Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - inlaat en uitlaat uitvijlen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1029 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37499 - inlaat en uitlaat uitvijlen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5715 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roald 15-6-2006 16:46 Print topicpost
Posts: 13
hallo,

Ik heb thuis een zundapp ks50 530 staan en ik zou graag de inlaat en uitlaatpoorten uitvijlen. Ik heb op internet wel al wat gevonden over hoe ver je mag vijlen enzo maar kvroeg mij af of dit voor elke cilinder hetzelfde is.
De cilinder die er nu op staat is de originele.
Alle tips die mij zouden kunnen helpen zijn natuurlijk ook meer dan welkom.
 

senda80cc 15-6-2006 16:53 Print reply

Posts: 3434
dan zou ik je adviseren om gewoon eerst es een 50cc snel te kopen
 
Keep on rockin' in a free world
RM-sm 15-6-2006 16:54 Print reply

Posts: 3908
en als je het gaat doen neem dan een dremel en geen vijl

en werk je poorten goed af...
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Neluhz 15-6-2006 16:55 Print reply

Posts: 4032
je poorten kun je wel iets uitveilen, neit naar boven of beneden, maar alleen zijwaarts.

 
jeroen_50cc 15-6-2006 16:57 Print reply
Posts: 37
Beter doe je dit gewoon niet en koop je gewoon 50snel want als je dit zonder ervaring doet heb je veel kans om het te verkloten laat dit doen of doe dit met een niet zo zeldzame bromfiets als zundapp.
 
zundappchef 15-6-2006 16:58 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
je poorten kun je wel iets uitveilen, neit naar boven of beneden, maar alleen zijwaarts.



bij in en uitlaat is dat niet verstandig bij zundapp

zuigerveer kan er langs liggen en is bij meeste modellen anders
 
1000 v twin rotax biatch
RM-sm 15-6-2006 17:00 Print reply

Posts: 3908
beter koop je dan eerst ene 2de handse cilinder ofzo om te oefenen ..?

en zo neit koop je ene nieuwe 50cc snel en vijl je je oude cilinder uit.. en probeer je het..?
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
senda80cc 15-6-2006 17:01 Print reply

Posts: 3434
denk dat je met een 50snel ok veel meer uithaald
en zonder ervaring aan zo'n cilinder beginne wil ik je niet aanraden
 
Keep on rockin' in a free world
zundappchef 15-6-2006 17:05 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
denk dat je met een 50snel ok veel meer uithaald
en zonder ervaring aan zo'n cilinder beginne wil ik je niet aanraden



als het gefoceeerde koeling is
dan is een 50 sneller dan 70

anders is een 70 redelijk


maar zou voor een 280 cilinder van zundapp gaan of een 284
 
1000 v twin rotax biatch
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-6-2006 17:06 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]



als het gefoceeerde koeling is
dan is een 50 sneller dan 70




kun je dit onderbouwen ?

vind wel interresant
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
senda80cc 15-6-2006 17:08 Print reply

Posts: 3434
bji zundapp weet ik het niet
maar weet wel dan een 70cc bij een kreidler veel trager is dan een 50cctje bij een kreidler

 
Keep on rockin' in a free world
roald 15-6-2006 17:08 Print reply
Posts: 13
bedankt
ik denk dat ik het ga proberen en als ie kapot gaat koop ik een 50cc snel
 
MX Racing 15-6-2006 17:16 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roald
bedankt
ik denk dat ik het ga proberen en als ie kapot gaat koop ik een 50cc snel


inlaat aan beide kanten 2mm groter maken
en uitlaat ook
 
roald 15-6-2006 17:17 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]



als het gefoceeerde koeling is
dan is een 50 sneller dan 70

anders is een 70 redelijk


maar zou voor een 280 cilinder van zundapp gaan of een 284




Er staat nu een 284 cilinder op

 
RS_Patrick 15-6-2006 18:12 Print reply

Posts: 117
hele fijne slotenmakers vijltjes gebruiken voor de afwerking als je het gaat vijlen, helemaal als het een chroom wand of nikasil wand is
 
zundappchef 15-6-2006 18:14 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roald
[...]




Er staat nu een 284 cilinder op





dan zou ik er niet aan gaan tunen want dat zijn al snelle cilinder

beter koop je er een bette carb op



als je uhm tuned let op want dat zijn chrome wanden en die kunen hierdoor wel is beschadiggen of stukjes uitspringen

beter verkoop je deze aan dikke dennis of ruil je uhm tegen zijn getunde 280



edit: @ gsm

weet niet precies hoe het komt maar de heeft met de flow te make


nee heb verschil zelf gemerkt
keer 70 cc athena gehad die liep 70 en toen met mijn 50 cc athena liep die ook 70 en trok sneller op

allebei met 17.5 dellorto

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 15-6-2006 om 18:19 uur.
 
1000 v twin rotax biatch

Dit topic is 5715 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved