Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Remmen en afwasmiddel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1130 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37531 - Remmen en afwasmiddel
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

peke 18-6-2006 13:51 Print reply
Posts: 61
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: peke
wat is nou het verschil tussen die blokjes en bestaat er een hardheidsaanduiding of zoiets?

weet niet wat de ori blokjes zijn want het is een mobyletje en het heeft een half jaar gelede zo goed geremd dat ik ook stoppies kon make of slipte met men voorwiel

de trommel is nog goed is geen krasje in te bespeure?


kenner nouw iemand antworde op deze vraag?
ik vraag niet of schijven beter zijn dan trommels


Dit bericht is gewijzigd door peke op 18-6-2006 om 13:53 uur.
 
John Huijben 18-6-2006 13:55 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


ik zag jou een keer een stoppiemanken met een mt in 1 van je mt8project filmpjes.. hoe he je dat ooit voorelkaar gekregen :s


jah gewoon goeie remblokke, ware nogeneens nieuw, en n goeie kabel.
heb zo zelf eens mn verlaagde mtx-sh zo goed als voorover gehad
kon met mn mtx-sh met 40 kmh de achterkant omhoog late kome met orginele rem.

met de mt8 trouwens al eerder maar daar deed ik nogal voorzichtig mee

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
RS_Patrick 19-6-2006 6:33 Print reply

Posts: 117
Peke, ik denk niet dat je echt veel keuse hebt in hardheid van de blokjes (remsegmenten/remschoenen) maar van merk tot merk kan het nog wel eens verschillen.

Vooral bij wat oudere brommers met trommelremen komt het nog al gauw voor dat moderne remschoenen verglazen, je kan dit een beetje voorkomen door kort te remmen, dus de brommer voor een kruispunt gewoon uit te laten rollen en dan pas op het laats te gaan remmen, of door kort te remmen en weer de rem los te laten en dan weer te remmen.

Het probleem is dat vroeger de remschoenen van Asbest waren wat heel goed tegen hitte kon, De remschoentjes tegenwoordig zijn een stuk minder goed hier tegen bestand maar dat word gekompenseerd doordat moderne trommelremmen veel better hun warmte afstaan aan de buitenlucht.
Dit is bij een ouderweste trommel niet het geval waardoor de remschoenen aan het opervlak verbranden door de hitte, ze verglazen dus.
ff opschuuren en het is weer een tijdje goed.
 
crosser10040 19-6-2006 7:44 Print reply

Posts: 515
en ik zou maark even een mondkapje opdoen want asbest wil je niet inademen
 
RS_Patrick 19-6-2006 8:56 Print reply

Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser10040
en ik zou maark even een mondkapje opdoen want asbest wil je niet inademen


Tegenwoordig zijn remvoeringen geen asbest meer hoor, ik neem aan dat hij niet meer de orginele remvoering heeft.
Het is tegenwoordig allemaal kunstof meestal met kleine stukjes metaal of aluminium er in om de hitte wat better af te voeren

 
peke 19-6-2006 14:00 Print reply
Posts: 61
aah met dit antwoord ben ik iets

bedankt Patrick

ze verlazen inderdaad snel, het zijn remschoenen van ferodo is dat evengoed als ori remblokken?

Dit bericht is gewijzigd door peke op 19-6-2006 om 14:02 uur.
 

Dit topic is 2118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved