Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - prijs brommercertificaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1164 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37497 - prijs brommercertificaat
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 5608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

black-spider 15-6-2006 19:31 Print reply
Posts: 36
dat wat travel fast zegt, zou best kunnnen kloppen, dat brommers onder lichte motoren gaan vallen,

maar er bestaat nog steeds een max. constructie snelheid, dus je kan je brommertje natuurlijk niet tot die 9,1 kw op gaan voeren he
 
crosser10040 16-6-2006 9:02 Print reply

Posts: 515
ff vraagje he als er een weg is waar auto's 80 mogen, wordt je dan pas geflitst met 80 of voelt die kast dat je een brommer bent en flitst ie met 40? (doet er niet toe dat zulke wegen niet bestaan, ergens hier is een weg waar het fietspad net een omgeploegd weiland is.)
 
Chappy 16-6-2006 9:37 Print reply
Posts: 1053
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser10040
ff vraagje he als er een weg is waar auto's 80 mogen, wordt je dan pas geflitst met 80 of voelt die kast dat je een brommer bent en flitst ie met 40? (doet er niet toe dat zulke wegen niet bestaan, ergens hier is een weg waar het fietspad net een omgeploegd weiland is.)


Dan word je pas geflits zodra je 80 rijdt, dus niet als je 60 rijdt oid. Maar hier in de buurt zou ik zo geen weg kunnen vinden waar je 80 mag en camera's staan en je met de brommer ook op mag. (doet er ook niet toe verder:p)
 
Work in progress
Frutje 16-6-2006 10:55 Print reply

Posts: 812
gaan de rollerbanke nou eiglik ok weg want daar hoor ik ook alles over maar weet niet wat ik moet gelove ?
 
Lee4 16-6-2006 17:48 Print reply
Posts: 2
Ok, maar ff terug op het originele onderwerp (word 4 okt 16 en ik kan verder nergens info vinden) Kost het brommercertificaat in oktober nog gewoon iets van 50 euro, en is het alleen theorie? (met praktijk zal het wel duurder worden) Enneh, over dat europese rijbewijs; omdat het vermogen wat hoger ligt denk ik dat je dat rijbewijs ook pas mag gaan halen als je 18 bent.
 
Name of Steel 16-6-2006 18:08 Print reply

Posts: 3532
als we 9.1 kw mogen hebben, lijkt het me logisch als we ook meer cc's mogen hebben nietwaar???
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Mopar 16-6-2006 18:08 Print reply

Posts: 4772
nee
 
-Bassie- 16-6-2006 18:37 Print reply

Posts: 6617
soms als je effe doorkijkt in de nieuws afdeling kan je ook er wat over vinden.

nu is het 30 en wort waarscheinlijk 300.

staat in dit artikel:


http://www.brommerforum.nl/nieuws/artikel/346

 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Kawaz 16-6-2006 20:34 Print reply

Posts: 136
Ik heb ze een poosje geleden gebeld en toen zeiden ze dat het waarschijnlijk in 2007 pas zou komen, en dat zelfs dat nog niet helemaal zeker was omdat het te duur was
 
Handbuilt is just an other way of saying the door will come off.
mblover 16-6-2006 23:33 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
De bedoeling is dat nederland vertraagt de europese wet gaat invoeren (had officeel dit jaar al gemoeten). Die wet houd in dat de categorie brommers komt te vervallen. Alle voertuigen zullen dus motor gaan heten en in 3 types vallen
1. tot 10.9 kw (licht rijbewijs)
2. van 11 tot 35 of 50 kw (vast te leggen per land) (middel zwaar)
3. meer dan 35 of 50 kw (zwaar/onbeperkt)

Om er voor te zorgen dat iemand van 16 wel een beetje normaal kan rond rijden heeft mevrouw Peijs (verkeer en waterstaat) besloten eerst het rijbewijs in te voeren en daarna pas het vermogen om hoog te gaan gooien (van 0.5 kw naar 10.9 kw) en dus ook het goed keuren van lichte europeese motoren, te denken aan NSR 125, RS 125, Mito 125, etc.

De kosten van dit rijbewijs zijn nog niet bekend, wel het cbr examen, deze gaat 179,50 kosten exclusief motor huur (rijschool?). Wat de lessen gaan kosten en of je het zelfde kwijt ben voor theorie als bij motor is ook niet bekend. Het ministerie van Verkeer en waterstaat zegt dat aan het einde van de zomer een website moet komen met informatie hier over.




nu is het max vermogen helemaal geen 0,5kw....
dat is zo uit me hoofd 4,5kw...
die 0,5 is alleen gaar getal wat tegen de wouten zegt in welke regel van de tabel ze moeten kijken, verder is het niks.

daarnaast is er nog steeds een maximale constructiesnelheid van 45kmh in de Nederlandse wet, juist om die europese regel op te vangen...
en max constructie bestaat in de europese wet niet geloof ik? dus weet niet in hoeverre dat aan te vechten zal zijn?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]



Ik heb 4 jaar bij het RDW gewerkt (tot maart van dit jaar). Die zijn al jaren bezich met deze kwestie (en komen er geloof ook nog niet uit,en dus kan zo weer verander). Het zijn dus eigelijk geruchten gebaseerd op de europese wet die we als nederland MOETEN volgen, maar als je dit jaar gepakt wordt met teveel vermogen en zou dit bij het europese hof aanvechten krijg je gelijk (europese wet krijgt voorrang boven de nationale wet)


net of iemand die 2kw heeft dat voor het europese hof gaat aanvechten, als je verliest kost het meer dan een boete, tenzij je een custom made brommer hebt van 123120391euro... net zoiets als zon ding van bijv american chopper, alleen dan mooi...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha_RD
[...]


ja dat was al bekend maar er gaan ook geruchten dat de rollerbank helemaal weg gaat, maar dat moet ik nog zien


nee want dan hadden ze geen nieuwe gekocht. er zijn trouwens 27 nieuwe, dus het zal wel niet meer gebeuren dat er op een dag 3paginas van rollerbank.nl vol staan, maar toch.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
een bank die echte kw's aangeeft is behoorlijk duur

nieuwe bank geeft snelheid aan... inbox anders John Huijben, die heeft er al kennis mee mogen maken dacht ik


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RM-rr
[...]


niet hellemaal, der komen der wel ene stuk minder maar verdwijnen niet hellemaal, maar ze zetten nu gewoon flitspalen neer of lazergun ofzo..





radardetector met zo'n filter dat de radardetectordetector hem niet ziet? en verder uit je doppen kijken.
overigens is het wel veel eerlijker, want nu loop je ook risico als je netjes rijd, en straks alleen als je hem ff los trekt. maarjah...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorn
Voordelen rijbewijs:

Minder gewonden/doden
Veiliger verkeer
Meer ervaring vooraf

Nadelen:

Fucking duur
Kost veel tijd
en het is genaait voor de mensen die dan net 16 worden..



minder gewonden/doden: haal de bejaarden uit het verkeer, die kijken nergens na en zijn ook altijd van mening dat onder respect hebben voor ouderen valt dat ze overal voor mogen kruipen om vervolgens te langzaam verder te rijden.
verder zorgen voor verkeersinzicht, dus de persoon die brommer gaat rijden ook alvast in het diepe gooien met een ritje tussen het verkeer op het examen. Al is het belangrijkste moeilijk te controleren en aan te leren, namelijk dat men eens fatsoenlijk anticipeert en nadenkt...

verder is volgens mij de beste optie zo snel mogenlijk 18 worden...
 
John Huijben 17-6-2006 0:17 Print reply

Posts: 2433
heb nu zelf op 2 van die nieuwe banken gedaan.
een keer op de testbank bij de RDW te rijden
en een keer op de nieuwe testbank van de politie te rijden, dat is geloof ik de eerste nieuwe testbank in nederland die de politie gebruikt.

deze bank geeft geen kilowatts aan.
is gewoon een rol die bij snelheden weerstand opbouwt (werkt volgens mij met n waterrem oid) en zo simuleerd de rol dus luchtweerstand en wrijvingsverliezen enzo.
de bank geeft gewoon km/h aan.. dus zo kunnen ze inschatten hoe hard je brommer daadwerkelijk op de weg rijd zonder echt te rijden.

zitten gelukkig wel wat marges is, dus op de bank geeft ie iets minder aan dan dat ie op de weg loopt. en dan gaat er geloof ik nog 4 kmh correctie vanaf. de boetes zijn volgens mij ook aangepast op de nieuwe bank. want eerst had je een bepaalde boete bij een aantal "kw's", maar nu gaat dat dus per snelheid.

maja geloof dat ze pas n boete geve bij >50kmh te hard.
dus stel je bent een beetje licht en je brommer loopt op de weg een krappe 60, dan heb je dus kans dat je geen boete krijgt. de bank geeft namelijk iets minder aan. in veel gevalle is die kerel die erop zit zwaarder (ik weeg nl geen 80 kg) en dan gaat er nog 4 kmh correctie vanaf.

voor zover is weet is de nieuwe rollerbank qua constructie hetzelfde als de testbank bij de rdw. alleen word bij de rdw alles netjes aangegeven op een computerscherm, en bij de politie uitvoering is het allemaal wat compacter.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
StormingSoul 17-6-2006 0:38 Print reply

Posts: 503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chappy
[...]


Dan word je pas geflits zodra je 80 rijdt, dus niet als je 60 rijdt oid. Maar hier in de buurt zou ik zo geen weg kunnen vinden waar je 80 mag en camera's staan en je met de brommer ook op mag. (doet er ook niet toe verder:p)



Dat klopt niet helemaal.
Als jij langs een Flitsauto rijdt, heb je kans dat je de lul bent, aangezien de flitsauto's ook personen auto's vrachtwagens, aanhang wagens kunnen onderscheiden sinds een tijdje, zitten brommer kentekens er ook bij.
(Zelfde systeen wat wordt gebruikt voor kenteken controle met openstaande boetes)

Dus als je langs scheurt, ding meet je en pakt je kenteken plaat.
Heb je kans dat je geflitst wordt omdat hij je als brommerkenteken pakt en 40 kmph als max toepast.

Wil niet zeggen dat elke flitsauto dit al kan, maar in elke regio zijn ze er zeker wel, hier hebben we er ook 2 in noord holland noord.
 

Dit topic is 5608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved