Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - GPr vonkt achteruit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 863 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #37472 - GPr vonkt achteruit
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2537 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

OmafietS 14-6-2006 15:09 Print reply

Posts: 7472
k denk dat je je cdi gesloopt hebt door je begrenzer verkeerd aan te sluiten... ff nieuwe cdi halen. en dit x goed aansluiten
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 14-6-2006 15:12 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
k denk dat je je cdi gesloopt hebt door je begrenzer verkeerd aan te sluiten... ff nieuwe cdi halen. en dit x goed aansluiten



ff nieuwe halen, is duur grapje is niet even hoe een bougie ff andere halen, en als je onsteking nou eens wat later zet?
 
RS_Patrick 14-6-2006 19:36 Print reply

Posts: 117
Gewoon vliegwiel er af halen kijken of het spietje niet gebroken is.

Van doorgebrande spoeltjes enzo gaat hij niet van zijn tijdstip af, krijgt hij enkelt een zwakkere vonk dus dat valt af

Kan wel dat je CDI is gesloopt door de begrenzer of verkeerd aansluiten en in de CDI een condensatortje of diode is verbrand, dan gaat hij wel helemaal van zijn tijdstip af, enigste wat je dan kan doen is een nieuwe CDI halen

In iedergeval het eerste waar je naar moet kijken is het spietje onder het vliegwiel dat die niet gebroken is, heb al zo vak gezien dat jonges dagen lopen te kloten en van alles lopen te vervangen omdat hun brommer niet goed loopt en dan uit eindelijk blijkt dat het gewoon een gebroken vliegwielspietje was...
 
Schrabbekerke 14-6-2006 19:40 Print reply

Posts: 1812
Meet je ontstekingsspoel maar is even na.
 
MotoCrossIpkiss[stan] 14-6-2006 20:24 Print reply

Posts: 7744
http://img108.images...php?image=cdi3nw.jpg
Aangezien ik geen cdi/bobine voor een GPR/senda vinden kan....

kan iemand me met zekerheid zeggen dat die van een appie(foto) hetzelfde is als zo'n ducati ontsteking op een gpr?

ziet er gelijk uit imo


Dit bericht is gewijzigd door MotoCrossIpkiss[stan] op 14-6-2006 om 20:29 uur.
 
hoi
RS_Patrick 14-6-2006 21:39 Print reply

Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
Meet je ontstekingsspoel maar is even na.


Als de spoel kapot is dan vonkt hij of niet of een heel stuk zwaker maar gaat hij niet op een kompleet verkeerd tijdstip vonken.

 
RS_Patrick 14-6-2006 21:46 Print reply

Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]
http://img108.images...php?image=cdi3nw.jpg
Aangezien ik geen cdi/bobine voor een GPR/senda vinden kan....

kan iemand me met zekerheid zeggen dat die van een appie(foto) hetzelfde is als zo'n ducati ontsteking op een gpr?

ziet er gelijk uit imo


Dit bericht is gewijzigd door MotoCrossIpkiss[stan] op 14-6-2006 om 20:29 uur.



Ik zou als het de zelfde is als van een RS50 gewoon een Top Performances CDI nemen dan, beter en goedkooper dan orgineel.

Maar heb je nu al het vliegwiel er af gehad of niet? Echt een hele grote kans dat je spietje gewoon gebroken is waardoor je vliegwiel iets verdraait is op de krukas, dan krijg je namelijk presies het zelfde als wat jij nu hebt.
70% kans dat dat het probleem is.
 
mb-gek 14-6-2006 21:47 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_Patrick
[...]



Ik zou als het de zelfde is als van een RS50 gewoon een Top Performances CDI nemen dan, beter en goedkooper dan orgineel.

Maar heb je nu al het vliegwiel er af gehad of niet? Echt een hele grote kans dat je spietje gewoon gebroken is waardoor je vliegwiel iets verdraait is op de krukas, dan krijg je namelijk presies het zelfde als wat jij nu hebt.
70% kans dat dat het probleem is.

het heeft niks met tijdstip temaken ..

hij vonkt helemaal niet vooruit wat ie wel zou moeten doen als het vliewiel van tijd af is

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
chineesboer 14-6-2006 21:50 Print reply

Posts: 3676
heeft wel met tijdstip te maken opzich.. als je ontsteking te laat staat (bij tomos oid) dan rijdt ie ook achteruit..
 
mb-gek 14-6-2006 21:51 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
heeft wel met tijdstip te maken opzich.. als je ontsteking te laat staat (bij tomos oid) dan rijdt ie ook achteruit..

dat heeft wel daarmee temaken


alleen hij zegt dat ie alleen vonkt als hij achteruit loopt
das iets anders dan achteruit kunnen rijden

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Red-dragon 14-6-2006 22:11 Print reply

Posts: 1486
Je kan er op zn minst even naar kijken, misschien is het het wel anders koop je straks voor niks een nieuwe cdi-unit..
 
Fly like an Eagle...
Ollie 14-6-2006 22:16 Print reply

Posts: 2468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_Patrick
Gewoon vliegwiel er af halen kijken of het spietje niet gebroken is.

Van doorgebrande spoeltjes enzo gaat hij niet van zijn tijdstip af, krijgt hij enkelt een zwakkere vonk dus dat valt af

Kan wel dat je CDI is gesloopt door de begrenzer of verkeerd aansluiten en in de CDI een condensatortje of diode is verbrand, dan gaat hij wel helemaal van zijn tijdstip af, enigste wat je dan kan doen is een nieuwe CDI halen

In iedergeval het eerste waar je naar moet kijken is het spietje onder het vliegwiel dat die niet gebroken is, heb al zo vak gezien dat jonges dagen lopen te kloten en van alles lopen te vervangen omdat hun brommer niet goed loopt en dan uit eindelijk blijkt dat het gewoon een gebroken vliegwielspietje was...


Jij beweert dat je het beter snapt dan ik?
Bobine is kapot klaar, zoals ik al zei;
Bobine is voor te lange tijd zwaar belast, geeft hierdoor trager zijn vonk door en het tijdstip veranderd wel degelijk
CDI gaat zelden kapot, hier lopen nou eenmaal geen hoog voltages doorheen.

Spietje heeft hier btw. niks mee te maken, met achteruit/vooruit lopen. Ik zou nog eens heel goed kijken hoe 't allemaal in elkaar zit en als ie achteruit nou tóch wel vonkt, probeer 'm dan ff achteruit aan te lopen.

Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 14-6-2006 om 22:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 14-6-2006 om 22:18 uur.
 
[RRT] Lost-P 14-6-2006 22:17 Print reply
Posts: 4578
Alsje zelf al logisch nadenkt kan het zo goed als niet je cdi zijn? (wat ik zo kan bedenken iig hoor).

Stel je spoelen/ontsteking is gewoon goed... Dan moet het (zoals stan zelf al zei) niet uitmaken of je voor of achteruit draait, want dan wordt de stroom door de ontsteking zelf toch wel gecreeerd... Het maakt voor de cdi niet uit of je nou vooruit of achteruit draait.

Dus blijft de ontsteking zelf over... kijk de spoelen e.d na of er nergens beschadigingen/slechte contacten e.d zitten
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 2537 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved