is wel helemaal schoon?




2 motorblokkken geprobeerd staat der dus dat zal wel niet
 
NSR Supersprint special!
peke 18-6-2006 17:57 Print reply
Posts: 61
staat gwn te arm

flikker er om te beginnen al een grotere stationnair sproeir in
zou kunnen dat ie dan volgas ook inorde is

regel eerst de stationair loop af, dan pas de hoofdeproeier moest het toch nodig zijn

Dit bericht is gewijzigd door peke op 18-6-2006 om 17:59 uur.
 
para 18-6-2006 18:24 Print reply
Posts: 31
Heb al alle sproeiers getest, 95,100,102,105, hij loopt het best op 102, 100 is duidelijk te klein, en 105 te groot(duidelijk slechter op hoge toeren)

zal eens proberen met een stationair sproeier, maar vind het toch vreemd dat het met de originele ZO slecht is, bij een 50cc zou het al rijker moeten uitkomen... Als je kijkt in tuningboeken lees je ook dat de stationairsproeier praktisch niets uit zou maken vij volgas...

En dan nog dat na het schakelen dat hij even geen benzine heeft is nog het vreemdste. Ik zie de gasnaald wel ferm trillen in de sproeierbuis, mss wel erger dan in mijn yz250, maar denk niet dat dat echt iets kan betekenen, als ik hem lichtjes aan de zijkant druk om hem stil te houden met een kleine schroevendraaier verandert er niets aan het karakter.

btw ik ken iemand die een 28mm flatslide mikuni op zijn originele 50 cilinder gezet heeft, wel verkorte inlaat en nog wat extremere timingen natuurlik... 14.3pk ,max14500rpm en na een 300 tal dynoruns, maar er moet blijkbaar toch wel iets mogelijk zijn met die blokken.

Mja valse lucht, ik zal het nog even goed bekijken, maar denk het niet echt, is natuurlijk wel een niet-originele aansluiting om het te laten passen...
 
PRO TUNING 19-6-2006 10:10 Print reply

Posts: 4000
Probeer eens een grotere naaldsproeier.
 
tsxj oran 19-6-2006 10:15 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: para
Heb al alle sproeiers getest, 95,100,102,105, hij loopt het best op 102, 100 is duidelijk te klein, en 105 te groot(duidelijk slechter op hoge toeren)

zal eens proberen met een stationair sproeier, maar vind het toch vreemd dat het met de originele ZO slecht is, bij een 50cc zou het al rijker moeten uitkomen... Als je kijkt in tuningboeken lees je ook dat de stationairsproeier praktisch niets uit zou maken vij volgas...

En dan nog dat na het schakelen dat hij even geen benzine heeft is nog het vreemdste. Ik zie de gasnaald wel ferm trillen in de sproeierbuis, mss wel erger dan in mijn yz250, maar denk niet dat dat echt iets kan betekenen, als ik hem lichtjes aan de zijkant druk om hem stil te houden met een kleine schroevendraaier verandert er niets aan het karakter.

btw ik ken iemand die een 28mm flatslide mikuni op zijn originele 50 cilinder gezet heeft, wel verkorte inlaat en nog wat extremere timingen natuurlik... 14.3pk ,max14500rpm en na een 300 tal dynoruns, maar er moet blijkbaar toch wel iets mogelijk zijn met die blokken.

Mja valse lucht, ik zal het nog even goed bekijken, maar denk het niet echt, is natuurlijk wel een niet-originele aansluiting om het te laten passen...

dan was dat geen orginele 50cc, maar iig, als je een tsx ori cilinder(dus dat blok gietijzer hebt) kan je daar gewoon geen 21mm op kwijt zonder die cilinder flink te bewerken, de poorten e.d. zijn daar gewoon te klein voor, en dan hij vol gas slechter loopt dan 3 kwart gas kan ook komen door de gasnaald hoogte hoe ziet je bougie eruit na een tijdje vol gas te hebben gereden?

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 19-6-2006 om 10:18 uur.
 
oud
para 19-6-2006 21:53 Print reply
Posts: 31
Bougie ziet er gewoon goed uit, cil van die gast was de originele, maar de timingen veel hoger (uitlaat 196 ergens en de hoek waaronder het membraan staat werd verkleind+ inlaattiming verhoogd) Hij mag geen aftermarket cil gebruiken in zijn klasse.
21 van dellorto deed vreemd genoeg wel, zelfs op het originele blok van de 2. Het blok waarop ik de carbu wil gebruiken is met een 0.8mm opgehoogte cil en cilkop met squish opp van 53.4%(std=68%) en clearance van 0.7 met een geometrische compressie van 1/15. Ontsteking std op 22°
Ik wilde er die 21mm op zetten icm wat hogere timingen, maar wilde nu toch al iets testen om te kijken waar ik sta vóór het frezen, dat hij volgas wat slechter is op dit moment is mss nog te begrijpen, maar dat hij stilvalt, en dat hij na schakelen niet direkt benzine krijgt niet...

gasnaald zit in het midden, maar heeft een 0.3mm radiale speling in de gasschuif, is ook niet vastgedrukt door het nylon stukje onder de veer.
Heb nu eens een stukje gedraaid om de naald meer naar beneden te drukken zodat ze niet zo zou trillen. Maar denk niet dat dat veel zal geven.


 
-Wheelie-Johie- 19-6-2006 23:15 Print reply

Posts: 2814
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: peke
staat gwn te arm

flikker er om te beginnen al een grotere stationnair sproeir in
zou kunnen dat ie dan volgas ook inorde is

regel eerst de stationair loop af, dan pas de hoofdeproeier moest het toch nodig zijn

Dit bericht is gewijzigd door peke op 18-6-2006 om 17:59 uur.


weet niet van wie jij hebt leren afstellen en je hebt ook meerde manieren maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand eerst ze stationair sproeier gaat verwisselen

Dit bericht is gewijzigd door -Wheelie-Johie- op 19-6-2006 om 23:15 uur.
 
trots BMW e30 325i eigenaar

Dit topic is 1108 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved