ik heb effe een vraagje, een vriend van mij heeft een scooter  , daar hadden we laatst een andere cilinder opgelegd, 70cc, was 2e hands en gepoetst of zoiets. kortom klaar voor het blazen. maar nu was deze vastgelopen, nou is mijn vraag komt het door de hitte, het is namelijk geforceerde luchtkoeling maar die kap daarvoor hadden we er niet om gezet, verder lagen wel alle kappen eraf, dus hij werd rijwind gekoeld.
of ligt het aan vuil, want net voordat hij vastgelopen was zat er geen filter op en er was al wat mee gereden bij een verkeerde afstelling en er was een stuk luchtfilter gevonden tegen het membraan aan, wat iemand anders in een crossfilter had gedaan bij het afstellen.
hij omschrijft de cilinder als volgt:
de zuiger was bovenaan kapot, deukjes en stukjes uit en dan binnen in cilinder dikke kras en paar spoelpoorten verneukt
mij lijkt dat er bij een warmloper over heel de zuiger lichte krassen zitten en binnenin de cilinder ook, door de sterke wrijving.
|