Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - GPr vonkt achteruit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 666 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #37472 - GPr vonkt achteruit
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MotoCrossIpkiss[stan] 13-6-2006 19:55 Print topicpost

Posts: 7744
Mn GPR vonk niet meer, tenzij ik hem achteruit aanloop, dan wel... nogal vreemd....

verhaaltje:

Reed vanmiddag rondje, had me eurobegrenzer er net op gezet, opeens viel ie uit, ik kijken was het rode stekkertje los(begrenzer sluit je aan op rode en witte draad) ik stekkertje er weer ingeklikt en naar huis gereden, maar ik merkte dat ie oversloeg en niet zuiver liep, dus ff goed wezen kijken en zag dat de stekkertjes verkeerd omzaten (wit in aansluiting waar rood op moet en andersom) ik dus omgedraait maar nu vonkt ie alleen als je achteruit rijd....

imo hoort een brommer normaal te vonken onafhankelijk welke kant je deze opduwt...

iemand die me helpen kan?
 
hoi

honda_for_life.com 13-6-2006 20:17 Print reply

Posts: 4176
cdi gemold door verkeerd aansluiten??
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
bleu-speed-nsr 13-6-2006 20:17 Print reply

Posts: 42
begrenzer al losgemaakt en gekeken wat hij dan doet?/

anders misschien ontsteking of iets opgeblazen .
kweet anders ook niet
 
mb-gek 13-6-2006 20:18 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
cdi gemold door verkeerd aansluiten??

zoiets zou ik ook aan denken

al niet de eerste derbi zijn waarvan de ontstekning naar de klote is

die zijn een stuk gevoeliger dan oudere brommers voor die begrenzers
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
MotoCrossIpkiss[stan] 13-6-2006 20:19 Print reply

Posts: 7744
Begrenzer er uiteraard tussenuit, die cdi zit verwerkt in de bobine (tog?)...
 
hoi
nsrracer 13-6-2006 20:20 Print reply

Posts: 8625
bougie al eens vervangen?
 
MotoCrossIpkiss[stan] 13-6-2006 20:21 Print reply

Posts: 7744
uiteraard... al lijkt het me niet dat een bougie niet vonkt bij normaal starten maar wel in tegengestelde richting
 
hoi
mb-gek 13-6-2006 20:22 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]
uiteraard... al lijkt het me niet dat een bougie niet vonkt bij normaal starten maar wel in tegengestelde richting

naja miss de drempel waarde van de hoeveelheid volt had het kunnen wezen...

maar dat is het blijkbaar niet...


 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Splendid 13-6-2006 20:25 Print reply

Posts: 8421
cdi of je ontsteking!
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Jorn 13-6-2006 20:40 Print reply

Posts: 2780
je begrenzer heeft heel je cdi gemolt
 
MotoCrossIpkiss[stan] 13-6-2006 20:42 Print reply

Posts: 7744
Chill.....


al denk ik dat, als mn cdi daadwerkelijk stuk is, het tog egt het verkeerd aansluiten van de stekkertjes geweest is ipv de begrenzer zelf, heb ding 1x getest en afgebleven, zou niet weten waarom ie hem slopen moet dan
 
hoi
RS_Patrick 14-6-2006 2:13 Print reply

Posts: 117
Eurobegrenzers zijn klote dingen, de firma is ook naar de klote zo ver ik weet, dingen werkte niet goed of molde je onsteking.

Check in iedergeval ff je vliegwielspietje, misschien heb je geluk en is gewoon je spietje gebroken, anders ben ik toch bang dat er een condensatortje of diodetje in de CDI opgeblazen is.
 
RTT-tUnInG 14-6-2006 7:42 Print reply

Posts: 551
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_Patrick
Eurobegrenzers zijn klote dingen, de firma is ook naar de klote zo ver ik weet, dingen werkte niet goed of molde je onsteking.

Check in iedergeval ff je vliegwielspietje, misschien heb je geluk en is gewoon je spietje gebroken, anders ben ik toch bang dat er een condensatortje of diodetje in de CDI opgeblazen is.



hmm nooit problemen gehad verderr ermee alleen dat als je een begrenser kreeg dat je brommer dat langzamer of sneller liep dan dat jij wou
 
Ollie 14-6-2006 8:49 Print reply

Posts: 2468
Gewoon je spoel die verrot is, overslaan of niet lekker op toeren komen zijn typische kenmerken van een gare spoel
Doordat de spoeldraad beschadigt is kan ie z'n pulsjes niet meer op tijd doorgeven en verlaat ie het tijdstip van ontsteken.
 
Frutje 14-6-2006 14:54 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Gewoon je spoel die verrot is, overslaan of niet lekker op toeren komen zijn typische kenmerken van een gare spoel
Doordat de spoeldraad beschadigt is kan ie z'n pulsjes niet meer op tijd doorgeven en verlaat ie het tijdstip van ontsteken.



maar dan zou die het met vooruit aan lopen ook moeten doen tog ?
en dat doet ie nu niet dus dat lijkt t me niet eiglik...
 
Vinnie-89 14-6-2006 15:07 Print reply

Posts: 1870
Rijd ie nu dan ook echt achteruit?
Rofl.. lijkt me best grappig om te zien
 

Dit topic is 2535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved