Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - bougie zwart

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 951 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37473 - bougie zwart
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7869 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rinno 14-6-2006 16:22 Print reply

Posts: 189
Zal dan eerst wel eens een kleinere sproeier proberen,
Maar hoe krijg ik die luchtfilter/box van de ar50 eraf?
En die klappen, iemand nog een idee waar die van kunnen komen?

 
puch_master 14-6-2006 16:25 Print reply

Posts: 3429
is je luchtfilter niet verstopt

dan krijgt hij in verhouding teveel benzine en word je bougi ook zwart..

of sproeier losgetrild zou ook kunnen, maar dan start hij helemaal niet meer denk ik...
 
Toyota AE86 Levin coupé
Rinno 14-6-2006 17:18 Print reply

Posts: 189
zal de filter ff checken zodra ik heb uitgevonden hou dat ding losgaat

en dan nog iets,

ALs ik ff gereden heb ligt er altijd een plasje olie op het randje van de demper, m'n velg en achterste kappen zitten dan ook allemaal kleine spatjes op, heeft dit te maken met de hoeveelheid olie die die krijgt? of hoe los ik dot op?
 
puch_master 14-6-2006 19:14 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rinno
zal de filter ff checken zodra ik heb uitgevonden hou dat ding losgaat

en dan nog iets,

ALs ik ff gereden heb ligt er altijd een plasje olie op het randje van de demper, m'n velg en achterste kappen zitten dan ook allemaal kleine spatjes op, heeft dit te maken met de hoeveelheid olie die die krijgt? of hoe los ik dot op?


rookt hij ineens ook heel erg?

het zouden ook wel eens je keerringen kunnen zijn, dan zuipt hij blokolie op en dan word je bougi ook zwart..
 
Toyota AE86 Levin coupé
Rocket Rico 14-6-2006 19:18 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master
[...]


rookt hij ineens ook heel erg?

het zouden ook wel eens je keerringen kunnen zijn, dan zuipt hij blokolie op en dan word je bougi ook zwart..


Dat is idd mogelijk, dan krijg je vooral blauwe rook, ook als tie warm is
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
[RRT] Lost-P 14-6-2006 22:33 Print reply
Posts: 4578
Jongens, wel eens gehoord van een zomer/winter afstelling?

In de winter is het koud, koude lucht heeft een hogere dichtheid, er is zogezegd meer lucht per vierkante meter...
Waardoor je ook meer zuurstof in je brommer krijgt.
Dus als hij hierop goed is afgesteld is dat mooi.

Dan wordt het zomer...
In de zomer is de lucht een stuk heter (zeker de laatste dagen zeg maar).
Hete lucht heeft een lagere dichtheid, waardoor je minder zuurstof in je brommer krijgt... en dus krijg je een te rijk mengsel, want je blijft wel dezelfde hoeveelheid benzine naar binnen zuigen...

Dus, probeer een iets kleinere sproeier
 
Chille Tune shit dan
Mopar 14-6-2006 22:35 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
Jongens, wel eens gehoord van een zomer/winter afstelling?

In de winter is het koud, koude lucht heeft een hogere dichtheid, er is zogezegd meer lucht per vierkante meter...
Waardoor je ook meer zuurstof in je brommer krijgt.
Dus als hij hierop goed is afgesteld is dat mooi.

Dan wordt het zomer...
In de zomer is de lucht een stuk heter (zeker de laatste dagen zeg maar).
Hete lucht heeft een lagere dichtheid, waardoor je minder zuurstof in je brommer krijgt... en dus krijg je een te rijk mengsel, want je blijft wel dezelfde hoeveelheid benzine naar binnen zuigen...

Dus, probeer een iets kleinere sproeier


Rot toch op


Bij een (straat) brommer komt dat heus zo nauw niet, tenzij die al brak afgesteld was.


 
[RRT] Lost-P 14-6-2006 22:37 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Rot toch op


Bij een (straat) brommer komt dat heus zo nauw niet, tenzij die al brak afgesteld was.





Daarom heb ik (en zat vrienden van me) vaak genoeg richting de winter/zomer een hele zooi brommers opnieuw moeten afstellen...

Ik ben het al zovaak tegen gekomen.. Omdat jij niet niet bent tegengekomen kan het niet?...
 
Chille Tune shit dan
Mopar 14-6-2006 22:38 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



Daarom heb ik (en zat vrienden van me) vaak genoeg richting de winter/zomer een hele zooi brommers opnieuw moeten afstellen...

Ik ben het al zovaak tegen gekomen.. Omdat jij niet niet bent tegengekomen kan het niet?...


Ik vind het bull-shit, als jij je brommertje af moet stellen op een paar graden verschil ben je gewoon een prutser.

Die bougie is wss zwart door een verrotte(versleten) zuigerveer ofzo
 
mb-gek 14-6-2006 22:40 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Ik vind het bull-shit, als jij je brommertje af moet stellen op een paar graden verschil ben je gewoon een prutser.

Die bougie is wss zwart door een verrotte(versleten) zuigerveer ofzo

ik moet anders toch echt zeggen dat ik genoeg verschil merk met temp verschillen en gedrag van me brommer
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
[RRT] Lost-P 14-6-2006 22:40 Print reply
Posts: 4578
@Mopar:
zuigerveer kan zeker meespelen...

Maar, wel eens opgelet bij auto;s vroeger? Moesten ook zo goed als altijd van zomer naar winterstand gezet worden..


en dan... jij noemt mij een prutser.... Zegt al genoeg

@Mb-gek:
idd... temp. verschillen kunnen heel erg grote verschillen met zich mee brengen, bij sommige wat meer dan bij anderen...
Maar, sommige mensen zijn nogal koppig en stom



Trouwens, k lees in de beginpost dat je ook last hebt van klappen uit de uitlaat als je gas los laat...
Als je een te rijk mengsel hebt, komt er dus nogal onverbrand mengsel in je uitlaat, wat gewoon nog tot ontbranding komt... dus, nog een extra puntje in de richting van m;n mening

Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 14-6-2006 om 22:43 uur.
 
Chille Tune shit dan
Mopar 14-6-2006 22:44 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

ik moet anders toch echt zeggen dat ik genoeg verschil merk met temp verschillen en gedrag van me brommer


ik denk dat dat tussen je oren zit, als je brommer op bedrijfs-temp is, en je het rij-gedrag is zo extreem als hier beschreven ligt dat echt niet aan de carb. afstelling.

maargoed, ik maak er geen woorden meer aan vuil.

ik zou je (hele) ontsteking-circuit eerst nakijken
Dus ook je bobine ff doormeten en aarde checken, timing etc.
kijken of je carb schoon is (eigenlijk standaard bij motor problemen)
en ff kijken of je zuigerveren nog goed genoeg zijn




 
daanmtx 14-6-2006 22:44 Print reply

Posts: 3759
rrt lost p heeft opzeker wel gelijk. Warmte heeft wel degelijk invloed.
 
Honda VFR400R
[RRT] Lost-P 14-6-2006 22:47 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


ik denk dat dat tussen je oren zit, als je brommer op bedrijfs-temp is, en je het rij-gedrag is zo extreem als hier beschreven ligt dat echt niet aan de carb. afstelling.

maargoed, ik maak er geen woorden meer aan vuil.

ik zou je (hele) ontsteking-circuit eerst nakijken
Dus ook je bobine ff doormeten en aarde checken, timing etc.
kijken of je carb schoon is (eigenlijk standaard bij motor problemen)
en ff kijken of je zuigerveren nog goed genoeg zijn







Je bent vrij eigenwijs En om maar te zeggen ik maar er geen woorden meer aan vuil, is beetje makkelijk gezegd vind ik...


Het is een bewezen feit hoeveel invloed het weer/temp. e.d op het gedrag van een motorblok kan hebben...
Er zijn al zat mensen geweest die gewoon een zomer/winter-afstelling hebben (waaronder ikzelf), zelfs in de auto/motor industrie.

En zoals ik al in het verhaaltje terug zei, het is ook scheikundig vrij makkelijk te weerleggen...
Dus waarom blijft iemand het "bull-shit" vinden Je kunt ook dingen aannemen van mensen...
 
Chille Tune shit dan
Mopar 14-6-2006 22:47 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
@Mopar:
zuigerveer kan zeker meespelen...

Maar, wel eens opgelet bij auto;s vroeger? Moesten ook zo goed als altijd van zomer naar winterstand gezet worden..


en dan... jij noemt mij een prutser.... Zegt al genoeg

@Mb-gek:
idd... temp. verschillen kunnen heel erg grote verschillen met zich mee brengen, bij sommige wat meer dan bij anderen...
Maar, sommige mensen zijn nogal koppig en stom



Trouwens, k lees in de beginpost dat je ook last hebt van klappen uit de uitlaat als je gas los laat...
Als je een te rijk mengsel hebt, komt er dus nogal onverbrand mengsel in je uitlaat, wat gewoon nog tot ontbranding komt... dus, nog een extra puntje in de richting van m;n mening

Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 14-6-2006 om 22:43 uur.


Klappen uit de uitlaat is meestal een versleten zuigerveer of verkeerde ontsteking timing.

Je kan mij niet wijs maken, dat met een verschil van 15graden van de 1 op andere dag een brommer meteen brak rijd.

niet lullig bedoelt, maar mij DT edit : en CB reed/rijd in de winter met -7 altijd prima en in de zomer met 30+ ook altijd goed, zonder iets aan de afstelling te doen.

(brommer) altijd afstellen als het +/- 15 graden is.

en een auto is net iets meer als 50cc, en alles komt net iets nauwer ivm vacuum bull-shit.
Als jij een auto met een brommer vergelijkt ben jij een prutser

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 14-6-2006 om 22:50 uur.
 

Dit topic is 7869 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved