Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Snel warm worden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 681 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37465 - Snel warm worden
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 3245 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

m_a_r_c_o 13-6-2006 22:45 Print reply

Posts: 6443
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
en het zit niet in die halfgare pakking van Joop?


zit een orrie derbi op die van joop leg al in de vuilnesbak
 
Seat Leon 20vt
bart de scootergek 13-6-2006 22:45 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
[...]


60 graden, grapjas.. de cilinder word egt wel heter, waar leg jij je sensor, onder je reet ofso?




dat hij in de meeste gevallen heter word wil niet zeggen dat hij ongelijk heeft, sommige racescooters draaien met een temp van 45-50 graden, dat is de optimale verbrandingstemperatuur, maar een hoge slijtage. bij 60 graden heb je een mooi compromis tussen die twee.
 
Honda RC-33
Hardstyle 13-6-2006 22:50 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



dat hij in de meeste gevallen heter word wil niet zeggen dat hij ongelijk heeft, sommige racescooters draaien met een temp van 45-50 graden, dat is de optimale verbrandingstemperatuur, maar een hoge slijtage. bij 60 graden heb je een mooi compromis tussen die twee.


Ja, maar er is niet berekend bij brommertje van; bij zo'n grote rad en die dia kvs slangen en cilinder kvs holtes, enzovoort blijft die mooi 60 graden..

En als je cilinder heet wil worden, word die goed heet en probeer dat maar eens rijdend af te koelen, in deze temperaturen..



Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 13-6-2006 om 22:51 uur.
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 13-6-2006 22:52 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
[...]


Ja, maar er is niet berekend bij brommertje van; bij zo'n grote rad en die dia kvs slangen en cilinder kvs holtes, enzovoort blijft die mooi 60 graden..

En als je cilinder heet wil worden, word die goed heet en probeer dat maar eens rijdend af te koelen..





een brommer heeft echt wel een soort vaste inhoud (liters) die in kvs systeem rondgaat en een pomp die zoveel L/pm pompt en een radiator die een "vast" oppervlakte heeft

Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 13-6-2006 om 22:54 uur.
 
Hardstyle 13-6-2006 22:56 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]



een brommer heeft echt wel een soort vaste inhoud (liters) die in kvs systeem rondgaat en een pomp die zoveel L/pm pompt en een radiator die een "vast" oppervlakte heeft

Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 13-6-2006 om 22:54 uur.


Voor 70cc en de mik mak wat 11rpm draaid?
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
J-master 13-6-2006 23:08 Print reply

Posts: 1158
ik heb precies zelfde gehad,, bij mij waren toen de krukaslagers kaduk.. toen ik lagers en keringen vervangen had was het over
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
gekke henkie 13-6-2006 23:33 Print reply

Posts: 878
staat je ontsteking wel goed?

en ik lees dat de draad van je tempsensor los ligt... senda heeft toch een fan op de rad? die zal t wss niet doen als je tempsensor niet aangesloten is...

idd lagers kan ook, versleten lagers lopen echt WARM! (kleuren niet voor niks blauw als ze versleten zijn)
 
Ga toch krassen!
richard3 13-6-2006 23:37 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
staat je ontsteking wel goed?

en ik lees dat de draad van je tempsensor los ligt... senda heeft toch een fan op de rad? die zal t wss niet doen als je tempsensor niet aangesloten is...

idd lagers kan ook, versleten lagers lopen echt WARM! (kleuren niet voor niks blauw als ze versleten zijn)

hiervoor met 70cc nergens last van helemaal niks
en nu andere cil er op en nu zijn mun lagers kapot lijkt me stug

 
op naar de grote brommers
gekke henkie 13-6-2006 23:42 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]

hiervoor met 70cc nergens last van helemaal niks
en nu andere cil er op en nu zijn mun lagers kapot lijkt me stug



is je compressie niet te hoog dan??

en check echt ff of je je fan aan de gang kunt krijgen...

ontsteking te vroeg/ hittegraad van je bougie in orde?

 
Ga toch krassen!
brommerberthus 13-6-2006 23:42 Print reply

Posts: 312
ik heb ook gehad dat mn brommer heel warm werd na het honen en vervangen van mn zuiger(het temp lampje ging ook brande) toen thermostaat eruit gehaald nog steeds t zelfde probleem,
ik was uiteraard nog aan het inrijde dus rustig aan en volgens mij werd ie steeds minder warm,
k weet niet hoe of waarom maar je moet gewoon degelijk inrijde
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 13-6-2006 23:43 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
[...]


is je compressie niet te hoog dan??

en check echt ff of je je fan aan de gang kunt krijgen...

ontsteking te vroeg/ hittegraad van je bougie in orde?




als je fan altijd draait als je rijd is het ook niet goed, compressie lijkt met niet echt logisch met andere zuiger erin of hij moet dundere koppaking hebben, bougie weet ik niks van
 
BIET 14-6-2006 12:48 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

ik sta nergens meer versteld van met zulk personeel....

at ts
die gozer heeft er volges mij wel redelijk verstand van..


miss iets mis met de pomp zelf?


die gast weet wel wat de bedoeling is jah, maja elke mongool kan erges een goede zuiger bij zoeken na mijn idee
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
m_a_r_c_o 14-6-2006 18:19 Print reply

Posts: 6443
het is vanzelf over gegaan

Dit bericht is gewijzigd door m_a_r_c_o op 16-6-2006 om 20:53 uur.
 
Seat Leon 20vt

Dit topic is 3245 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved