Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #37473 - bougie zwart
|
Pagina 3 van 4
|
Dit topic is 7898 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
[RRT] Lost-P |
14-6-2006 22:51 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
Klappen uit de uitlaat is meestal een versleten zuigerveer of verkeerde ontsteking timing.
Je kan mij niet wijs maken, dat met een verschil van 15graden van de 1 op andere dag een brommer meteen brak rijd.
niet lullig bedoelt, maar mij DT reed in de winter met -7 altijd prima en in de zomer met 30+ ook altijd goed, zonder iets aan de afstelling te doen.
(brommer) altijd afstellen als het +/- 15 graden is.
en een auto is net iets meer als 50cc, en alles komt net iets nauwer ivm vacuum bull-shit.
Als jij een auto met een brommer vergelijkt ben jij een prutser
Ik vergelijk geen auto met een brommer pikkie, ik maak m;n punt alleen duidelijk...
Omdat klappen uit de uitlaat "meestal" dit betekent kan het dat niet betekenen?
En zoals ik al zei... het heeft bij sommige meer invloed als bij anderen... als jij je bougie van je dt goed had bekeken had je gezien dat hij in de winter witter zou zijn tov de zomer waar die donkerder zou zijn...
Dat valt niet te ontkennen... Maar je kunt gewoon geluk hebben dat hij wel goed en netjes blijft lopen.
Maar dat neemt niks weg van het feit dat de dingen die ik opnoemde gewoon goede en vrij logische verklaringen zijn...
Alleen dat jij het er niet mee eens bent, betekent niet dat het niet zo kan zijn.
En, als je het er niet mee eens bent, kun je dat ook normaal zeggen en gewoon je mening met argumenten geven... ipv meteen lekker bijdehand oprotten e.d begint te zwammen...
en, zoals ik ook al zei, als jij mij een prutser noemt... dan zegt dat al genoeg over jou...
Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 14-6-2006 om 22:53 uur.
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Mopar |
14-6-2006 22:55 |
Posts: 4772 |
oke prima, jij je zin dan lekker
vervang de sproeier maar fijn voor een kleinere (toch lost-p ? )
ik hoop voor je dat hij daardoor niet te arm gaat lopen.
Mijn advies is :
Kijk eerst je ontsteking + zuigerveren + krukas keering en e.v.t. luchtfilter na voordat je met sproeiers gaat lopen kloten.
* zucht *
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
14-6-2006 22:59 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
oke prima, jij je zin dan lekker
vervang de sproeier maar fijn voor een kleinere (toch lost-p ? )
ik hoop voor je dat hij daardoor niet te arm gaat lopen.
Mijn advies is :
Kijk eerst je ontsteking + zuigerveren + krukas keering en e.v.t. luchtfilter na voordat je met sproeiers gaat lopen kloten.
* zucht *
Je bent een vrij irritant mannetje he? normaal alle opties bekijken en overdenken kun je niet ofzo? Je moet overal "sarcastisch" en nonchalant over praten enzo, want anders kom je niet slim over ofzo???
Maarja...
Zoals ik net al zei (voor de 99e keer ofzo) het KAN heel goed 1 vd dingen zijn die Mopar hierboven verteld.
Maar... het kan NET ZO GOED zo zijn dat je sproeier nu dus te groot is.
Ik zeg niet dat het mijn idee is, of dat het zijn idee is, het is gewoon heel goed mogelijk dat het 1 van deze 2 is...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Rinno |
14-6-2006 23:01 |
Posts: 189 |
Klappen komen NIET uit de uitlaat, komt bij de cilinder vandaan.
Zuiger en zuigerveren zijn 2 dagen terug vervangen.
Zal de luchtfilter wel controleren, en de carb is schoon.
keringen en ontsteking moet ik ook ff naar kijke.
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
14-6-2006 23:03 |
Posts: 4578 |
als je zuigerveren (en zuiger dan) gewoon goed zijn, mjah, kijk je luchtfilter en ontsteking ff na...
Maar ik denk toch eerder dat het gewoon is dat je sproeier nu te groot is
Hij begon een paar dagen terug toch? Rond de tijd dat het ineens zo fakking heet werd? (het weer)
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Mopar |
14-6-2006 23:05 |
Posts: 4772 |
oke, ik begrijp je standpunt.
ik heb ook niet gezegt dat het niet mogenlijk is, theoretisch kan het zeker, maar ik de praktijk komt het zelden voor op een normaal 50cc!!! brommertje.
En om meteen te zeggen dat die maar met sproeiertjes aan de slag moet vind ik iets te ondoordacht, weet wat er kan gebeuren met een te klein sproeiertje ? juist.. dat wil je/we niet.
Dus kijk eerst de hele bende na voordat je dingen gaat veranderen/vervangen.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
14-6-2006 23:07 |
Posts: 10560 |
dus je hebt een nieuwe zuiger en veren erop gezet en toen begon dit ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Mopar |
14-6-2006 23:09 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
dus je hebt een nieuwe zuiger en veren erop gezet en toen begon dit ?
Zuiger verkeerd om ownage
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
14-6-2006 23:10 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
Zuiger verkeerd om ownage
of dat , of de oude zuiger was zo versleten dat hij gewoon een stuk grotere sproeier nodig was , nieuwe zuiger betekend dus te rijk lopen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Mopar |
14-6-2006 23:11 |
|
[RRT] Lost-P |
14-6-2006 23:12 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
oke, ik begrijp je standpunt.
ik heb ook niet gezegt dat het niet mogenlijk is, theoretisch kan het zeker, maar ik de praktijk komt het zelden voor op een normaal 50cc!!! brommertje.
En om meteen te zeggen dat die maar met sproeiertjes aan de slag moet vind ik iets te ondoordacht, weet wat er kan gebeuren met een te klein sproeiertje ? juist.. dat wil je/we niet.
Dus kijk eerst de hele bende na voordat je dingen gaat veranderen/vervangen.
hmm, ben het wel met je eens dat je officieel gezien eerst alles moet controleren voordat je iets doet...
Maar ben het niet met je eens over het feit dat als je een sproeier gebruikt die een paar maatjes kleiner is dan wat hij nu heeft, dat het dan meteen levensgevaarlijk is.
Wanneer hij gewoon normaal ff warmdraait en dan even normaal rijdt om te kijken of hij goed loopt is er niks aan de hand.
Hij HOEFT niet volgas te jakkeren, want dan kan het zkeer wel gevaarlijk zijn ja, maar dat is niet nodig omdat hij met normaal heel rustig gebruik al kan merken of het wel of niet helpt.
en, naar JOUW ervaringen komt het niet vaak voor, naar de mijne juist wel... dus zo praktisch niet voorkomend is het niet
|
|
Chille Tune shit dan |
|
[RRT] Lost-P |
14-6-2006 23:13 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
of dat , of de oude zuiger was zo versleten dat hij gewoon een stuk grotere sproeier nodig was , nieuwe zuiger betekend dus te rijk lopen
hmm, zou ook nog kunnen...
Zuiger verkeerd om zou ook nog kunnen
Maja, laten we er eerst even van uit gaan dat hij het normaal in elkaar heeft gezet
Al is het ook wel vreemd dat het ongeveer rond dezelfde tijd is gebeurt
|
|
Chille Tune shit dan |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
14-6-2006 23:16 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
Als je het zover laat komen is dat niet slim
waarom dan ?
ken er genoeg met die zeggen zolang het nog rijdt pak ik niks uit elkaar , en zolang je geen gekke dingen doet gaat het lang goed .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Mopar |
14-6-2006 23:16 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
hmm, ben het wel met je eens dat je officieel gezien eerst alles moet controleren voordat je iets doet...
Maar ben het niet met je eens over het feit dat als je een sproeier gebruikt die een paar maatjes kleiner is dan wat hij nu heeft, dat het dan meteen levensgevaarlijk is.
Wanneer hij gewoon normaal ff warmdraait en dan even normaal rijdt om te kijken of hij goed loopt is er niks aan de hand.
Hij HOEFT niet volgas te jakkeren, want dan kan het zkeer wel gevaarlijk zijn ja, maar dat is niet nodig omdat hij met normaal heel rustig gebruik al kan merken of het wel of niet helpt.
en, naar JOUW ervaringen komt het niet vaak voor, naar de mijne juist wel... dus zo praktisch niet voorkomend is het niet
Nah, oke, maar hij zegt net dat hij het zuigertje vervangen heeft, dat geeft al een hele hoop meer mogenlijk heden, vlase lucht, verkeerd om, etc.
Mijn ervaringen met een brommer is vrij oppervlakkig, als het het doet, doet het het.
met de CB ook, -7 ofzo, gisteren 30+ maakte geen klote uit. het loopt even hard.. Tis tenslotte maar 50cc.. wat dus NIKS is.
Mij lijkt het gewoon (heel) sterk dat hij ineens zo brak zou kunnen lopen door het temp verschil, heeft vast (en zeker) een andere oorzaak.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
14-6-2006 23:18 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
Nah, oke, maar hij zegt net dat hij het zuigertje vervangen heeft, dat geeft al een hele hoop meer mogenlijk heden, vlase lucht, verkeerd om, etc.
Mijn ervaringen met een brommer is vrij oppervlakkig, als het het doet, doet het het.
met de CB ook, -7 ofzo, gisteren 30+ maakte geen klote uit. het loopt even hard.. Tis tenslotte maar 50cc.. wat dus NIKS is.
Mij lijkt het gewoon (heel) sterk dat hij ineens zo brak zou kunnen lopen door het temp verschil, heeft vast (en zeker) een andere oorzaak.
moest je deze winter eens op ons schoolplein kijken , zo goed als elke senda moest 100 meter lopen voor hij starte
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Dit topic is 7898 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 4
|
|